|
TRAMWAJE WARSZAWSKIE |
STRONA PRYWATNA |
ARCHIWUM AKTUALIZACJI - 2013 |
Aktualizacja 22.12.2013
W dniu 19 grudnia 2013r. z zajezdni R-1 Wola na zajezdnię R-4 Żoliborz przeniesiono wagon
105Na 2005
do NG: 1460+1459 (R-3 Mokotów)
Aktualizacja 17.12.2013
nowa solówka: 1363 (R-1 Wola)
do NG: 1316+1315 (R-4 Żoliborz)
nowe barwy miejskie (żółto-czarno-czerwone): 1363 (R-1 Wola; po NG), 1364 (R-1 Wola; po NG), 1418+1417 (R-2 Praga; po NG)
wagony 1363 i 1364 podczas NG zostały poddane
modyfikacjom wg standardu 2009
(kwadratowe przednie punkty świetlne, zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech,
nowe oświetlenie przedziału pasażerskiego)
dodatkowo otrzymały nową aparaturę (impulsowy układ rozruchu oparty o tranzystrory IGBT)
i otrzymały nowe oznaczenie
105Ni
wagon 1364 otrzymał piasecznice prod. Knorr
Aktualizacja 03.12.2013
do NG: 2082+2083 (R-1 Wola), 2104+2105 (R-1 Wola)
Aktualizacja 28.11.2013
W dniu 27 listopada 2013r. Tramwaje Warszawskie sp. z o.o. ogłosiły wynik przetargu
na dostawę 30 szt. jednokierunkowych, przegubowych, wieloczłonowych, całkowicie niskopodłogowych wagonów tramwajowych
z napędem prądu przemiennego i sterowaniem mikroprocesorowym (falownikowym)
- zwycięzcą została bydgoska PESA z oferowanym tramwajem
134N Jazz
(więcej o
przetargu).
nowe barwy miejskie (żółto-czarno-czerwone): 1304+1303 (R-2 Praga; po NG), 2100+2101 (R-1 Wola; po NG)
skład 1304+1303 podczas NG został poddany
modyfikacjom wg standardu "NG III"
(śrutowanie konstrukcji pudła, nowe poszycie z blachy o podwyższonej odporności na korozję, nowy pulpit motorniczego,
nowe siedzenia pasażerskie, nagrzewnice, kwadratowe przednie punkty świetlne, nowe oświetlenie przedziału pasażerskiego,
zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech)
skład 2100+2101 otrzymał przesuwne okienka boczne
wagony 1304 i 1328 otrzymały piasecznice prod. Knorr
Aktualizacja 21.11.2013
W dniu 18 listopada 2013r. dotarł do Warszawy sto osiemdziesiąty szósty wagon 120Na - tym samym zakończyły się dostawy wagonów tego typu.
W dniu 21 listopada 2013r. wpisano na stan TW wagon
120Na
3295 (zajezdnia R-3 Mokotów). (nr fabr. 122)
W dniu 21 listopada 2013r. odbył się okolicznościowy przejazd wagonem 120Na o nr taborowym 3295.
Wagon wyruszył
o godz. 9 rano z przystanku Centrum i przejechał z gośćmi (m.in. Hanną Gronkiewicz-Waltz - prezydentem m.st. Warszawy, Krzysztofem Karosem - prezesem TW sp. z o.o.,
Tomaszem Zaboklickim - prezesem PESA Bydgoszcz Holding S.A. oraz uczestnikami szczytu klimatycznego i dziennikarzami) do Stadionu Narodowego,
po czym wrócił na zajezdnię R-1 Wola na pokazy możliwości technicznych i diagnostyki on-line pojazdu.
Aktualizacja 10.11.2013
W dniu 8 listopada 2013r. z zajezdni R-1 Wola skreślono wagon
105Na 1092
Aktualizacja 06.11.2013
W dniu 4 listopada 2013r. wpisano na stan TW wagon
120Na
3294 (zajezdnia R-3 Mokotów). (nr fabr. 121)
do NG: 2006+2007 (R-1 Wola), 2084+2085 (R-1 Wola)
Aktualizacja 02.11.2013
nowe barwy miejskie (żółto-czarno-czerwone): 1236 (R-2 Praga; po NG), 1292+1291 (R-4 Żoliborz; po NG), 1322+1321 (R-4 Żoliborz; po NG), 2116+2117 (R-1 Wola; po NG)
skład 1292+1291 podczas NG został poddany
modyfikacjom wg standardu 2009
(kwadratowe przednie punkty świetlne, zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech,
nowe oświetlenie przedziału pasażerskiego)
skład 1322+1321 podczas NG został poddany
modyfikacjom wg standardu "NG III"
(śrutowanie konstrukcji pudła, nowe poszycie z blachy o podwyższonej odporności na korozję, nowy pulpit motorniczego,
nowe siedzenia pasażerskie, nagrzewnice, kwadratowe przednie punkty świetlne, nowe oświetlenie przedziału pasażerskiego,
zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech)
skład 2116+2117 otrzymał przesuwne okienka boczne
wagon 1292 otrzymał piasecznice prod. Knorr
Aktualizacja 25.10.2013
nowy skład: 1158+1138 (R-3 Mokotów)
W dniu 25 października 2013r. upłynął termin składania ofert w przetargu na 30 jednokierunkowych tramwajów
niskopodłogowych. W wyznaczonym terminie jedyną ofertę złożyła PS Pesa SA, oferująca za 185 mln zł tramwaj Jazz w wersji trzyczłonowej.
Aktualizacja 24.10.2013
nowa solówka: 2046 (R-1 Wola)
do NG: 1326+1325 (R-2 Praga), 1418+1417 (R-2 Praga)
nowe barwy miejskie (żółto-czarno-czerwone): 1272+1271 (R-4 Żoliborz; po NG), 1391''' (R-1 Wola; po NG), 1392" (R-1 Wola; po NG)
skład 1272+1271 podczas NG został poddany
modyfikacjom wg standardu 2009
(kwadratowe przednie punkty świetlne, zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech,
nowe oświetlenie przedziału pasażerskiego)
wagony 1391''' i 1392" podczas NG-E otrzymały nową aparaturę (impulsowy układ rozruchu oparty o tranzystrory IGBT)
i otrzymały nowe oznaczenie
105Ni
wagony 1338 i 1356 otrzymały piasecznice prod. Knorr
W dniu 24 października 2013r. dotarł do Warszawy sto osiemdziesiąty piąty wagon 120Na.
Aktualizacja 10.10.2013
W dniu 8 października 2013r. wpisano na stan TW wagony
120Na
3292 i
3293 (oba - zajezdnia R-3 Mokotów). (nr fabr. 115, 117)
do NG: 1364+1363 (R-1 Wola), 2100+2101 (R-1 Wola)
nowe barwy miejskie (żółto-czarno-czerwone): 1458+1457 (R-3 Mokotów; po NG)
wagon 1316 otrzymał piasecznice prod. Knorr
skład 1458+1457 otrzymał przesuwne okienka boczne
Aktualizacja 26.09.2013
nowe barwy miejskie (żółto-czarno-czerwone): 1312+1311 (R-2 Praga; po NG), 2086+2087 (R-1 Wola; po NG)
skład 1312+1311 podczas NG został poddany
modyfikacjom wg standardu "NG III"
(śrutowanie konstrukcji pudła, nowe poszycie z blachy o podwyższonej odporności na korozję, nowy pulpit motorniczego,
nowe siedzenia pasażerskie, nagrzewnice, kwadratowe przednie punkty świetlne, nowe oświetlenie przedziału pasażerskiego,
zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech)
skład 2086+2087 otrzymał przesuwne okienka boczne
wagony 1274 i 1312 otrzymały piasecznice prod. Knorr
Aktualizacja 21.09.2013
do NG: 1304+1303 (R-2 Praga)
wagony 1220, 1262 i 1290 otrzymały piasecznice prod. Knorr
wagony
13N
366, 719 i 827 zostały w dniu 18 września 2013r. skreślone ze stanu taboru gospodarczego
Aktualizacja 12.09.2013
W dniu 11 września 2013r. dotarł do Warszawy sto osiemdziesiąty czwarty wagon 120Na.
Aktualizacja 09.09.2013
W dniu 9 września 2013r. wpisano na stan TW wagon
120Na
3291 (zajezdnia R-3 Mokotów). (nr fabr. 186)
do NG: 1292+1291 (R-4 Żoliborz)
składy 2082+2083 i 2084+2085 dotychczas w malowaniu fabrycznym
"czerwone pasy"
otrzymały dodatkowo
"fale"
Aktualizacja 06.09.2013
W dniu 5 września 2013r. wpisano na stan TW wagony
120Na
3288,
3289 i
3290 (wszystkie - zajezdnia R-3 Mokotów). (nr fabr. 183, 184, 185)
W dniu 6 września 2013r. z zajezdni R-3 Mokotów na zajezdnię R-4 Żoliborz przeniesiono wagony
105Na 1358+1357
do NG: 1236 (R-2 Praga), 1272+1271 (R-4 Żoliborz), 2116+2117 (R-1 Wola)
nowe barwy miejskie (żółto-czarno-czerwone): 1284+1283 (R-3 Mokotów; po NG)
skład 1284+1283 podczas NG został poddany
modyfikacjom wg standardu 2009
(kwadratowe przednie punkty świetlne, zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech,
nowe oświetlenie przedziału pasażerskiego)
składy 2074+2075, 2076+2077 i 2090+2091, dotychczas w malowaniu fabrycznym
"czerwone pasy"
otrzymały dodatkowo
"fale"
- tym samym stworzono malowanie łączące elementy obu dotychczasowych fabrycznych wersji na wagonach 105N2k/2000
W dniu 6 września 2013r. dotarł do Warszawy sto osiemdziesiąty trzeci wagon 120Na.
Aktualizacja 03.09.2013
do NG: 1322+1321 (R-4 Żoliborz), 1458+1457 (R-3 Mokotów), 2086+2087 (R-1 Wola)
nowe barwy miejskie (żółto-czarno-czerwone): 1324+1323 (R-2 Praga; po NG), 2092+2093 (R-1 Wola; po NG)
skład 1324+1323 podczas NG został poddany
modyfikacjom wg standardu "NG III"
(śrutowanie konstrukcji pudła, nowe poszycie z blachy o podwyższonej odporności na korozję, nowy pulpit motorniczego,
nowe siedzenia pasażerskie, nagrzewnice, kwadratowe przednie punkty świetlne, nowe oświetlenie przedziału pasażerskiego,
zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech)
skład 2092+2093 otrzymał przesuwne okienka boczne
W dniu 20 sierpnia 2013r. dotarł do Warszawy sto osiemdziesiąty pierwszy wagon 120Na.
W dniu 30 sierpnia 2013r. dotarł do Warszawy sto osiemdziesiąty drugi wagon 120Na.
Aktualizacja 17.08.2013
W dniu 16 sierpnia 2013r. z zajezdni R-1 Wola skreślono wagony
105Na 1009 i
1045
nowy skład: 1122+1123+1195 (R-3 Mokotów)
nowa solówka: 2147 (R-1 Wola)
W dniu 12 sierpnia 2013r. dotarł do Warszawy sto osiemdziesiąty wagon 120Na.
Aktualizacja 09.08.2013
W dniu 9 sierpnia 2013r. z zajezdni R-3 Mokotów na zajezdnię R-4 Żoliborz przeniesiono wagony
105Na 1348+1347
nowa solówka: 2146 (R-1 Wola)
do NG: 1391''' (R-1 Wola)
wagony 1460, 1462 i 2009 otrzymały piasecznice prod. Knorr
W dniu 9 sierpnia 2013r. dotarł do Warszawy sto siedemdziesiąty dziewiąty wagon 120Na.
Aktualizacja 08.08.2013
W dniu 7 sierpnia 2013r. wpisano na stan TW wagony
120Na
3285 (zajezdnia R-4 Żoliborz) oraz
3286 i
3287 (oba - zajezdnia R-3 Mokotów). (nr fabr. 180, 181, 182)
nowe barwy miejskie (żółto-czarno-czerwone): 1288+1287 (R-3 Mokotów; po NG)
skład 1288+1287 podczas NG został poddany
modyfikacjom wg standardu 2009
(kwadratowe przednie punkty świetlne, zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech,
nowe oświetlenie przedziału pasażerskiego)
Aktualizacja 31.07.2013
W dniu 30 czerwca 2013r. z zajezdni R-3 Mokotów na zajezdnię R-4 Żoliborz przeniesiono wagony
105Na 1372+1371 i
1374"+1373
W lipcu dokonano zmian w planie remontowym - wagony 2016, 2017, 2038 i 2039 zostały przesunięte na rok 2014,
w zamian do remontu NG I-E (połączonego z wymianą aparatury na 105Ni) trafią wagony 1391''', 1392", 2006 i 2007.
do NG: 1392" (R-1 Wola)
nowe barwy miejskie (żółto-czarno-czerwone): 1278+1277 (R-4 Żoliborz; po NG), 2096+2097 (R-1 Wola; po NG)
skład 1278+1277 podczas NG został poddany
modyfikacjom wg (niepełnego) standardu 2009
(kwadratowe przednie punkty świetlne, zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech,
nowe oświetlenie przedziału pasażerskiego,
natomiast pozostawiono klasyczne patografy OTK-1)
skład 2096+2097 otrzymał przesuwne okienka boczne
wagony 1278, 1390 i 2005 otrzymały piasecznice prod. Knorr
W dniu 27 lipca 2013r. dotarł do Warszawy sto siedemdziesiąty siódmy wagon 120Na.
W dniu 29 lipca 2013r. dotarł do Warszawy sto siedemdziesiąty ósmy wagon 120Na.
Aktualizacja 19.07.2013
do NG: 1312+1311 (R-2 Praga)
powrót do ruchu liniowego: 3022 (R-2 Praga; po NSp)
wagon 2029 otrzymał piasecznice prod. Knorr
W dniu 16 lipca 2013r. dotarł do Warszawy sto siedemdziesiąty szósty wagon 120Na.
Aktualizacja 12.07.2013
W dniu 12 lipca 2013r. z zajezdni R-1 Wola skreślono wagon
105Na 1072
Aktualizacja 11.07.2013
nowa solówka: 2161 (R-1 Wola)
powrót do ruchu liniowego: 1440 (R-3 Mokotów; po NSp)
Aktualizacja 09.07.2013
nowa solówka: 2160 (R-1 Wola)
Aktualizacja 06.07.2013
W dniu 5 lipca 2013r. wpisano na stan TW wagon
120Na
3284 (zajezdnia R-4 Żoliborz). (nr fabr. 179)
Z zajezdni R-1 Wola skreślono wagony
105Na 1050+1047
do NG: 1284+1283 (R-3 Mokotów), 2092+2093 (R-1 Wola)
Aktualizacja 03.07.2013
W dniu 1 lipca 2013r. wpisano na stan TW wagony
120Na
3282 i
3283 (oba - zajezdnia R-4 Żoliborz). (nr fabr. 177, 178)
do NG: 1324+1323 (R-2 Praga)
nowe barwy miejskie (żółto-czarno-czerwone): 1454+1453 (R-2 Praga; po NG)
skład 1454+1453 otrzymał przesuwne okienka boczne
wagony 1454 i 1458 otrzymały piasecznice prod. Knorr
W dniu 3 lipca 2013r. Tramwaje Warszawskie sp. z o.o. ogłosiły dwustopniowy przetarg ograniczony
na dostawę 30 szt. jednokierunkowych, przegubowych, wieloczłonowych, całkowicie niskopodłogowych wagonów tramwajowych
z napędem prądu przemiennego i sterowaniem mikroprocesorowym (falownikowym) o długości do 22m
-
szczegóły
Aktualizacja 27.06.2013
W dniu 27 czerwca 2013r. z zajezdni R-4 Żoliborz skreślono wagon
105Na 1137
nowe barwy miejskie (żółto-czarno-czerwone): 1266+1265 (R-4 Żoliborz; po NG), 1342+1341 (R-2 Praga; po NG), 2134+2135 (R-1 Wola; po NG)
skład 1266+1265 podczas NG został poddany
modyfikacjom wg standardu 2009
(kwadratowe przednie punkty świetlne, zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech,
nowe oświetlenie przedziału pasażerskiego)
skład 1342+1341 podczas NG został poddany
modyfikacjom wg standardu "NG III"
(śrutowanie konstrukcji pudła, nowe poszycie z blachy o podwyższonej odporności na korozję, nowy pulpit motorniczego,
nowe siedzenia pasażerskie, nagrzewnice, kwadratowe przednie punkty świetlne, nowe oświetlenie przedziału pasażerskiego,
zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech)
skład 2134+2135 otrzymał przesuwne okienka boczne
wagony 1342 i 2134 otrzymały piasecznice prod. Knorr
W dniu 25 czerwca 2013r. dotarł do Warszawy sto siedemdziesiąty trzeci wagon 120Na.
W dniu 27 czerwca 2013r. dotarły do Warszawy dwa wagony 120Na - sto siedemdziesiąty czwarty i sto siedemdziesiąty piąty.
Aktualizacja 20.06.2013
W dniu 19 czerwca 2013r. wpisano na stan TW wagon
120Na
3281 (zajezdnia R-4 Żoliborz). (nr fabr. 176)
Z zajezdni R-3 Mokotów na zajezdnię R-4 Żoliborz przeniesiono wagony
105Na 1362+1361
Aktualizacja 14.06.2013
W dniu 14 czerwca 2013r. z zajezdni R-3 Mokotów na zajezdnię R-4 Żoliborz przeniesiono wagony
105Na 1350+1349 i
1378+1377
nowa solówka: 1364 (R-1 Wola)
Aktualizacja 12.06.2013
W dniu 12 czerwca 2013r. z zajezdni R-1 Wola skreślono wagony
105Na 1070 i
1087
W dniu 11 czerwca 2013r. dotarł do Warszawy sto siedemdziesiąty drugi wagon 120Na.
Aktualizacja 10.06.2013
nowy skład: 1224+1223 (R-4 Żoliborz)
nowe solówki: 2164 (R-1 Wola)
2165 (R-1 Wola)
do NG: 1288+1287 (R-3 Mokotów), 2096+2097 (R-1 Wola)
nowe barwy miejskie (żółto-czarno-czerwone): 1224 (R-4 Żoliborz)
Aktualizacja 05.06.2013
W dniu 31 maja 2013r. wpisano na stan TW wagony
120Na
3278,
3279 i
3280 (wszystkie - zajezdnia R-4 Żoliborz). (nr fabr. 173, 174, 175)
Z zajezdni R-1 Wola skreślono wagony
105Na 1093+1094
skład 1093+1094 został przystosowany do wypełniania roli nauki jazdy
dotychczas użytkowany jako nauka jazdy skład 1080+1084" został w dniu 31 maja 2013r. skreślony ze stanu taboru gospodarczego
Aktualizacja 28.05.2013
W dniu 27 maja 2013r. wpisano na stan TW wagon
120Na
3277 (zajezdnia R-3 Mokotów). (nr fabr. 172)
do NG: 1278+1277 (R-4 Żoliborz)
nowe barwy miejskie (żółto-czarno-czerwone): 1294+1293 (R-2 Praga; po NG), 1452+1451 (R-3 Mokotów; po NG), 2106+2107 (R-1 Wola; po NG)
skład 1294+1293 podczas NG został poddany
modyfikacjom wg standardu "NG III"
(śrutowanie konstrukcji pudła, nowe poszycie z blachy o podwyższonej odporności na korozję, nowy pulpit motorniczego,
nowe siedzenia pasażerskie, nagrzewnice, kwadratowe przednie punkty świetlne, nowe oświetlenie przedziału pasażerskiego,
zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech)
skład 1452+1451 podczas NG został poddany
modyfikacjom wg standardu 2008+
(kwadratowe przednie punkty świetlne, zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech)
skład 2106+2107 otrzymał przesuwne okienka boczne
wagony 1294 i 1452 otrzymały piasecznice prod. Knorr
W dniu 24 maja 2013r. dotarł do Warszawy sto sześćdziesiąty dziewiąty wagon 120Na.
W dniu 25 maja 2013r. dotarł do Warszawy sto siedemdziesiąty wagon 120Na.
W dniu 27 maja 2013r. dotarł do Warszawy sto siedemdziesiąty pierwszy wagon 120Na.
Aktualizacja 22.05.2013
W dniu 21 maja 2013r. wpisano na stan TW wagon
120Na
3276 (zajezdnia R-3 Mokotów). (nr fabr. 171)
Z zajezdni R-3 Mokotów na zajezdnię R-4 Żoliborz przeniesiono wagony
105Na 1302+1301 i
1356+1355
do NG: 1454+1453 (R-2 Praga)
nowe barwy miejskie (żółto-czarno-czerwone): 1223 (R-4 Żoliborz; po NG)
wagon 1223 podczas NG został poddany
modyfikacjom wg (niepełnego) standardu 2009
(kwadratowe przednie punkty świetlne, nowe oświetlenie przedziału pasażerskiego), natomiast pozostawiono stare gniazda sterowania ukrotnionego
W dniu 21 maja 2013r. dotarł do Warszawy sto sześćdziesiąty ósmy wagon 120Na.
Aktualizacja 16.05.2013
W dniu 16 maja 2013r. z zajezdni R-4 Żoliborz na zajezdnię R-1 Wola przeniesiono wagony
105N2k/2000 2128+2129 i
2130+2131
Z zajezdni R-1 Wola skreślono wagony
105Na 1010+1015
nowe barwy miejskie (żółto-czarno-czerwone): 1424+1423 (R-2 Praga; po NG)
skład 1424+1423 podczas NG został poddany
modyfikacjom wg standardu "NG III"
(śrutowanie konstrukcji pudła, nowe poszycie z blachy o podwyższonej odporności na korozję, nowy pulpit motorniczego,
nowe siedzenia pasażerskie, nagrzewnice, kwadratowe przednie punkty świetlne, nowe oświetlenie przedziału pasażerskiego,
zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech)
skład 1424+1423 podczas NG otrzymał przesuwne okienka boczne i przetwornice wirujące (zamiast dotychczasowych statycznych)
Aktualizacja 14.05.2013
W dniu 13 maja 2013r. wpisano na stan TW wagon
120Na
3275 (zajezdnia R-3 Mokotów). (nr fabr. 170)
W dniu 14 maja 2013r. z przeniesienia czasowego (wypożyczenia do zajezdni R-2 Praga) na zajezdnię R-4 Żoliborz powrócily wagony
105Na
1118+1119 i
1338+1337
W dniu 14 maja 2013r. dotarł do Warszawy sto sześćdziesiąty siódmy wagon 120Na.
Aktualizacja 08.05.2013
W dniu 2 maja 2013r. wpisano na stan TW wagon
120Na
3274 (zajezdnia R-4 Żoliborz). (nr fabr. 169)
W dniu 8 maja 2013r. dotarł do Warszawy sto sześćdziesiąty szósty wagon 120Na.
Aktualizacja 01.05.2013
W dniu 26 kwietnia 2013r. wpisano na stan TW wagon
120Na
3272 (zajezdnia R-3 Mokotów). (nr fabr. 167)
W dniu 30 kwietnia 2013r. wpisano na stan TW wagon
120Na
3273 (zajezdnia R-4 Żoliborz). (nr fabr. 168)
do NG: 1266+1265 (R-4 Żoliborz), 1342+1341 (R-2 Praga), 2134+2135 (R-1 Wola)
nowe barwy miejskie (żółto-czarno-czerwone): 1420+1419 (R-2 Praga; po NG)
skład 1420+1419 podczas NG został poddany
modyfikacjom wg standardu 2008+
(kwadratowe przednie punkty świetlne, zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech)
skład 1420+1419 otrzymał przesuwne okienka boczne
W dniu 26 kwietnia 2013r. dotarł do Warszawy sto sześćdziesiąty piąty wagon 120Na.
Aktualizacja 24.04.2013
W dniu 22 kwietnia 2013r. wpisano na stan TW wagon
120Na
3271 (zajezdnia R-3 Mokotów). (nr fabr. 166)
nowe barwy miejskie (żółto-czarno-czerwone): 1302+1301 (R-3 Mokotów; po NG), 2120+2121 (R-1 Wola; po NG)
skład 1302+1301 podczas NG został poddany
modyfikacjom wg standardu "NG III"
(śrutowanie konstrukcji pudła, nowe poszycie z blachy o podwyższonej odporności na korozję, nowy pulpit motorniczego,
nowe siedzenia pasażerskie, nagrzewnice, kwadratowe przednie punkty świetlne, nowe oświetlenie przedziału pasażerskiego,
zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech)
skład 2120+2121 otrzymał przesuwne okienka boczne
wagon 1302 otrzymał piasecznice prod. Knorr
podczas NG dotychczasowe pantografy Stemmann Fb700 (wagon 1302) i Fb800 (wagon 1301) zastąpiono standardowymi pantografami połówkowymi OTK-2
W dniu 24 kwietnia 2013r. dotarł do Warszawy sto sześćdziesiąty czwarty wagon 120Na.
Aktualizacja 19.04.2013
W dniu 16 kwietnia 2013r. z zajezdni R-4 Żoliborz na zajezdnię R-1 Wola przeniesiono wagony
105N2k/2000 2122+2123
W dniu 17 kwietnia 2013r. z zajezdni R-1 Wola skreślono wagony
105Na 1030+1083
W dniu 18 kwietnia 2013r. wpisano na stan TW wagon
120Na
3270 (zajezdnia R-3 Mokotów). (nr fabr. 165)
do NG: 1452+1451 (R-3 Mokotów)
do NSp: 1440 (R-3 Mokotów)
W dniu 19 kwietnia 2013r. dotarł do Warszawy sto sześćdziesiąty trzeci wagon 120Na.
Aktualizacja 13.04.2013
W dniu 11 kwietnia 2013r. wpisano na stan TW wagon
120Na
3269 (zajezdnia R-3 Mokotów). (nr fabr. 164)
powrót do ruchu liniowego: 1300 (R-4 Żoliborz; po NSp)
W dniu 10 kwietnia 2013r. dotarł do Warszawy sto sześćdziesiąty pierwszy wagon 120Na.
W dniu 12 kwietnia 2013r. dotarł do Warszawy sto sześćdziesiąty drugi wagon 120Na.
Aktualizacja 04.04.2013
W dniu 2 kwietnia 2013r. wpisano na stan TW wagon
120Na
3268 (zajezdnia R-3 Mokotów). (nr fabr. 163)
nowa solówka: 1224 (R-4 Żoliborz)
do NG: 1223 (R-4 Żoliborz), 1294+1293 (R-2 Praga), 2106+2107 (R-1 Wola)
nowe barwy miejskie (żółto-czarno-czerwone): 1296+1295 (R-2 Praga; po NG), 1422 (R-3 Mokotów), 2132+2133 (R-1 Wola)
skład 1296+1295 podczas NG został poddany
modyfikacjom wg standardu "NG III"
(śrutowanie konstrukcji pudła, nowe poszycie z blachy o podwyższonej odporności na korozję, nowy pulpit motorniczego,
nowe siedzenia pasażerskie, nagrzewnice, kwadratowe przednie punkty świetlne, nowe oświetlenie przedziału pasażerskiego,
zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech)
wagon 1422 i skład 2132+2133 otrzymały przesuwne okienka boczne
W dniu 3 kwietnia 2013r. dotarł do Warszawy sto sześćdziesiąty wagon 120Na.
Aktualizacja 27.03.2013
W dniu 25 marca 2013r. wpisano na stan TW wagon
120Na
3267 (zajezdnia R-3 Mokotów). (nr fabr. 162)
W dniu 26 marca 2013r. z zajezdni R-4 Żoliborz na zajezdnię R-1 Wola przeniesiono wagony
105N2k/2000 2126+2127
Z zajezdni R-1 Wola skreślono wagony
105Na 1033+1014
nowe barwy miejskie (żółto-czarno-czerwone): 2070+2071 (R-1 Wola; po NG)
skład 2070+2071 podczas NG został poddany
modyfikacjom wg standardu 2009
(kwadratowe przednie punkty świetlne, nowe oświetlenie przedziału pasażerskiego)
skład 2070+2071 otrzymał przesuwne okienka boczne
W dniu 26 marca 2013r. dotarł do Warszawy sto pięćdziesiąty dziewiąty wagon 120Na.
Aktualizacja 23.03.2013
W dniu 21 marca 2013r. na terenie zajezdni R-3 Mokotów
uroczyście (w obecności m.in. prezydent Warszawy - Hanny Gronkiewicz-Waltz
oraz wiceprezesa Pesa SA - Roberta Świechowicza) podpisano mowę na dostawę nowych tramwajów
Jazz DUO.
nowe barwy miejskie (żółto-czarno-czerwone): 1408+1407 (R-2 Praga; po NG)
skład 1408+1407 podczas NG został poddany
modyfikacjom wg standardu 2008+
(kwadratowe przednie punkty świetlne, zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech)
skład 1408+1407 otrzymał przesuwne okienka boczne
wagon 1408 otrzymał piasecznice prod. Knorr
Aktualizacja 20.03.2013
W dniu 18 marca 2013r. wpisano na stan TW wagon
120Na
3266 (zajezdnia R-4 Żoliborz). (nr fabr. 161)
do NG: 1420+1419 (R-2 Praga)
W dniu 18 marca 2013r. dotarł do Warszawy sto pięćdziesiąty ósmy wagon 120Na.
Aktualizacja 09.03.2013
W dniu 7 marca 2013r. z zajezdni R-4 Żoliborz na zajezdnię R-1 Wola przeniesiono wagony
105N2k/2000 2124+2125
do NG: 1424+1423 (R-2 Praga), 2120+2121 (R-1 Wola)
nowe barwy miejskie (żółto-czarno-czerwone): 1412+1411 (R-2 Praga; po NG), 2118+2119 (R-1 Wola; po NG)
skład 1412+1411 podczas NG został poddany
modyfikacjom wg standardu 2008+
(kwadratowe przednie punkty świetlne, zintegrowane gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech)
skład 2118+2119 otrzymał przesuwne okienka boczne
W dniu 5 marca 2013r. dotarł do Warszawy sto pięćdziesiąty siódmy wagon 120Na.
Aktualizacja 28.02.2013
W dniu 27 lutego 2013r. wpisano na stan TW wagon
120Na
3265 (zajezdnia R-4 Żoliborz). (nr fabr. 160)
do NG: 1302+1301 (R-3 Mokotów)
nowe barwy miejskie (żółto-czarno-czerwone): 1466+1465 (R-3 Mokotów; po NG), 2072+2073 (R-1 Wola; po NG)
skład 2072+2073 podczas NG został poddany
modyfikacjom wg standardu 2009
(kwadratowe przednie punkty świetlne, nowe oświetlenie przedziału pasażerskiego)
składy 1466+1465 i 2072+2073 otrzymały przesuwne okienka boczne
Aktualizacja 22.02.2013
W dniu 20 lutego 2013r. wpisano na stan TW wagon
120Na
3264 (zajezdnia R-4 Żoliborz). (nr fabr. 159)
W dniu 21 lutego 2013r. dotarł do Warszawy sto pięćdziesiąty szósty wagon 120Na.
Aktualizacja 13.02.2013
W dniu 13 lutego 2013r. wpisano na stan TW wagon
120Na
3263 (zajezdnia R-4 Żoliborz). (nr fabr. 158)
W dniu 8 lutego 2013r. z zajezdni R-4 Żoliborz przeniesiono czasowo (wypożyczono) na zajezdnię R-2 Praga wagony
105Na
1118+1119 i
1338+1337
do NG: 1422 (R-3 Mokotów), 2070+2071 (R-1 Wola), 2132+2133 (R-1 Wola)
W dniu 6 lutego 2013r. dotarł do Warszawy sto pięćdziesiąty czwarty wagon 120Na.
W dniu 13 lutego 2013r. dotarł do Warszawy sto pięćdziesiąty piąty wagon 120Na.
Aktualizacja 01.02.2013
W dniu 30 stycznia 2013r. wpisano na stan TW wagon
120Na
3261 (zajezdnia R-4 Żoliborz). (nr fabr. 156)
W dniu 31 stycznia 2013r. wpisano na stan TW wagon
120Na
3262 (zajezdnia R-4 Żoliborz). (nr fabr. 157)
do NG: 1296+1295 (R-2 Praga)
nowe barwy miejskie (żółto-czarno-czerwone): 2054+2055 (R-1 Wola; po NG), 2094+2095 (R-1 Wola; po NG)
skład 2054+2055 podczas NG został poddany
modyfikacjom wg standardu 2009
(kwadratowe przednie punkty świetlne, nowe oświetlenie przedziału pasażerskiego)
składy 2054+2055 i 2094+2095 otrzymały przesuwne okienka boczne
Aktualizacja 29.01.2013
W dniu 28 stycznia 2013r. Tramwaje Warszawskie sp. z o.o. ogłosiły wynik przetargu
na dostawę 45 szt. dwukierunkowych, przegubowych, wieloczłonowych, całkowicie niskopodłogowych wagonów tramwajowych
z napędem prądu przemiennego i sterowaniem mikroprocesorowym (falownikowym)
- zwycięzcą została bydgoska PESA (
więcej).
nowe składy: 2096+2097 (R-1 Wola) (barwy miejskie klasyczne)
2098+2099 (R-1 Wola) (barwy miejskie żółto-czarno-czerwone)
powrót do ruchu liniowego: 2097 (R-1 Wola), 2098 (R-1 Wola)
do NG: 1408+1407 (R-2 Praga)
W dniu 28 stycznia 2013r. dotarł do Warszawy sto pięćdziesiąty trzeci wagon 120Na.
Aktualizacja 23.01.2013
W dniu 21 stycznia 2013r. wpisano na stan TW wagon
120Na
3260 (zajezdnia R-3 Mokotów). (nr fabr. 155)
powrót do ruchu liniowego: 1391''' (R-1 Wola)
nowe barwy miejskie (żółto-czarno-czerwone): 1290+1289 (R-4 Żoliborz; po NG)
skład 1290+1289 podczas NG został poddany
modyfikacjom wg standardu 2009
(kwadratowe przednie punkty świetlne,
nowe oświetlenie przedziału pasażerskiego)
skład 1290+1289 otrzymał nowe przyciski do otwierania drzwi przez pasażera
W dniu 22 stycznia 2013r. dotarł do Warszawy sto pięćdziesiąty drugi wagon 120Na.
Aktualizacja 16.01.2013
W dniu 14 stycznia 2013r. z zajezdni R-3 Mokotów skreślono wagony
13N 407 i
588"+295
W dniu 14 stycznia 2013r. z zajezdni R-4 Żoliborz skreślono wagony
13N 140+685,
366+218,
376"+701,
719+827,
732+753",
821+818 i
836+835"
Tym samym na stanie taboru liniowego TW nie pozostał już żaden wagon
13N.
Wagony 140, 218, 295, 366, 376", 407, 685, 701, 719, 732, 818, 821, 827, 835" i 836 zostały wprowadzone na stan taboru gospodarczego,
natomiast wagony 588" i 753" zostały wprowadzone na stan taboru historycznego
do NG: 1412+1411 (R-2 Praga), 1466+1465 (R-3 Mokotów), 2118+2119 (R-1 Wola)
W dniu 15 stycznia 2013r. dotarł do Warszawy sto pięćdziesiąty pierwszy wagon 120Na.
Aktualizacja 12.01.2013
W dniu 11 stycznia 2013r. wpisano na stan TW wagon
120Na
3259 (zajezdnia R-4 Żoliborz). (nr fabr. 154)
Aktualizacja 09.01.2013
nowy skład: 2164+2165 (R-1 Wola)
do NG: 2072+2073 (R-1 Wola)
do NSp: 1300 (R-4 Żoliborz) (po wypadku)
W dniu 8 stycznia 2013r. dotarł do Warszawy sto pięćdziesiąty wagon 120Na.