W dniu 14 grudnia 2021r. wagon
o nr tab.
zadebiutował w ruchu liniowym.
Tego dnia o godz. 11 na pętli Młociny odbyło się oficjalna uroczystość wprowadzenia do ruchu - w wydarzeniu wziął udział prezydent Warszawy,
Rafał Trzaskowski. Następnie wagon przejechał na pętlę Służewiec, skąd o godz 13.57 odjechał na brygadzie 5/
W dniu 7 grudnia 2021r. z zajezdni R-3 Mokotów skreślono wagony
[105N] 1164+1165
W dniu 1 grudnia 2021r. do Warszawy dotarł wagon typu
140N o nr tab. 4206
W dniu 2 grudnia 2021r. do Warszawy dotarł wagon typu
140N o nr tab. 4203
Aktualizacja 17.11.2021
do NG: 2134+2135 (R-3 Mokotów), 3210 (R-2 Praga), 3246 (R-3 Mokotów)
powrót do nowych barw miejskich (żółto-czarno-czerwonych): 3172 (R-4 Żoliborz; po NG), 3196 (R-4 Żoliborz; po NG), 3208 (R-2 Praga; po NG)
W dniu 4 listopada 2021r. do Warszawy dotarły wagony typu
140N o nr tab. 4204 i 4205
W dniu 5 listopada 2021r. do Warszawy dotarł wagon typu
141N o nr tab. 4101
Aktualizacja 13.10.2021
do NG: 1386 (R-1 Wola), 1466+1465 (R-3 Mokotów), 2132+2133 (R-3 Mokotów),
3172 (R-4 Żoliborz), 3209 (R-2 Praga), 3235 (R-3 Mokotów), 3237 (R-3 Mokotów)
powrót do nowych barw miejskich (żółto-czarno-czerwonych): 1412+1411 (R-2 Praga; po NG), 1422+1421 (R-3 Mokotów; po NG),
3152 (R-4 Żoliborz; po NG), 3184 (R-1 Wola; po NG), 3230 (R-4 Żoliborz; po NG)
składy 1412+1411 i 1422+1421 podczas NG zostały poddane
modyfikacjom wg standardu "NG III+"
(śrutowanie konstrukcji pudła, nowe poszycie z blachy o podwyższonej odporności na korozję, nowy pulpit motorniczego,
nagrzewnice, nowe oświetlenie przedziału pasażerskiego, diodowe kierunkowskazy przednie i boczne), natomiast pozostawiono dotychczasowe (plastikowe) siedzenia pasażerskie
Aktualizacja 04.09.2021
do NG: 1390 (R-1 Wola), 1392"+1391''' (R-1 Wola), 3196 (R-4 Żoliborz), 3208 (R-2 Praga)
powrót do nowych barw miejskich (żółto-czarno-czerwonych): 1364+1363 (R-1 Wola; po NG), 2120+2121 (R-3 Mokotów; po NG), 3170 (R-4 Żoliborz; po NG),
3207 (R-2 Praga; po NG), 3216 (R-3 Mokotów; po NG), 3229 (R-3 Mokotów; po NG)
skład 1364+1363 podczas NG został poddany
modyfikacjom wg standardu 2009+
(diodowe kierunkowskazy przednie i boczne)
Aktualizacja 15.08.2021
do NG: 3152 (R-4 Żoliborz), 3184 (R-1 Wola), 3230 (R-3 Mokotów)
powrót do nowych barw miejskich (żółto-czarno-czerwonych): 3108 (R-3 Mokotów; po NG), 3168 (R-4 Żoliborz; po NG), 3178 (R-4 Żoliborz; po NG), 3185 (R-1 Wola; po NG),
3205 (R-2 Praga; po NG), 3224 (R-3 Mokotów; po NG), 3228 (R-3 Mokotów; po NG)
wagon 120N nr tab. 3108 wrócił do ruchu liniowego po najdłużej trwającym planowym remoncie w historii warszawskich tramwajów
(do remontu trafił 14 marca 2018r., do ruchu wrócił 10 sierpnia 2021r. - remont trwał więc blisko 41 miesięcy)
Aktualizacja 28.07.2021
nowy skład: 1300+1299 (R-4 Żoliborz)
powrót do nowych barw miejskich (żółto-czarno-czerwonych): 1300+1299 (R-4 Żoliborz; po NG)
W dniu 27 czerwca 2021r. do Warszawy dotarł wagon typu
140N o nr tab. 4202
W dniu 29 czerwca 2021r. do Warszawy dotarł wagon typu
140N o nr tab. 4201
Aktualizacja 26.06.2021
do NG: 1364+1363 (R-1 Wola), 3168 (R-4 Żoliborz), 3170 (R-4 Żoliborz), 3207 (R-2 Praga), 3228 (R-3 Mokotów), 3229 (R-3 Mokotów)
powrót do nowych barw miejskich (żółto-czarno-czerwonych): 1456+1455 (R-3 Mokotów; po NG), 2114+2115 (R-3 Mokotów; po NG), 3161 (R-4 Żoliborz; po NG), 3179 (R-4 Żoliborz; po NG),
3190 (R-4 Żoliborz; po NG), 3203 (R-2 Praga; po NG), 3223 (R-3 Mokotów; po NG)
skład 1456+1455 podczas NG został poddany
modyfikacjom wg standardu "NG III+"
(śrutowanie konstrukcji pudła, nowe poszycie z blachy o podwyższonej odporności na korozję, nowy pulpit motorniczego,
nagrzewnice, nowe oświetlenie przedziału pasażerskiego, diodowe kierunkowskazy przednie i boczne), natomiast pozostawiono dotychczasowe (plastikowe) siedzenia pasażerskie
Aktualizacja 25.04.2021
nowa solówka: 1381 (R-4 Żoliborz)
do NG: 1299 (R-4 Żoliborz), 1422+1421 (R-3 Mokotów), 2120+2121 (R-3 Mokotów), 3185 (R-1 Wola), 3190 (R-4 Żoliborz), 3205 (R-2 Praga), 3224 (R-3 Mokotów)
powrót do nowych barw miejskich (żółto-czarno-czerwonych): 3181 (R-2 Praga; po NG)
Aktualizacja 07.04.2021
do NG: 1300 (R-4 Żoliborz), 1412+1411 (R-2 Praga), 2114+2115 (R-3 Mokotów), 3161 (R-4 Żoliborz), 3179 (R-4 Żoliborz),
3203 (R-2 Praga), 3216 (R-3 Mokotów), 3223 (R-3 Mokotów)
powrót do nowych barw miejskich (żółto-czarno-czerwonych): 1284+1283 (R-4 Żoliborz; po NG), 2102+2103 (R-3 Mokotów; po NG), 3139 (R-4 Żoliborz; po NG),
3156 (R-2 Praga; po NG), 3164 (R-1 Wola; po NG), 3201 (R-4 Żoliborz; po NG), 3213 (R-3 Mokotów; po NG), 3222 (R-3 Mokotów; po NG)
Aktualizacja 31.01.2021
do NG: 1456+1455 (R-3 Mokotów), 2102+2103 (R-3 Mokotów), 3181 (R-2 Praga), 3213 (R-3 Mokotów)
powrót do nowych barw miejskich (żółto-czarno-czerwonych): 3157 (R-2 Praga; po NG)
Aktualizacja 17.01.2021
do NG: 1284+1283 (R-4 Żoliborz), 3139 (R-4 Żoliborz), 3156 (R-2 Praga), 3164 (R-1 Wola), 3201 (R-4 Żoliborz)
powrót do nowych barw miejskich (żółto-czarno-czerwonych): 1446+1445 (R-3 Mokotów; po NG), 1448+1447 (R-2 Praga; po NG), 1450+1449 (R-3 Mokotów; po NG), 3132 (R-2 Praga; po NG), 3173 (R-1 Wola; po NG), 3176 (R-4 Żoliborz; po NG), 3182 (R-3 Mokotów; po NG), 3225 (R-3 Mokotów; po NG)
składy 1446+1445, 1448+1447 oraz 1450+1449 podczas NG zostały poddane
modyfikacjom wg standardu "NG III+"
(śrutowanie konstrukcji pudła, nowe poszycie z blachy o podwyższonej odporności na korozję, nowy pulpit motorniczego,
nagrzewnice, nowe oświetlenie przedziału pasażerskiego, diodowe kierunkowskazy przednie i boczne), natomiast pozostawiono dotychczasowe (plastikowe) siedzenia pasażerskie
Spis powstał na podstawie obserwacji własnych
oraz informacji uzyskanych od Tomasza Igielskiego, Piotra Szczęsnego, Jacka Janiaka, Piotra Stefańskiego i Mariusza Mazka
za co składam Im serdeczne podziękowania