TRAMWAJE WARSZAWSKIE
STRONA PRYWATNA


ARCHIWUM AKTUALIZACJI - 2021 R.


Aktualizacja 02.01.2022

W dniu 31 grudnia 2021r. z zajezdni R-4 Żoliborz skreślono wagony [105N] 1264 i 1291

W dniu 24 grudnia 2021r. do Warszawy dotarł wagon typu 140N o nr tab. 4208




Aktualizacja 22.12.2021

W dniu 20 grudnia 2021r. z zajezdni R-4 Żoliborz skreślono wagony [105N] 1224+1223 i 1254+1253

powrót do nowych barw miejskich (żółto-czarno-czerwonych): 1392"+1391''' (R-1 Wola; po NG), 3209 (R-2 Praga; po NG)

W dniu 21 grudnia 2021r. do Warszawy dotarł wagon typu 140N o nr tab. 4207




Aktualizacja 19.12.2021

W dniu 14 grudnia 2021r. wagon 140N o nr tab. 4201 zadebiutował w ruchu liniowym. Tego dnia o godz. 11 na pętli Młociny odbyło się oficjalna uroczystość wprowadzenia do ruchu - w wydarzeniu wziął udział prezydent Warszawy, Rafał Trzaskowski. Następnie wagon przejechał na pętlę Służewiec, skąd o godz 13.57 odjechał na brygadzie 5/17



Aktualizacja 08.12.2021

W dniu 7 grudnia 2021r. z zajezdni R-3 Mokotów skreślono wagony [105N] 1164+1165
W dniu 1 grudnia 2021r. do Warszawy dotarł wagon typu 140N o nr tab. 4206
W dniu 2 grudnia 2021r. do Warszawy dotarł wagon typu 140N o nr tab. 4203




Aktualizacja 17.11.2021

do NG: 2134+2135 (R-3 Mokotów), 3210 (R-2 Praga), 3246 (R-3 Mokotów)

powrót do nowych barw miejskich (żółto-czarno-czerwonych): 3172 (R-4 Żoliborz; po NG), 3196 (R-4 Żoliborz; po NG), 3208 (R-2 Praga; po NG)

W dniu 4 listopada 2021r. do Warszawy dotarły wagony typu 140N o nr tab. 4204 i 4205
W dniu 5 listopada 2021r. do Warszawy dotarł wagon typu 141N o nr tab. 4101




Aktualizacja 13.10.2021

do NG: 1386 (R-1 Wola), 1466+1465 (R-3 Mokotów), 2132+2133 (R-3 Mokotów), 3172 (R-4 Żoliborz), 3209 (R-2 Praga), 3235 (R-3 Mokotów), 3237 (R-3 Mokotów)

powrót do nowych barw miejskich (żółto-czarno-czerwonych): 1412+1411 (R-2 Praga; po NG), 1422+1421 (R-3 Mokotów; po NG), 3152 (R-4 Żoliborz; po NG), 3184 (R-1 Wola; po NG), 3230 (R-4 Żoliborz; po NG)

składy 1412+1411 i 1422+1421 podczas NG zostały poddane modyfikacjom wg standardu "NG III+"
(śrutowanie konstrukcji pudła, nowe poszycie z blachy o podwyższonej odporności na korozję, nowy pulpit motorniczego,
nagrzewnice, nowe oświetlenie przedziału pasażerskiego, diodowe kierunkowskazy przednie i boczne), natomiast pozostawiono dotychczasowe (plastikowe) siedzenia pasażerskie




Aktualizacja 04.09.2021

do NG: 1390 (R-1 Wola), 1392"+1391''' (R-1 Wola), 3196 (R-4 Żoliborz), 3208 (R-2 Praga)

powrót do nowych barw miejskich (żółto-czarno-czerwonych): 1364+1363 (R-1 Wola; po NG), 2120+2121 (R-3 Mokotów; po NG), 3170 (R-4 Żoliborz; po NG), 3207 (R-2 Praga; po NG), 3216 (R-3 Mokotów; po NG), 3229 (R-3 Mokotów; po NG)

skład 1364+1363 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu 2009+
(diodowe kierunkowskazy przednie i boczne)




Aktualizacja 15.08.2021

do NG: 3152 (R-4 Żoliborz), 3184 (R-1 Wola), 3230 (R-3 Mokotów)

powrót do nowych barw miejskich (żółto-czarno-czerwonych): 3108 (R-3 Mokotów; po NG), 3168 (R-4 Żoliborz; po NG), 3178 (R-4 Żoliborz; po NG), 3185 (R-1 Wola; po NG), 3205 (R-2 Praga; po NG), 3224 (R-3 Mokotów; po NG), 3228 (R-3 Mokotów; po NG)

wagon 120N nr tab. 3108 wrócił do ruchu liniowego po najdłużej trwającym planowym remoncie w historii warszawskich tramwajów (do remontu trafił 14 marca 2018r., do ruchu wrócił 10 sierpnia 2021r. - remont trwał więc blisko 41 miesięcy)




Aktualizacja 28.07.2021

nowy skład: 1300+1299 (R-4 Żoliborz)

powrót do nowych barw miejskich (żółto-czarno-czerwonych): 1300+1299 (R-4 Żoliborz; po NG)

W dniu 27 czerwca 2021r. do Warszawy dotarł wagon typu 140N o nr tab. 4202
W dniu 29 czerwca 2021r. do Warszawy dotarł wagon typu 140N o nr tab. 4201




Aktualizacja 26.06.2021

do NG: 1364+1363 (R-1 Wola), 3168 (R-4 Żoliborz), 3170 (R-4 Żoliborz), 3207 (R-2 Praga), 3228 (R-3 Mokotów), 3229 (R-3 Mokotów)

powrót do nowych barw miejskich (żółto-czarno-czerwonych): 1456+1455 (R-3 Mokotów; po NG), 2114+2115 (R-3 Mokotów; po NG), 3161 (R-4 Żoliborz; po NG), 3179 (R-4 Żoliborz; po NG), 3190 (R-4 Żoliborz; po NG), 3203 (R-2 Praga; po NG), 3223 (R-3 Mokotów; po NG)

skład 1456+1455 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu "NG III+"
(śrutowanie konstrukcji pudła, nowe poszycie z blachy o podwyższonej odporności na korozję, nowy pulpit motorniczego,
nagrzewnice, nowe oświetlenie przedziału pasażerskiego, diodowe kierunkowskazy przednie i boczne), natomiast pozostawiono dotychczasowe (plastikowe) siedzenia pasażerskie




Aktualizacja 25.04.2021

nowa solówka: 1381 (R-4 Żoliborz)

do NG: 1299 (R-4 Żoliborz), 1422+1421 (R-3 Mokotów), 2120+2121 (R-3 Mokotów), 3185 (R-1 Wola), 3190 (R-4 Żoliborz), 3205 (R-2 Praga), 3224 (R-3 Mokotów)

powrót do nowych barw miejskich (żółto-czarno-czerwonych): 3181 (R-2 Praga; po NG)




Aktualizacja 07.04.2021

do NG: 1300 (R-4 Żoliborz), 1412+1411 (R-2 Praga), 2114+2115 (R-3 Mokotów), 3161 (R-4 Żoliborz), 3179 (R-4 Żoliborz), 3203 (R-2 Praga), 3216 (R-3 Mokotów), 3223 (R-3 Mokotów)

powrót do nowych barw miejskich (żółto-czarno-czerwonych): 1284+1283 (R-4 Żoliborz; po NG), 2102+2103 (R-3 Mokotów; po NG), 3139 (R-4 Żoliborz; po NG), 3156 (R-2 Praga; po NG), 3164 (R-1 Wola; po NG), 3201 (R-4 Żoliborz; po NG), 3213 (R-3 Mokotów; po NG), 3222 (R-3 Mokotów; po NG)




Aktualizacja 31.01.2021

do NG: 1456+1455 (R-3 Mokotów), 2102+2103 (R-3 Mokotów), 3181 (R-2 Praga), 3213 (R-3 Mokotów)

powrót do nowych barw miejskich (żółto-czarno-czerwonych): 3157 (R-2 Praga; po NG)




Aktualizacja 17.01.2021

do NG: 1284+1283 (R-4 Żoliborz), 3139 (R-4 Żoliborz), 3156 (R-2 Praga), 3164 (R-1 Wola), 3201 (R-4 Żoliborz)

powrót do nowych barw miejskich (żółto-czarno-czerwonych): 1446+1445 (R-3 Mokotów; po NG), 1448+1447 (R-2 Praga; po NG), 1450+1449 (R-3 Mokotów; po NG), 3132 (R-2 Praga; po NG), 3173 (R-1 Wola; po NG), 3176 (R-4 Żoliborz; po NG), 3182 (R-3 Mokotów; po NG), 3225 (R-3 Mokotów; po NG)

składy 1446+1445, 1448+1447 oraz 1450+1449 podczas NG zostały poddane modyfikacjom wg standardu "NG III+"
(śrutowanie konstrukcji pudła, nowe poszycie z blachy o podwyższonej odporności na korozję, nowy pulpit motorniczego,
nagrzewnice, nowe oświetlenie przedziału pasażerskiego, diodowe kierunkowskazy przednie i boczne), natomiast pozostawiono dotychczasowe (plastikowe) siedzenia pasażerskie




SKREŚLENIA I REMONTY W 2021 R.






Spis powstał na podstawie obserwacji własnych
oraz informacji uzyskanych od Tomasza Igielskiego, Piotra Szczęsnego, Jacka Janiaka, Piotra Stefańskiego i Mariusza Mazka
za co składam Im serdeczne podziękowania









ARCHIWUM AKTUALIZACJI
2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010
2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020
2021 2022                


05.01.2022 NAPISZ DO AUTORA © MKM 101