W ramach rozbudowy sieci tramwajowej w Warszawie w dniu 4 grudnia 1963r. oddano do użytku nową linię prowadzącą od ul.Towarowej
poprzez ulice Kasprzaka i Nowo-Bema do nowej pętli tramwajowej zlokalizowanej przy tej ulicy.
Nowo uruchomionym odcinkiem pojechały tramwaje linii 11 (Nowo-Bema - PDP Służewiec)1).
W dniu 27 września 1964r. odcinek przedłużono łącząc go
z ulicą Wolską. Na nową trasę skierowano linię 10 (Cm.Wolski - PDP Służewiec), do pętli Nowo-Bema wydłużono linię 34 (Św. Wincentego - Nowo-Bema),
zmieniono także trasę linii 11 kierując ją na Marymont2).
Od tej chwili przez kilkanaście lat zmieniały się tylko nazwy ulic - jeszcze w latach 60-tych
ulica Nowo-Bema i znajdująca się przy niej pętla uzyskały nazwę alei Rewolucji Październikowej,
natomiast trasy tramwajów nie ulegały zmianie (poza skierowaniem linii 11 przez Broniewskiego na Piaski a następnie do Huty). W połowie lat 80-tych
zmieniono nazwę pętli tramwajowej na 'Wolska' (nazwa ulicy pozostała bez zmian). 2 września 1985r. na pętli Wolska pojawiła się kolejna linia 42
(Wolska - Żerań FSO).
Pod koniec lat 80-tych pełną parą ruszyła budowa wewnętrznej obwodnicy Warszawy i linia tramwajowa zaczęła drogowcom bardzo przeszkadzać.
W związku z tym podjęto decyzję o czasowym wyłączeniu z eksploatacji odcinka od ul.Skierniewickiej do Wolskiej wraz z pętlą 'Wolska'. Po raz ostatni tramwaje
przejechały al.Rewolucji Październikowej w dniu 29 czerwca 1990r.