WAGON  1391"


Wersja oficjalna:

W godz wczesnoporannych 27.11.1996r. skład 1392"+1391" został wyprowadzony przed zajezdnię R-3 Mokotów w celu ułatwienia manewrów na zajezdni. W pozostawionym składzie doszło do zwarcia w układzie elektrycznym w wyniku czego skład ruszył tyłem po torze niewłaściwym w kierunku centrum. Poczynione próby zatrzymania składu (wyłączanie prądu w kolejnych sekcjach sieci, próba dogonienia składu samochodem) nie przyniosły rezultatu - skład przejechał (tyłem !) ulicami Wołoską, Chodkiewicza, (ostry łuk) Rakowiecką, (ostry łuk) al.Niepodległości (łącznie ok.5 km). Na skrzyżowaniu al.Niepodległości i Nowowiejskiej skład wjechał na zwotnicę przestawioną przez zjeżdżający wieczorem do zajezdni skład linii 15 - skręcając z dużą prędkością w lewo wykoleił się, uderzył tyłem w wolnostojącą kwiaciarnię i zatrzymał się na stojącym kilkanaście metrów dalej budynku mieszkalnym (drugi wagon zatrzymał się na ruinach kwiaciarni dokańczając dzieła zniszczenia). Nikt nie został ranny natomiast straty materialne były bardzo duże.
           
                

Przód od wagonu 1391" został wprawiony do (uszkodzonego w innym wypadku) wagonu 1052, resztę pudła wagonu 1391" pocięto na złom. 27.11.1997 sprowadzono z Konstalu pudło wagonu typu 105Na, wprawiono w nie osprzęt elektryczny z rozbitego 1391" (typ 105Nb/e) i całość powróciła w pod koniec października 1998r. na ulice jako 1391"'.


25.07.2004 NAPISZ DO AUTORA © MKM 101