W pierwszej połowie 2001r. Tramwaje Warszawskie ogłosiły przetarg na 60 nowych wagonów niskopodłogowych. W odpowiedzi najwięksi producenci tramwajów
pokazali w Warszawie swoje produkty. Koncern Bombardier zaprezentował wagon Cityrunner (późniejsza nazwa handlowa - Flexity Outlook) z serii wyprodukowanej dla austriackiego miasta Graz.
Prezentowany wagon o numerze taborowym 661 jest jednym z 18 wagonów powstałych na przełomie 2000/2001r.
Wagon ten jest wagonem jednokierunkowym, 5-członowym, o całkowitej długości 27,0 m i szerokości 2,2 m. Wagon o masie całkowitej 33,5 t może pomieścić 144 pasażerów (w tym 51+3 na miejscach siedzących),
posiada 4 pary dwuskrzydłowych drzwi o szerokości 1,3 m.
Wagon jest całkowicie niskopodłogowy - wysokość podłogi nad główką szyny wynosi 350mm, przy drzwiach wejściowych zmniejsza się do 290mm. Pudło opiera się na 3 wózkach - 2 napędowych (skrajne)
i 1 tocznym (środkowy) - każdy wózek posiada po 4 niezależne półosie (na których są umieszczone koła) co umożliwia zachowanie jednakowego poziomu niskiej podłogi na całej długości wagonu.
Wagon posiada impulsowy układ rozruchu, napędzany jest 8 chłodzonymi wodą silnikami asynchronicznymi prądu przemiennego o mocy 48kW każdy (po 4 silniki na wózek - każdy silnik napędza jedną półoś),
co pozwala uzyskać prędkość maksymalną 70km/h. Sterowanie wagonem odbywa się za pomocą
ręcznego zadajnika jazdy. Kabina motorniczego jest całkowicie wydzielona, w pełni klimatyzowana, z tyłu wagonu znajduje się rozbudowany pulpit manewrowy.
Wagon pojawił się w Warszawie w dniu 9 czerwca 2001r. i na czas jazd pokazowych został przydzielony do zajezdni R-3 Mokotów. Już najbliższej nocy wyjechał na pierwsze jazdy próbne
(w asyscie dźwigu, pojazdów Pogotowia Torowego i Pogotowia Sieciowego oraz 2 radiowozów Nadzoru Ruchu). Próby przebiegły pomyślnie i następnego dnia przygotowano wagon do ruchu. W dniu 11 czerwca 2001r.
rano odbyła się prezentacja dla dziennikarzy, a około południa wagon wyjechał na linię '4' i jako brygada ponadplanowa kursował do godzin wieczornych. Kolejnego dnia na zajezdni zorganizowano
prezentację dla przedstawicieli przedsiębiorstw komunikacyjnych z całego kraju połączoną z krótkim przejazdem Cityrunnerem, po czym wagon ponownie (tym razem na jedno kółko) zawitał na linię '4'.
W dniu 13 czerwca 2001r. wagon ponownie zawitał na linię '4' gdzie kursował do godzin popołudniowych. Wieczorem odbył się zamknięty przejazd dla władz miasta, po czym wagon zjechał do zajezdni. Następnego dnia
Cityrunner został załadowany na lawetę i w dniu 15 czerwca 2001r. opuścił Warszawę.