Na przełomie lat 80-tych i 90-tych MPK Wrocław szukał możliwości zakupu większej liczby wagonów tramwajowych celem zastąpienia wiekowych eNek.
Okazja nadarzyła się gdy MPK Kraków uznało że posiada nadmiar stopiątek i zdecydowało się na zmniejszenie swego stanu posiadania.
Jesienią 1990r. wrocławski przewoźnik zakupił w MPK Kraków 21 wagonów typu 105N i 105Na. Większość z nich wymagała remontu kapitalnego,
a ponieważ warsztaty tramwajowe na ul. Legnickiej nie miały wystarczających mocy przerobowych to niektóre wagony były remontowane poza Wrocławiem
- w MZNT Kraków, ZNTK Lubań a także w tak egzotycznych miejscach jak SKR Żmigród i Zakład Naprawy Tramwajów T-3 w Warszawie.
Do Warszawy trafił w 1991r. wagon 105N o numerze taborowym 2527. Wagon ten był wyprodukowany w 1978r, nosił numer fabryczny 756. Przyjęty na stan MPK Kraków
1 czerwca 1978r, przydzielony do zajezdni Nowa Huta gdzie otrzymał numer taborowy 373. Po 12 latach eksploatacji wagon został skreślony 30 listopada 1990r, a następnie przetransportowany do Wrocławia
gdzie przyjęto go na stan 31 grudnia 1990r. nadając numer 2527. Wiosną 1991r. dotarł do Warszawy gdzie od razu przystąpiono do remontu.
W trakcie remontu zamontowano dodatkowo pulpit manewrowy (umieszczony na poręczy z tyłu wagonu) oraz szafę aparaturową typową dla 105Na,
jednakże nie przebudowano wtedy samej aparatury - był to nadal wagon typu 105N. Po zakończonym remoncie kapitalnym wagon połączono w skład 2528+2527 i przydzielono do zajezdni I Gaj gdzie jeździ do dziś.
W 1999r. wagon był modernizowany w Protramie m.in. przebudowano układ elektryczny (na 105Na) i pudło wagonu na trzydrzwiowe.