TRAMWAJE WARSZAWSKIE
STRONA PRYWATNA


ARCHIWUM AKTUALIZACJI - 2013


Aktualizacja 22.12.2013

W dniu 19 grudnia 2013r. z zajezdni R-1 Wola na zajezdnię R-4 Żoliborz przeniesiono wagon 105Na  2005

do NG: 1460+1459 (R-3 Mokotów)



Aktualizacja 17.12.2013

nowa solówka: 1363 (R-1 Wola)

do NG: 1316+1315 (R-4 Żoliborz)

nowe barwy miejskie (żółto-czarno-czerwone): 1363 (R-1 Wola; po NG), 1364 (R-1 Wola; po NG), 1418+1417 (R-2 Praga; po NG)

wagony 1363 i 1364 podczas NG zostały poddane modyfikacjom wg standardu 2009
(kwadratowe przednie punkty świetlne, zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech, nowe oświetlenie przedziału pasażerskiego)
dodatkowo otrzymały nową aparaturę (impulsowy układ rozruchu oparty o tranzystrory IGBT)
i otrzymały nowe oznaczenie 105Ni

wagon 1364 otrzymał piasecznice prod. Knorr



Aktualizacja 03.12.2013

do NG: 2082+2083 (R-1 Wola), 2104+2105 (R-1 Wola)



Aktualizacja 28.11.2013

W dniu 27 listopada 2013r. Tramwaje Warszawskie sp. z o.o. ogłosiły wynik przetargu
na dostawę 30 szt. jednokierunkowych, przegubowych, wieloczłonowych, całkowicie niskopodłogowych wagonów tramwajowych
z napędem prądu przemiennego i sterowaniem mikroprocesorowym (falownikowym) - zwycięzcą została bydgoska PESA z oferowanym tramwajem 134N Jazz (więcej o przetargu).

nowe barwy miejskie (żółto-czarno-czerwone): 1304+1303 (R-2 Praga; po NG), 2100+2101 (R-1 Wola; po NG)

skład 1304+1303 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu "NG III"
(śrutowanie konstrukcji pudła, nowe poszycie z blachy o podwyższonej odporności na korozję, nowy pulpit motorniczego,
nowe siedzenia pasażerskie, nagrzewnice, kwadratowe przednie punkty świetlne, nowe oświetlenie przedziału pasażerskiego,
zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech)

skład 2100+2101 otrzymał przesuwne okienka boczne
wagony 1304 i 1328 otrzymały piasecznice prod. Knorr



Aktualizacja 21.11.2013

W dniu 18 listopada 2013r. dotarł do Warszawy sto osiemdziesiąty szósty wagon 120Na - tym samym zakończyły się dostawy wagonów tego typu.

W dniu 21 listopada 2013r. wpisano na stan TW wagon 120Na  3295 (zajezdnia R-3 Mokotów). (nr fabr. 122)

W dniu 21 listopada 2013r. odbył się okolicznościowy przejazd wagonem 120Na o nr taborowym 3295.
Wagon wyruszył o godz. 9 rano z przystanku Centrum i przejechał z gośćmi (m.in. Hanną Gronkiewicz-Waltz - prezydentem m.st. Warszawy, Krzysztofem Karosem - prezesem TW sp. z o.o., Tomaszem Zaboklickim - prezesem PESA Bydgoszcz Holding S.A. oraz uczestnikami szczytu klimatycznego i dziennikarzami) do Stadionu Narodowego, po czym wrócił na zajezdnię R-1 Wola na pokazy możliwości technicznych i diagnostyki on-line pojazdu.



Aktualizacja 10.11.2013

W dniu 8 listopada 2013r. z zajezdni R-1 Wola skreślono wagon 105Na  1092



Aktualizacja 06.11.2013

W dniu 4 listopada 2013r. wpisano na stan TW wagon 120Na  3294 (zajezdnia R-3 Mokotów). (nr fabr. 121)

do NG: 2006+2007 (R-1 Wola), 2084+2085 (R-1 Wola)



Aktualizacja 02.11.2013

nowe barwy miejskie (żółto-czarno-czerwone): 1236 (R-2 Praga; po NG), 1292+1291 (R-4 Żoliborz; po NG), 1322+1321 (R-4 Żoliborz; po NG), 2116+2117 (R-1 Wola; po NG)

skład 1292+1291 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu 2009
(kwadratowe przednie punkty świetlne, zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech, nowe oświetlenie przedziału pasażerskiego)

skład 1322+1321 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu "NG III"
(śrutowanie konstrukcji pudła, nowe poszycie z blachy o podwyższonej odporności na korozję, nowy pulpit motorniczego,
nowe siedzenia pasażerskie, nagrzewnice, kwadratowe przednie punkty świetlne, nowe oświetlenie przedziału pasażerskiego,
zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech)

skład 2116+2117 otrzymał przesuwne okienka boczne
wagon 1292 otrzymał piasecznice prod. Knorr



Aktualizacja 25.10.2013

nowy skład: 1158+1138 (R-3 Mokotów)

W dniu 25 października 2013r. upłynął termin składania ofert w przetargu na 30 jednokierunkowych tramwajów niskopodłogowych. W wyznaczonym terminie jedyną ofertę złożyła PS Pesa SA, oferująca za 185 mln zł tramwaj Jazz w wersji trzyczłonowej.



Aktualizacja 24.10.2013

nowa solówka: 2046 (R-1 Wola)

do NG: 1326+1325 (R-2 Praga), 1418+1417 (R-2 Praga)

nowe barwy miejskie (żółto-czarno-czerwone): 1272+1271 (R-4 Żoliborz; po NG), 1391''' (R-1 Wola; po NG), 1392" (R-1 Wola; po NG)

skład 1272+1271 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu 2009
(kwadratowe przednie punkty świetlne, zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech, nowe oświetlenie przedziału pasażerskiego)

wagony 1391''' i 1392" podczas NG-E otrzymały nową aparaturę (impulsowy układ rozruchu oparty o tranzystrory IGBT)
i otrzymały nowe oznaczenie 105Ni

wagony 1338 i 1356 otrzymały piasecznice prod. Knorr

W dniu 24 października 2013r. dotarł do Warszawy sto osiemdziesiąty piąty wagon 120Na.



Aktualizacja 10.10.2013

W dniu 8 października 2013r. wpisano na stan TW wagony 120Na  32923293 (oba - zajezdnia R-3 Mokotów). (nr fabr. 115, 117)

do NG: 1364+1363 (R-1 Wola), 2100+2101 (R-1 Wola)

nowe barwy miejskie (żółto-czarno-czerwone): 1458+1457 (R-3 Mokotów; po NG)

wagon 1316 otrzymał piasecznice prod. Knorr
skład 1458+1457 otrzymał przesuwne okienka boczne



Aktualizacja 26.09.2013

nowe barwy miejskie (żółto-czarno-czerwone): 1312+1311 (R-2 Praga; po NG), 2086+2087 (R-1 Wola; po NG)

skład 1312+1311 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu "NG III"
(śrutowanie konstrukcji pudła, nowe poszycie z blachy o podwyższonej odporności na korozję, nowy pulpit motorniczego,
nowe siedzenia pasażerskie, nagrzewnice, kwadratowe przednie punkty świetlne, nowe oświetlenie przedziału pasażerskiego,
zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech)

skład 2086+2087 otrzymał przesuwne okienka boczne

wagony 1274 i 1312 otrzymały piasecznice prod. Knorr



Aktualizacja 21.09.2013

do NG: 1304+1303 (R-2 Praga)

wagony 1220, 1262 i 1290 otrzymały piasecznice prod. Knorr

wagony 13N 366, 719 i 827 zostały w dniu 18 września 2013r. skreślone ze stanu taboru gospodarczego



Aktualizacja 12.09.2013

W dniu 11 września 2013r. dotarł do Warszawy sto osiemdziesiąty czwarty wagon 120Na.



Aktualizacja 09.09.2013

W dniu 9 września 2013r. wpisano na stan TW wagon 120Na  3291 (zajezdnia R-3 Mokotów). (nr fabr. 186)

do NG: 1292+1291 (R-4 Żoliborz)

składy 2082+2083 i 2084+2085 dotychczas w malowaniu fabrycznym "czerwone pasy" otrzymały dodatkowo "fale"



Aktualizacja 06.09.2013

W dniu 5 września 2013r. wpisano na stan TW wagony 120Na  3288,  3289 i  3290 (wszystkie - zajezdnia R-3 Mokotów). (nr fabr. 183, 184, 185)

W dniu 6 września 2013r. z zajezdni R-3 Mokotów na zajezdnię R-4 Żoliborz przeniesiono wagony 105Na  1358+1357

do NG: 1236 (R-2 Praga), 1272+1271 (R-4 Żoliborz), 2116+2117 (R-1 Wola)

nowe barwy miejskie (żółto-czarno-czerwone): 1284+1283 (R-3 Mokotów; po NG)

skład 1284+1283 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu 2009
(kwadratowe przednie punkty świetlne, zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech, nowe oświetlenie przedziału pasażerskiego)

składy 2074+2075, 2076+2077 i 2090+2091, dotychczas w malowaniu fabrycznym "czerwone pasy" otrzymały dodatkowo "fale"
- tym samym stworzono malowanie łączące elementy obu dotychczasowych fabrycznych wersji na wagonach 105N2k/2000

W dniu 6 września 2013r. dotarł do Warszawy sto osiemdziesiąty trzeci wagon 120Na.



Aktualizacja 03.09.2013

do NG: 1322+1321 (R-4 Żoliborz), 1458+1457 (R-3 Mokotów), 2086+2087 (R-1 Wola)

nowe barwy miejskie (żółto-czarno-czerwone): 1324+1323 (R-2 Praga; po NG), 2092+2093 (R-1 Wola; po NG)

skład 1324+1323 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu "NG III"
(śrutowanie konstrukcji pudła, nowe poszycie z blachy o podwyższonej odporności na korozję, nowy pulpit motorniczego,
nowe siedzenia pasażerskie, nagrzewnice, kwadratowe przednie punkty świetlne, nowe oświetlenie przedziału pasażerskiego,
zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech)

skład 2092+2093 otrzymał przesuwne okienka boczne

W dniu 20 sierpnia 2013r. dotarł do Warszawy sto osiemdziesiąty pierwszy wagon 120Na.
W dniu 30 sierpnia 2013r. dotarł do Warszawy sto osiemdziesiąty drugi wagon 120Na.



Aktualizacja 17.08.2013

W dniu 16 sierpnia 2013r. z zajezdni R-1 Wola skreślono wagony 105Na  10091045

nowy skład: 1122+1123+1195 (R-3 Mokotów)
nowa solówka: 2147 (R-1 Wola)

W dniu 12 sierpnia 2013r. dotarł do Warszawy sto osiemdziesiąty wagon 120Na.



Aktualizacja 09.08.2013

W dniu 9 sierpnia 2013r. z zajezdni R-3 Mokotów na zajezdnię R-4 Żoliborz przeniesiono wagony 105Na  1348+1347

nowa solówka: 2146 (R-1 Wola)

do NG: 1391''' (R-1 Wola)

wagony 1460, 1462 i 2009 otrzymały piasecznice prod. Knorr

W dniu 9 sierpnia 2013r. dotarł do Warszawy sto siedemdziesiąty dziewiąty wagon 120Na.



Aktualizacja 08.08.2013

W dniu 7 sierpnia 2013r. wpisano na stan TW wagony 120Na  3285 (zajezdnia R-4 Żoliborz) oraz  3286 i  3287 (oba - zajezdnia R-3 Mokotów). (nr fabr. 180, 181, 182)

nowe barwy miejskie (żółto-czarno-czerwone): 1288+1287 (R-3 Mokotów; po NG)

skład 1288+1287 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu 2009
(kwadratowe przednie punkty świetlne, zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech, nowe oświetlenie przedziału pasażerskiego)



Aktualizacja 31.07.2013

W dniu 30 czerwca 2013r. z zajezdni R-3 Mokotów na zajezdnię R-4 Żoliborz przeniesiono wagony 105Na  1372+13711374"+1373

W lipcu dokonano zmian w planie remontowym - wagony 2016, 2017, 2038 i 2039 zostały przesunięte na rok 2014,
w zamian do remontu NG I-E (połączonego z wymianą aparatury na 105Ni) trafią wagony 1391''', 1392", 2006 i 2007.

do NG: 1392" (R-1 Wola)

nowe barwy miejskie (żółto-czarno-czerwone): 1278+1277 (R-4 Żoliborz; po NG), 2096+2097 (R-1 Wola; po NG)

skład 1278+1277 podczas NG został poddany modyfikacjom wg (niepełnego) standardu 2009
(kwadratowe przednie punkty świetlne, zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech, nowe oświetlenie przedziału pasażerskiego,
natomiast pozostawiono klasyczne patografy OTK-1)

skład 2096+2097 otrzymał przesuwne okienka boczne
wagony 1278, 1390 i 2005 otrzymały piasecznice prod. Knorr

W dniu 27 lipca 2013r. dotarł do Warszawy sto siedemdziesiąty siódmy wagon 120Na.
W dniu 29 lipca 2013r. dotarł do Warszawy sto siedemdziesiąty ósmy wagon 120Na.



Aktualizacja 19.07.2013

do NG: 1312+1311 (R-2 Praga)

powrót do ruchu liniowego: 3022 (R-2 Praga; po NSp)

wagon 2029 otrzymał piasecznice prod. Knorr

W dniu 16 lipca 2013r. dotarł do Warszawy sto siedemdziesiąty szósty wagon 120Na.



Aktualizacja 12.07.2013

W dniu 12 lipca 2013r. z zajezdni R-1 Wola skreślono wagon 105Na  1072



Aktualizacja 11.07.2013

nowa solówka: 2161 (R-1 Wola)

powrót do ruchu liniowego: 1440 (R-3 Mokotów; po NSp)



Aktualizacja 09.07.2013

nowa solówka: 2160 (R-1 Wola)



Aktualizacja 06.07.2013

W dniu 5 lipca 2013r. wpisano na stan TW wagon 120Na  3284 (zajezdnia R-4 Żoliborz). (nr fabr. 179)
Z zajezdni R-1 Wola skreślono wagony 105Na  1050+1047

do NG: 1284+1283 (R-3 Mokotów), 2092+2093 (R-1 Wola)



Aktualizacja 03.07.2013

W dniu 1 lipca 2013r. wpisano na stan TW wagony 120Na  32823283 (oba - zajezdnia R-4 Żoliborz). (nr fabr. 177, 178)

do NG: 1324+1323 (R-2 Praga)

nowe barwy miejskie (żółto-czarno-czerwone): 1454+1453 (R-2 Praga; po NG)

skład 1454+1453 otrzymał przesuwne okienka boczne
wagony 1454 i 1458 otrzymały piasecznice prod. Knorr

W dniu 3 lipca 2013r. Tramwaje Warszawskie sp. z o.o. ogłosiły dwustopniowy przetarg ograniczony
na dostawę 30 szt. jednokierunkowych, przegubowych, wieloczłonowych, całkowicie niskopodłogowych wagonów tramwajowych
z napędem prądu przemiennego i sterowaniem mikroprocesorowym (falownikowym) o długości do 22m - szczegóły



Aktualizacja 27.06.2013

W dniu 27 czerwca 2013r. z zajezdni R-4 Żoliborz skreślono wagon 105Na  1137

nowe barwy miejskie (żółto-czarno-czerwone): 1266+1265 (R-4 Żoliborz; po NG), 1342+1341 (R-2 Praga; po NG), 2134+2135 (R-1 Wola; po NG)

skład 1266+1265 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu 2009
(kwadratowe przednie punkty świetlne, zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech, nowe oświetlenie przedziału pasażerskiego)

skład 1342+1341 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu "NG III"
(śrutowanie konstrukcji pudła, nowe poszycie z blachy o podwyższonej odporności na korozję, nowy pulpit motorniczego,
nowe siedzenia pasażerskie, nagrzewnice, kwadratowe przednie punkty świetlne, nowe oświetlenie przedziału pasażerskiego,
zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech)

skład 2134+2135 otrzymał przesuwne okienka boczne
wagony 1342 i 2134 otrzymały piasecznice prod. Knorr

W dniu 25 czerwca 2013r. dotarł do Warszawy sto siedemdziesiąty trzeci wagon 120Na.
W dniu 27 czerwca 2013r. dotarły do Warszawy dwa wagony 120Na - sto siedemdziesiąty czwarty i sto siedemdziesiąty piąty.



Aktualizacja 20.06.2013

W dniu 19 czerwca 2013r. wpisano na stan TW wagon 120Na  3281 (zajezdnia R-4 Żoliborz). (nr fabr. 176)
Z zajezdni R-3 Mokotów na zajezdnię R-4 Żoliborz przeniesiono wagony 105Na  1362+1361



Aktualizacja 14.06.2013

W dniu 14 czerwca 2013r. z zajezdni R-3 Mokotów na zajezdnię R-4 Żoliborz przeniesiono wagony 105Na  1350+1349 i  1378+1377

nowa solówka: 1364 (R-1 Wola)



Aktualizacja 12.06.2013

W dniu 12 czerwca 2013r. z zajezdni R-1 Wola skreślono wagony 105Na  10701087

W dniu 11 czerwca 2013r. dotarł do Warszawy sto siedemdziesiąty drugi wagon 120Na.



Aktualizacja 10.06.2013

nowy skład: 1224+1223 (R-4 Żoliborz)
nowe solówki: 2164 (R-1 Wola)
                    2165 (R-1 Wola)

do NG: 1288+1287 (R-3 Mokotów), 2096+2097 (R-1 Wola)

nowe barwy miejskie (żółto-czarno-czerwone): 1224 (R-4 Żoliborz)



Aktualizacja 05.06.2013

W dniu 31 maja 2013r. wpisano na stan TW wagony 120Na  3278,  32793280 (wszystkie - zajezdnia R-4 Żoliborz). (nr fabr. 173, 174, 175)
Z zajezdni R-1 Wola skreślono wagony 105Na  1093+1094

skład 1093+1094 został przystosowany do wypełniania roli nauki jazdy
dotychczas użytkowany jako nauka jazdy skład 1080+1084" został w dniu 31 maja 2013r. skreślony ze stanu taboru gospodarczego



Aktualizacja 28.05.2013

W dniu 27 maja 2013r. wpisano na stan TW wagon 120Na  3277 (zajezdnia R-3 Mokotów). (nr fabr. 172)

do NG: 1278+1277 (R-4 Żoliborz)

nowe barwy miejskie (żółto-czarno-czerwone): 1294+1293 (R-2 Praga; po NG), 1452+1451 (R-3 Mokotów; po NG), 2106+2107 (R-1 Wola; po NG)

skład 1294+1293 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu "NG III"
(śrutowanie konstrukcji pudła, nowe poszycie z blachy o podwyższonej odporności na korozję, nowy pulpit motorniczego,
nowe siedzenia pasażerskie, nagrzewnice, kwadratowe przednie punkty świetlne, nowe oświetlenie przedziału pasażerskiego,
zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech)

skład 1452+1451 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu 2008+
(kwadratowe przednie punkty świetlne, zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech)

skład 2106+2107 otrzymał przesuwne okienka boczne
wagony 1294 i 1452 otrzymały piasecznice prod. Knorr

W dniu 24 maja 2013r. dotarł do Warszawy sto sześćdziesiąty dziewiąty wagon 120Na.
W dniu 25 maja 2013r. dotarł do Warszawy sto siedemdziesiąty wagon 120Na.
W dniu 27 maja 2013r. dotarł do Warszawy sto siedemdziesiąty pierwszy wagon 120Na.



Aktualizacja 22.05.2013

W dniu 21 maja 2013r. wpisano na stan TW wagon 120Na  3276 (zajezdnia R-3 Mokotów). (nr fabr. 171)
Z zajezdni R-3 Mokotów na zajezdnię R-4 Żoliborz przeniesiono wagony 105Na  1302+1301 i  1356+1355

do NG: 1454+1453 (R-2 Praga)

nowe barwy miejskie (żółto-czarno-czerwone): 1223 (R-4 Żoliborz; po NG)

wagon 1223 podczas NG został poddany modyfikacjom wg (niepełnego) standardu 2009
(kwadratowe przednie punkty świetlne, nowe oświetlenie przedziału pasażerskiego), natomiast pozostawiono stare gniazda sterowania ukrotnionego

W dniu 21 maja 2013r. dotarł do Warszawy sto sześćdziesiąty ósmy wagon 120Na.



Aktualizacja 16.05.2013

W dniu 16 maja 2013r. z zajezdni R-4 Żoliborz na zajezdnię R-1 Wola przeniesiono wagony 105N2k/2000  2128+2129 i  2130+2131
Z zajezdni R-1 Wola skreślono wagony 105Na  1010+1015

nowe barwy miejskie (żółto-czarno-czerwone): 1424+1423 (R-2 Praga; po NG)

skład 1424+1423 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu "NG III"
(śrutowanie konstrukcji pudła, nowe poszycie z blachy o podwyższonej odporności na korozję, nowy pulpit motorniczego,
nowe siedzenia pasażerskie, nagrzewnice, kwadratowe przednie punkty świetlne, nowe oświetlenie przedziału pasażerskiego,
zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech)

skład 1424+1423 podczas NG otrzymał przesuwne okienka boczne i przetwornice wirujące (zamiast dotychczasowych statycznych)



Aktualizacja 14.05.2013

W dniu 13 maja 2013r. wpisano na stan TW wagon 120Na  3275 (zajezdnia R-3 Mokotów). (nr fabr. 170)

W dniu 14 maja 2013r. z przeniesienia czasowego (wypożyczenia do zajezdni R-2 Praga) na zajezdnię R-4 Żoliborz powrócily wagony 105Na  1118+1119 i 1338+1337

W dniu 14 maja 2013r. dotarł do Warszawy sto sześćdziesiąty siódmy wagon 120Na.



Aktualizacja 08.05.2013

W dniu 2 maja 2013r. wpisano na stan TW wagon 120Na  3274 (zajezdnia R-4 Żoliborz). (nr fabr. 169)

W dniu 8 maja 2013r. dotarł do Warszawy sto sześćdziesiąty szósty wagon 120Na.



Aktualizacja 01.05.2013

W dniu 26 kwietnia 2013r. wpisano na stan TW wagon 120Na  3272 (zajezdnia R-3 Mokotów). (nr fabr. 167)

W dniu 30 kwietnia 2013r. wpisano na stan TW wagon 120Na  3273 (zajezdnia R-4 Żoliborz). (nr fabr. 168)

do NG: 1266+1265 (R-4 Żoliborz), 1342+1341 (R-2 Praga), 2134+2135 (R-1 Wola)

nowe barwy miejskie (żółto-czarno-czerwone): 1420+1419 (R-2 Praga; po NG)

skład 1420+1419 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu 2008+
(kwadratowe przednie punkty świetlne, zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech)

skład 1420+1419 otrzymał przesuwne okienka boczne

W dniu 26 kwietnia 2013r. dotarł do Warszawy sto sześćdziesiąty piąty wagon 120Na.



Aktualizacja 24.04.2013


W dniu 22 kwietnia 2013r. wpisano na stan TW wagon 120Na  3271 (zajezdnia R-3 Mokotów). (nr fabr. 166)

nowe barwy miejskie (żółto-czarno-czerwone): 1302+1301 (R-3 Mokotów; po NG), 2120+2121 (R-1 Wola; po NG)

skład 1302+1301 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu "NG III"
(śrutowanie konstrukcji pudła, nowe poszycie z blachy o podwyższonej odporności na korozję, nowy pulpit motorniczego,
nowe siedzenia pasażerskie, nagrzewnice, kwadratowe przednie punkty świetlne, nowe oświetlenie przedziału pasażerskiego,
zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech)

skład 2120+2121 otrzymał przesuwne okienka boczne
wagon 1302 otrzymał piasecznice prod. Knorr
podczas NG dotychczasowe pantografy Stemmann Fb700 (wagon 1302) i Fb800 (wagon 1301) zastąpiono standardowymi pantografami połówkowymi OTK-2

W dniu 24 kwietnia 2013r. dotarł do Warszawy sto sześćdziesiąty czwarty wagon 120Na.



Aktualizacja 19.04.2013

W dniu 16 kwietnia 2013r. z zajezdni R-4 Żoliborz na zajezdnię R-1 Wola przeniesiono wagony 105N2k/2000  2122+2123

W dniu 17 kwietnia 2013r. z zajezdni R-1 Wola skreślono wagony 105Na  1030+1083

W dniu 18 kwietnia 2013r. wpisano na stan TW wagon 120Na  3270 (zajezdnia R-3 Mokotów). (nr fabr. 165)

do NG: 1452+1451 (R-3 Mokotów)
do NSp: 1440 (R-3 Mokotów)

W dniu 19 kwietnia 2013r. dotarł do Warszawy sto sześćdziesiąty trzeci wagon 120Na.



Aktualizacja 13.04.2013

W dniu 11 kwietnia 2013r. wpisano na stan TW wagon 120Na  3269 (zajezdnia R-3 Mokotów). (nr fabr. 164)

powrót do ruchu liniowego: 1300 (R-4 Żoliborz; po NSp)

W dniu 10 kwietnia 2013r. dotarł do Warszawy sto sześćdziesiąty pierwszy wagon 120Na.
W dniu 12 kwietnia 2013r. dotarł do Warszawy sto sześćdziesiąty drugi wagon 120Na.



Aktualizacja 04.04.2013

W dniu 2 kwietnia 2013r. wpisano na stan TW wagon 120Na  3268 (zajezdnia R-3 Mokotów). (nr fabr. 163)

nowa solówka: 1224 (R-4 Żoliborz)

do NG: 1223 (R-4 Żoliborz), 1294+1293 (R-2 Praga), 2106+2107 (R-1 Wola)

nowe barwy miejskie (żółto-czarno-czerwone): 1296+1295 (R-2 Praga; po NG), 1422 (R-3 Mokotów), 2132+2133 (R-1 Wola)

skład 1296+1295 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu "NG III"
(śrutowanie konstrukcji pudła, nowe poszycie z blachy o podwyższonej odporności na korozję, nowy pulpit motorniczego,
nowe siedzenia pasażerskie, nagrzewnice, kwadratowe przednie punkty świetlne, nowe oświetlenie przedziału pasażerskiego,
zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech)

wagon 1422 i skład 2132+2133 otrzymały przesuwne okienka boczne

W dniu 3 kwietnia 2013r. dotarł do Warszawy sto sześćdziesiąty wagon 120Na.



Aktualizacja 27.03.2013

W dniu 25 marca 2013r. wpisano na stan TW wagon 120Na  3267 (zajezdnia R-3 Mokotów). (nr fabr. 162)

W dniu 26 marca 2013r. z zajezdni R-4 Żoliborz na zajezdnię R-1 Wola przeniesiono wagony 105N2k/2000  2126+2127
Z zajezdni R-1 Wola skreślono wagony 105Na  1033+1014

nowe barwy miejskie (żółto-czarno-czerwone): 2070+2071 (R-1 Wola; po NG)

skład 2070+2071 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu 2009
(kwadratowe przednie punkty świetlne, nowe oświetlenie przedziału pasażerskiego)

skład 2070+2071 otrzymał przesuwne okienka boczne

W dniu 26 marca 2013r. dotarł do Warszawy sto pięćdziesiąty dziewiąty wagon 120Na.



Aktualizacja 23.03.2013

W dniu 21 marca 2013r. na terenie zajezdni R-3 Mokotów uroczyście (w obecności m.in. prezydent Warszawy - Hanny Gronkiewicz-Waltz
oraz wiceprezesa Pesa SA - Roberta Świechowicza) podpisano mowę na dostawę nowych tramwajów Jazz DUO.

nowe barwy miejskie (żółto-czarno-czerwone): 1408+1407 (R-2 Praga; po NG)

skład 1408+1407 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu 2008+
(kwadratowe przednie punkty świetlne, zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech)

skład 1408+1407 otrzymał przesuwne okienka boczne
wagon 1408 otrzymał piasecznice prod. Knorr



Aktualizacja 20.03.2013

W dniu 18 marca 2013r. wpisano na stan TW wagon 120Na  3266 (zajezdnia R-4 Żoliborz). (nr fabr. 161)

do NG: 1420+1419 (R-2 Praga)

W dniu 18 marca 2013r. dotarł do Warszawy sto pięćdziesiąty ósmy wagon 120Na.



Aktualizacja 09.03.2013

W dniu 7 marca 2013r. z zajezdni R-4 Żoliborz na zajezdnię R-1 Wola przeniesiono wagony 105N2k/2000  2124+2125

do NG: 1424+1423 (R-2 Praga), 2120+2121 (R-1 Wola)

nowe barwy miejskie (żółto-czarno-czerwone): 1412+1411 (R-2 Praga; po NG), 2118+2119 (R-1 Wola; po NG)

skład 1412+1411 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu 2008+
(kwadratowe przednie punkty świetlne, zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech)

skład 2118+2119 otrzymał przesuwne okienka boczne

W dniu 5 marca 2013r. dotarł do Warszawy sto pięćdziesiąty siódmy wagon 120Na.



Aktualizacja 28.02.2013

W dniu 27 lutego 2013r. wpisano na stan TW wagon 120Na  3265 (zajezdnia R-4 Żoliborz). (nr fabr. 160)

do NG: 1302+1301 (R-3 Mokotów)

nowe barwy miejskie (żółto-czarno-czerwone): 1466+1465 (R-3 Mokotów; po NG), 2072+2073 (R-1 Wola; po NG)

skład 2072+2073 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu 2009
(kwadratowe przednie punkty świetlne, nowe oświetlenie przedziału pasażerskiego)

składy 1466+1465 i 2072+2073 otrzymały przesuwne okienka boczne



Aktualizacja 22.02.2013

W dniu 20 lutego 2013r. wpisano na stan TW wagon 120Na  3264 (zajezdnia R-4 Żoliborz). (nr fabr. 159)

W dniu 21 lutego 2013r. dotarł do Warszawy sto pięćdziesiąty szósty wagon 120Na.



Aktualizacja 13.02.2013

W dniu 13 lutego 2013r. wpisano na stan TW wagon 120Na  3263 (zajezdnia R-4 Żoliborz). (nr fabr. 158)

W dniu 8 lutego 2013r. z zajezdni R-4 Żoliborz przeniesiono czasowo (wypożyczono) na zajezdnię R-2 Praga wagony 105Na  1118+1119 i 1338+1337

do NG: 1422 (R-3 Mokotów), 2070+2071 (R-1 Wola), 2132+2133 (R-1 Wola)

W dniu 6 lutego 2013r. dotarł do Warszawy sto pięćdziesiąty czwarty wagon 120Na.
W dniu 13 lutego 2013r. dotarł do Warszawy sto pięćdziesiąty piąty wagon 120Na.



Aktualizacja 01.02.2013

W dniu 30 stycznia 2013r. wpisano na stan TW wagon 120Na  3261 (zajezdnia R-4 Żoliborz). (nr fabr. 156)

W dniu 31 stycznia 2013r. wpisano na stan TW wagon 120Na  3262 (zajezdnia R-4 Żoliborz). (nr fabr. 157)

do NG: 1296+1295 (R-2 Praga)

nowe barwy miejskie (żółto-czarno-czerwone): 2054+2055 (R-1 Wola; po NG), 2094+2095 (R-1 Wola; po NG)

skład 2054+2055 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu 2009
(kwadratowe przednie punkty świetlne, nowe oświetlenie przedziału pasażerskiego)

składy 2054+2055 i 2094+2095 otrzymały przesuwne okienka boczne



Aktualizacja 29.01.2013

W dniu 28 stycznia 2013r. Tramwaje Warszawskie sp. z o.o. ogłosiły wynik przetargu
na dostawę 45 szt. dwukierunkowych, przegubowych, wieloczłonowych, całkowicie niskopodłogowych wagonów tramwajowych
z napędem prądu przemiennego i sterowaniem mikroprocesorowym (falownikowym) - zwycięzcą została bydgoska PESA (więcej).

nowe składy: 2096+2097 (R-1 Wola) (barwy miejskie klasyczne)
                   2098+2099 (R-1 Wola) (barwy miejskie żółto-czarno-czerwone)

powrót do ruchu liniowego: 2097 (R-1 Wola), 2098 (R-1 Wola)

do NG: 1408+1407 (R-2 Praga)

W dniu 28 stycznia 2013r. dotarł do Warszawy sto pięćdziesiąty trzeci wagon 120Na.



Aktualizacja 23.01.2013

W dniu 21 stycznia 2013r. wpisano na stan TW wagon 120Na  3260 (zajezdnia R-3 Mokotów). (nr fabr. 155)

powrót do ruchu liniowego: 1391''' (R-1 Wola)

nowe barwy miejskie (żółto-czarno-czerwone): 1290+1289 (R-4 Żoliborz; po NG)

skład 1290+1289 podczas NG został poddany modyfikacjom wg standardu 2009
(kwadratowe przednie punkty świetlne, nowe oświetlenie przedziału pasażerskiego)

skład 1290+1289 otrzymał nowe przyciski do otwierania drzwi przez pasażera

W dniu 22 stycznia 2013r. dotarł do Warszawy sto pięćdziesiąty drugi wagon 120Na.



Aktualizacja 16.01.2013

W dniu 14 stycznia 2013r. z zajezdni R-3 Mokotów skreślono wagony 13N  407 i  588"+295
W dniu 14 stycznia 2013r. z zajezdni R-4 Żoliborz skreślono wagony 13N  140+685,  366+218,  376"+701,  719+827,  732+753",  821+818 i  836+835"
Tym samym na stanie taboru liniowego TW nie pozostał już żaden wagon 13N.

Wagony 140, 218, 295, 366, 376", 407, 685, 701, 719, 732, 818, 821, 827, 835" i 836 zostały wprowadzone na stan taboru gospodarczego,
natomiast wagony 588" i 753" zostały wprowadzone na stan taboru historycznego

do NG: 1412+1411 (R-2 Praga), 1466+1465 (R-3 Mokotów), 2118+2119 (R-1 Wola)

W dniu 15 stycznia 2013r. dotarł do Warszawy sto pięćdziesiąty pierwszy wagon 120Na.



Aktualizacja 12.01.2013

W dniu 11 stycznia 2013r. wpisano na stan TW wagon 120Na  3259 (zajezdnia R-4 Żoliborz). (nr fabr. 154)



Aktualizacja 09.01.2013

nowy skład: 2164+2165 (R-1 Wola)

do NG: 2072+2073 (R-1 Wola)
do NSp: 1300 (R-4 Żoliborz) (po wypadku)

W dniu 8 stycznia 2013r. dotarł do Warszawy sto pięćdziesiąty wagon 120Na.



ARCHIWUM AKTUALIZACJI
2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010
2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020
2021 2022                


28.06.2014 NAPISZ DO AUTORA © MKM 101