W 1938r. zakupiono kolejne wagony silnikowe w przedsiêbiorstwie "Wspólnota Interesów Górniczych" w Katowicach.
Nowe wagony oznaczono jak typ J.
Pud³o typu pullmanowskiego, o identycznych rozmiarach jak w typach F i H by³o spawane.
Dach typu beczkowego (bezlatarniowy) i pomosty z jednoskrzyd³owymi zasuwanymi drzwiami tworzy³y ca³o¶æ z czê¶ci± pasa¿ersk±. Dolne czê¶ci dachu (nad ¶cianami czo³owymi) by³y przeszklone,
od wewn±trz posiada³y specjalne mocowania, na które zak³adano rolki z p³ótnem z naniesionymi nazwami krañców (tzw. film).
Wagony typu J nie posiada³y tradycyjnych ram podwozi, belkowa obudowa czê¶ci biegowych by³a integraln± czê¶ci± konstrukcji pud³a. W trakcie przegl±dów i remontów z tych elementów wysuwano zestawy ko³owe z ma¼nicami.
Celem lepszego wpisywania siê kó³ w ³uki zastosowano system Peckhama, umo¿liwiaj±cy przesuwanie siê osi o 15mm na boki. Krañce resorów piórowych by³y po³±czone ze sprê¿ynami, na których oparte by³o pud³o wagonu.
Zastosowano samoprzewietrzalne silniki trakcyjne o mocy godzinowej 40KM.
Pod³ogi mia³a jeden poziom, by³a wy³o¿ona linoleum. ¦ciany i sufit wy³o¿ono drewnem mahoniowym, zastosowano do oœwietlenia sferyczne plafoniery.
Wagony wyposa¿one by³y w miêkkie ³awki obite skór±, pod ³awkami znajdowa³y siê piecyki elektryczne.
Okna czo³owe by³y trzyczê¶ciowe - ¶rodkowa czê¶æ z wycieraczk± by³a sta³a, dwie mniejsze boczne by³y obracane wokó³ osi pionowej.
Okna boczne by³y dwuczê¶ciowe, z mo¿liwo¶ci± zsuwania górnej po³ówki w dó³.
Na dachu w osi wagonu umieszczono piêæ wentylatorów.
Od typu H nowe wagony ró¿ni³y siê wê¿szymi s³upkami miêdzyokiennym (a co za tym idzie - szerszymi oknami bocznymi z opuszczan± górn± po³ówk±) oraz ko³ami typu SAB z wk³adkami wyciszaj±cymi bieg tramwaju.
Nowe wagony w liczbie 12 szt. dostarczono w 1938r., otrzyma³y nr tab. 391-402.
Spo¶ród posiadanych przed wojn± wagonów odbudowano 9 - o nr tab. 392-400. Odbudowane wagony wraca³y do ruchu w latach 1945-1949. Wagony 392, 395, 396 i 398 (byæ mo¿e wiêcej?) zosta³y przebudowane w latach 1962-1964
na jednokierunkowe - w wagonach tych likwidowano drugi nastawnik, drzwi i stopnie wej¶ciowe z "lewej" strony,
likwidowano drzwi przesuwne miêdzy pomostem i przedzia³em pasa¿erskim, montowano odmra¿acze i piecyki na stanowisku motorniczego, wymieniano odbieraki pr±du na no¿ycowe (kolejowe).
1 kwietnia 1967r. wagony 392 i 396-398 otrzyma³y dodan± do numerów tab. cyfrê 1.
Wagony pocz±tkowo stacjonowa³y w zajezdniach Praga, Wola i Moktów, od 1957 - tylko na Woli.
Wagony typu J wycofano z ruchu w latach 1960-1968.