|
TRAMWAJE WARSZAWSKIE |
SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ |
ARCHIWUM AKTUALIZACJI - 2005 R. |
Aktualizacja 29.12.2005
25 grudnia 2005r. na torowiska wyjechały ponownie (po 10 miesiącach przerwy)
brygady jednowagonowe - tym razem na liniach dziennych.
W dniach 25 i 26 grudnia 2005r oraz 1 stycznia 2006r pojawią się na liniach 3, 16 i 20,
natomiast w dniach 27-31 grudnia 2005r - na liniach 20 i 21.
Od 2 stycznia 2006r wagony solo będą kursować na stałe na wszystkich brygadach linii 20, 21 i 27.
Brygady jednowagonowe są uruchamiane przez 3 zajezdnie - R-1 Wola, R-2 Praga i R-4 Żoliborz.
(R-1 Wola): 1009, 1012, 1033, 1062, 1067, 1072, 1078 i 1092
(R-2 Praga): 1233, 1234, 1443 i 1444
(R-4 Żoliborz): 1104, 1105, 1106, 1107, 2001, 2002, 2003 i 2004
nowe reklamy: 1030+1083 (OBI), 1042+1043 (OBI), 1196+1197 (OBI), 1208+1209 (OBI), 1432+1431 (Herbalife)
powrót do barw miejskich: 1416+1415 (R-2 Praga), 1466+1465 (R-3 Mokotów),
3023 (R-Praga), 3027 (R-3 Mokotów)
Aktualizacja 21.12.2005
nowy skład: 1102+1103 (R-4 Żoliborz) (barwy miejskie)
do NG: 1230+1229 (R-2 Praga)
nowa reklama: 2058+2059 (Piekarnia)
powrót do barw miejskich: 3010 (R-2 Praga), 3014 (R-2 Praga)
W dniu 21 grudnia 2005r. otwarto nowy odcinek sieci tramwajowej - linię Nowe Bemowo - Piaski. Nowa trasa o długości 2,2 km
powstała w ciągu zaledwie 10 miesięcy, koszt jej budowy wyniósł około 38 mln zł (w tym dofinansowanie z Unii Europejskiej w wysokości 15,5 mln zł).
(
więcej na ten temat)
Aktualizacja 17.12.2005
nowe reklamy: 1122+1123 (OBI), 2046+2047 (Pizza Dominium), 3019 (Kyocera)
powrót do barw miejskich: 1234+1233 (R-2 Praga; po NG)
Aktualizacja 14.12.2005
nowe składy: 366+218 (R-4 Żoliborz) (przywrócenie składu po remoncie) (barwy miejskie)
706+707 (R-Żoliborz) (przywrócenie składu po remoncie) (barwy miejskie)
powrót do ruchu liniowego: 1054+1027 (po NSp po
wypadku)
do NG: 293 (R-4 Żoliborz), 540"+492 (R-4 Żoliborz), 825 (R-4 Żoliborz),
804+809 (R-4 Żoliborz), 1005+1021 (R-1 Wola), 1190+1191 (R-4 Żoliborz), 2042+2043 (R-1 Wola)
nowe reklamy: 1340 (Ardo), 1381 (PKT)
przywrócenie reklamy po remoncie: 1076+1077 (LG)
powrót do barw miejskich: 436 (R-3 Mokotów; po NG), 494+569 (R-3 Mokotów; po NG), 701 (R-4 Żoliborz; po NG), 1025+1013 (R-1 Wola),
1030+1083 (R-1 Wola; po NG), 1054+1027 (R-1 Wola; po NSp), 1150+1151 (R-3 Mokotów),
1166+1167 (R-3 Mokotów), 1178+1179 (R-3 Mokotów), 1214+1215 (R-4 Żoliborz), 2046+2047 (R-1 Wola; po NG)
W dniu 9 grudnia 2005r. Tramwaje Warszawskie podpisały z wojewodą mazowieckim umowę na dofinansowanie przez UE modernizacji trasy
w Alejach Jerozolimskich (odcinek Banacha - Gocławek) oraz zakup 15 tramwajów niskopodłogowych. Tym samym TW będą już mogły bez przeszkód
skorzystać z dofinansowania UE w sumie ok. 97mln zł, przeznaczonego na te inwestycje.
W dniu 9 grudnia 2005r. Tramwaje Warszawskie rozstrzygnęły również przetarg na dostawę 15 niskopodłogowych tramwajów przegubowych,
Zwycięzcą została PESA z Bydgoszczy z pięcioczłonowym,
całkowicie niskopodłogowym tramwajem
120N.
Całkowity koszt zakupu sięgnie 88,7 mln zł. Pierwsze tramwaje trafią do Warszawy w drugiej połowie 2007r, ostatnie - do końca 2008r.
Wszystkie 15 nowych wagonów będzie kursowało na liniach przebiegających po modernizowanej trasie w Alejach Jerozolimskich.
Aktualizacja 05.12.2005
nowe składy: 1340+1319 (R-2 Praga) (miejskie/Ardo)
1381+1357 (R-3 Mokotów) (miejskie/PKT)
nowe reklamy: 1402+1401 (Planete), 3006 (Kyocera), 3011 (Kyocera)
powrót do barw miejskich: 218 (R-4 Żoliborz; po NG), 457+720 (R-4 Żoliborz),
706 (R-4 Żoliborz; po NG), 1124+1125 (R-4 Żoliborz)
W dniu 28 listopada 2005r. około godz. 18.15 na rondzie Wiatraczna skład 1274+1273 (linia 9, zjeżdżający z ronda w kierunku Okęcia)
wymusił pierwszeństwo na skręcie w lewo i uderzył z dużą prędkością w pierwszy wagon wjeżdżającego z ul. Grochowskiej na rondo
składu 1320+1319 (linia 3, jadącego w kierunku Gocławka).
Pięć osób zostało rannych (najpoważniej - motorniczy wagonu 1320). Oba wagony zostały bardzo poważnie uszkodzone
(1274 - zmiażdżona kabina, rozerwany lewy bok w przedniej części wagonu, 1320 - zmiażdżona kabina, przełamany dach
i rozerwany lewy bok do trzeciego okna). (
zdjęcia)
Aktualizacja 22.11.2005
nowy skład: 1136+1135 (R-4 Żoliborz) (Gratka)
do NG: 436 (R-3 Mokotów), 494+569 (R-3 Mokotów), 701 (R-4 Żoliborz),
1030+1083 (R-1 Wola), 1076+1077 (R-1 Wola),
1234+1233 (R-2 Praga), 1432+1431 (R-3 Mokotów), 2046+2047 (R-1 Wola)
do NSp: 1074 (R-1 Wola, po
wypadku)
nowe reklamy: 1135 (Gratka), 1428+1427 (LG [AGD]; po NG), 2018+2019 (Kreisel),
3014 (hp swoboda), 3023 (Kodak), 3027 (Kodak)
powrót do barw miejskich: 306+305 (R-3 Mokotów; po NG), 483+386 (R-3 Mokotów; po NG),
1040+1041 (R-1 Wola; po NG), 1042+1043 (R-1 Wola), 1211 (R-4 Żoliborz), 1216+1217 (R-2 Praga),
1256+1255 (R-3 Mokotów; po NG), 1387"+1383" (R-3 Mokotów), 2040+2041 (R-1 Wola; po NG), 3009 (R-2 Praga), 3022 (R-2 Praga)
W dniu 18 listopada 2005r. o godz. 16.14 na skrzyżowaniu al. Niepodległości i ul.Nowowiejskiej skład 1358+1357 (linia 17, jadący w kierunku Służewca)
ruszając z przystanku wjechał na odłożoną w lewo zwrotnicę i uderzył czołowo w pierwszy wagon składu 1400+1399 (linia 17, jadący w kierunku Huty).
Pięć osób zostało rannych (najpoważniej - motornicza wagonu 1358). Wagon 1358 ma rozbity przód (zmiażdżona kabina), 1400 znaczne uszkodzony przód,
natomiast pozostałe wagony - tylko drobne uszkodzenia. (
zdjęcia)
Aktualizacja 06.11.2005
nowe składy: 366+707 (R-4 Żoliborz) (barwy miejskie)
1071+1075 (R-1 Wola) (barwy miejskie)
do modernizacji: 1390+1386 (R-3 Mokotów)
do NG: 218 (R-4 Żoliborz), 306+305 (R-3 Mokotów), 483+386 (R-3 Mokotów), 706 (R-4 Żoliborz),
1040+1041 (R-1 Wola), 1256+1255 (R-3 Mokotów), 1428+1427 (R-3 Mokotów), 2040+2041 (R-1 Wola)
nowe reklamy: 140+208 (Integracja), 1069+1037 (Nikon), 1212+1213 (Nikon),
1216+1217 (LG - oferta pracy), 1364+1363 (Zebra/Centrum Reduta),
1400+1399 (Nikon), 1416+1415 (Factory), 3010 (Puma)
przywrócenie reklamy po remoncie: 1176+1177 (LG - Plasma TV/notebooki)
powrót do barw miejskich: 321" (R-3 Mokotów; po NG), 341 (R-3 Mokotów; po NG), 528+589 (R-4 Żoliborz; po NG),
598+599 (R-4 Żoliborz; po NG), 1030+1083 (R-1 Wola), 1036 (R-1 Wola; po NG), 1064+1055 (R-1 Wola),
1100+1101 (R-3 Mokotów), 1132+1133 (R-4 Żoliborz), 1199 (R-4 Żoliborz; po NG),
1232+1231 (R-2 Praga; po NG), 1254+1253 (R-2 Praga; po NG), 1370 (R-3 Mokotów), 1406+1405 (R-3 Mokotów; po NG),
3005 (R-2 Praga), 3006 (R-2 Praga), 3011 (R-2 Praga), 3012 (R-2 Praga), 3014 (R-2 Praga), 3019 (R-3 Mokotów),
3025 (R-3 Mokotów), 3027 (R-3 Mokotów), 3028 (R-3 Mokotów)
Do planu remontów na 2005r dopisano wagony 804+809 i 1191 (wszystkie z R-4 Żoliborz)
19 października do Konstalu w Chorzowie wywieziono poważnie uszkodzony w
wypadku
2 marca 2005r wagon 3018 (116Na/1, R-2 Praga)
28 października po raz pierwszy liniowo kursował przebudowany (dodatkowe baterie akumulatorów umożliwiające przejazd
kilku kilometrów bez pobierania prądu z sieci górnej) wagon 3002 (116N, R-1 Wola)
W nocy z 12 na 13 października (około godz 23.45) podczas manewrów na zajezdni R-4 Żoliborz wykoleił się
wagon 1137 (105Na), uderzając lewym bokiem w słup trakcyjny. Wagon został bardzo poważnie uszkodzony
(przełamane pudło na wysokości II drzwi, pęknięta belka grzbietowa).
W dniu 21 października około godz. 10.30 w al. Krakowskiej (na przystanku 'Lipowczana') skład 1234+1233 (linia 9, jadący w kierunku Okęcia)
uderzył z dużą prędkością w skład 1270+1269 (linia 25, jadący w kierunku Okęcia).
Trzy osoby zostały ranne. Wagon 1234 został poważnie uszkodzony (zniszczona kabina, przełamany dach),
natomiast wagon 1269 ma w tylko niewielkim stopniu uszkodzony tył. (
zdjęcia)
28 października 2005r. minister infrastruktury zaakceptował do finansowania 9 wniosków złożonych w ramach
Zintegrowanego Programu Rozwoju Regionalnego (działanie 1.6). Wśród zaakceptowanych wniosków znalazły się dwa dotyczące warszawskich
tramwajów - złożony przez TW wniosek o dofinansowanie modernizacji torowiska w Alejach Jerozolimskich wraz z zakupem 15 tramwajów niskoppodłogowych
(97,4 mln zł, wniosek ten oceniony był wcześniej przez panel ekspertów na 98,5pkt na 100 możliwych - najwyżej ze wszystkich złożonych w tej turze)
oraz złożony przez miasto stołeczne Warszawę wniosek o dofinansowanie Zintegrowanego Systemu Sterowania Ruchem (obejmujący także linię tramwajową
w Alejach Jerozolimskich - 40,0 mln zł).
3 listopada 2005r otwarte zostały oferty na dostawę 15 tramwajów niskopodłogowych (zakup dofinansowany przez UE w ramach ZPORR).
Oferty złożyły 3 firmy: PESA z Bydgoszczy (za cenę 87,7mln zł), FPS (Cegielski) z Poznania (za cenę 104,6 mln zł) oraz Siemens (za cenę 141,0 mln zł).
Więcej na ten temat
tutaj.
Aktualizacja 01.10.2005
do NG: 528+589 (R-4 Żoliborz), 1232+1231 (R-2 Praga)
nowe reklamy: 1042+1043 (LG - oferta pracy), 1100+1101 (LG - oferta pracy), 1127+1129 (Nikon)
powrót do barw miejskich: 1122+1123 (R-3 Mokotów), 2030+2031 (R-1 Wola; po NG), 2050+2051 (R-1 Wola; po NG)
Aktualizacja 27.09.2005
nowe składy: 1198+1222 (R-2 Praga) (barwy miejskie) (przywrócenie składu po NG wagonu 1198)
1252+1251 (R-2 Praga) (barwy miejskie) (przywrócenie składu po NG wagonu 1251)
nowa reklama: 3008 (Octopus Travel)
powrót do barw miejskich: 1446+1445 (R-2 Praga)
Aktualizacja 21.09.2005
do NG: 321 (R-3 Mokotów), 341 (R-3 Mokotów), 1036 (R-1 Wola), 1254+1253 (R-2 Praga)
nowe reklamy: 1424+1423 (CitiFinancial), 3014 (Polsat - "Gotowe na wszystko")
powrót do barw miejskich: 1048+1016 (R-1 Wola), 1198 (R-2 Praga; po NG), 1251 (R-2 Praga; po NG),
1398+1397 (R-3 Mokotów), 1444+1443 (R-2 Praga), 2036+2037 (R-1 Wola; po NG)
Aktualizacja 12.09.2005
do NG: 598+599 (R-4 Żoliborz), 1176+1177 (R-3 Mokotów), 1199 (R-4 Żoliborz),
1406+1405 (R-3 Mokotów), 2030+2031 (R-1 Wola), 2050+2051 (R-1 Wola)
do NSp:
1339 (R-2 Praga) (po
wypadku w dniu 21.04.2005)
nowe reklamy: 1025+1013 ("Daj im przyszłość"), 1124+1125 ("Daj im przyszłość"), 1150+1151 ("Daj im przyszłość"),
1178+1179 ("Daj im przyszłość"), 1214+1215 ("Daj im przyszłość"), 1418+1417 (Selgros; nowa wersja reklamy),
1422+1421 (Gellwe), 1452 (Prom), 1460+1459 (brother), 2048+2049 (Selgros; nowa wersja reklamy),
3005 (Run Warsaw), 3006 (Run Warsaw), 3009 (Lotek), 3011 (Run Warsaw), 3012 (Polsat - "Za wszelką cenę"),
3019 (Run Warsaw), 3022 (Lotek), 3025 (Run Warsaw), 3027 (Run Warsaw), 3028 (Run Warsaw)
powrót do barw miejskich: 366 (R-4 Żoliborz; po NG), 401 (R-3 Mokotów; po NG), 553 (R-3 Mokotów; po NG),
707 (R-4 Żoliborz; po NG), 1174+1175 (R-3 Mokotów; po NG), 1306+1305 (R-2 Praga),
1364+1363 (R-1 Wola), 1424+1423 (R-2 Praga), 1428+1427 (R-3 Mokotów)
Aktualizacja 22.08.2005
powrót do barw miejskich: 1354+1353 (R-3 Mokotów)
19 sierpnia 2005r Tramwaje Warszawskie ogłosiły (kolejny już raz) przetarg na dostawę
15 przegubowych wagonów niskopodłogowych (całkowicie lub co najmniej w 60% długości przedziału pasażerskiego),
o długości 28-33 m, z impulsowym układem rozruchu, napędzanych asynchronicznymi silnikami prądu przemiennego,
oraz z dodatkowo dołączonym pakietem naprawczym i specjalistycznym wyposażeniem obsługowym
Potencjalni oferenci muszą wykazać, że w ciągu ostatnich trzech lat zbudowali minimum 5 pojazdów szynowych
(niekoniecznie tramwajów), posiadają homologację dla minimum jednego typu pojazdu szynowego
(niekoniecznie tramwaju) oraz wykonali lub zmodernizowali minimum jeden wagon tramwajowy.
Kryteriami oceny są: cena (60%), konstrukcja wózków (15%) , zastosowanie wskazanych przez TW rozwiązań technicznych (12%),
udział niskiej podłogi (10%) i dołączenie katalogu części zamiennych (w formie opisowej i rysunków; 3%)
Otwarcie ofert ma nastąpić 10 października 2005r.
Zakup ma być częściowo dofinansowany przez Unię Europejską
(w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego)
- o ile oczywiście wniosek "Modernizacja linii tramwajowej odc. Banacha-Gocławek" zostanie zatwierdzony do finansowania.
Aktualizacja 18.08.2005
nowa reklama: 1462+1461 (McDonald's; nowa wersja reklamy)
powrót do barw miejskich: 1206+1207 (R-2 Praga), 1208+1209 (R-4 Żoliborz), 1252 (R-2 Praga),
1460+1459 (R-3 Mokotów), 3005 (R-2 Praga)
Aktualizacja 10.08.2005
nowy skład: 1252+1222 (R-2 Praga) (Auchan / barwy miejskie)
powrót do ruchu liniowego po modernizacji: 3015 (R-2 Praga) (barwy miejskie)
(do NSp wciągnięty 05.11.2004r, opuścił ZNT T-3 w dniu 17.02.2005r ale dopiero 5 sierpnia 2005r wyjechał liniowo)
powrót do ruchu liniowego po NSp: 1402 (R-3 Mokotów) (barwy miejskie)
(po
wypadku 15.06.2004r, do NSp wciągnięty 08.12.2004r.)
do NG: 1198 (R-2 Praga), 1251 (R-2 Praga), 2036+2037 (R-1 Wola)
przywrócenie reklamy po remoncie: 1204+1205 (Budexpo)
powrót do barw miejskich: 1162+1163 (R-3 Mokotów), 1190+1103 (R-4 Żoliborz),
2034+2035 (R-1 Wola; po NG), 3028 (R-3 Mokotów)
Aktualizacja 03.08.2005
do NG: 366 (R-4 Żoliborz), 401 (R-3 Mokotów), 553 (R-3 Mokotów), 707 (R-4 Żoliborz)
nowe reklamy: 1004 (Murexin), 1470+1469 (XL Energy Drink)
powrót do barw miejskich: 1012+1009 (R-1 Wola), 1138+1139 (R-3 Mokotów),
1254+1253 (R-2 Praga), 1282+1281 (R-3 Mokotów), 3019 (R-3 Mokotów)
W dniu 29 lipca 2005r. TW podpisały z Fabryką Pojazdów Szynowych (Cegielski) w Poznaniu umowę na dostawę
30
tramwajów wysokopodłogowych (przetarg zakończył się w styczniu
ale jeszcze do lipca ciągnęły się odwołania przegranych oferentów).
Prototyp nowego tramwaju ma wyjechać na próby na przełomie marca i kwietnia 2006,
pod koniec tegoż roku mają dotrzeć do Warszawy pierwsze dwa wagony,
pozostałe natomiast - w 2007r.
Aktualizacja 27.07.2005
do NG: 1174+1175 (R-3 Mokotów)
nowe reklamy: 1368 (SPC, EMS, Ecor), 2018+2019 (Karta Telerabat), 2080+2081 (Valdi),
2084+2085 (Valdi), 2126+2127 (Valdi)
powrót do barw miejskich: 662+655 (R-4 Żoliborz; po NG), 1224+1223 (R-2 Praga), 2048+2049 (R-1 Wola; po NG)
wagon 2048 otrzymał podczas NG klimatyzację kabiny motorniczego
Aktualizacja 20.07.2005
nowe reklamy: 1387"+1383" (Karta Telerabat), 3011 (Rekin i Lava), 3025 (Rekin i Lava), 3027 (Rekin i Lava)
przywrócenie reklamy po remoncie: 1136+1137 (Gratka)
powrót do barw miejskich: 1342+1341 (R-2 Praga), 1401 (R-3 Mokotów)
Aktualizacja 13.07.2005
do NG: 1204+1205 (R-3 Mokotów), 2034+2035 (R-1 Wola), 2048+2049 (R-1 Wola)
nowe reklamy: 1182+1183 (Telepizza; nowa wersja reklamy), 1188+1189 (TopMarket),
1208+1209 (Lotto), 2044+2045 (Big Star)
przywrócenie reklamy po remoncie: 1118+1119 (LG)
powrót do barw miejskich: 417" (R-3 Mokotów; po NG), 434 (R-3 Mokotów; po NG), 1238+1237 (R-2 Praga; po NG),
1422+1421 (R-3 Mokotów), 1440+1439 (R-3 Mokotów)
13 lipca 2005r. sąd odrzucił ostatni protest dotyczący
przetargu na 30 tramwajów wysokopodłogowych. Tym samym
potwierdzone zostało zwycięstwo Fabryki Pojazdów Szynowych z Poznania. Ostateczna umowa zostanie podpisana jeszcze w lipcu.
Pierwsze nowe tramwaje dotrą do Warszawy
jesienią 2006r, ostatnie - rok później.
Aktualizacja 07.07.2005
do NG: 662+655 (R-4 Żoliborz)
nowe reklamy: 1206+1207 (Lotto), 1456+1455 (XL Energy Drink), 3028 (Madagaskar)
powrót do barw miejskich: 1384+1385 (R-3 Mokotów; po NG), 1442+1441 (R-2 Praga)
wagon 3029 (jako ostatnia stoszesnastka) otrzymał na ZNT T-3
klimatyzację kabiny motorniczego
Aktualizacja 29.06.2005
nowa reklama: 3019 (Madagaskar)
wagony 3027 i 3030 otrzymały na ZNT T-3
klimatyzację kabiny motorniczego
Aktualizacja 22.06.2005
powrót do ruchu liniowego: 2008 (po naprawie
powypadkowej) (R-2 Praga)
nowa reklama: 3005 (Madagaskar)
powrót do barw miejskich: 1400+1399 (R-3 Mokotów; po NG)
wagony 3003, 3004 i 3008 otrzymały na ZNT T-3
klimatyzację kabiny motorniczego
Aktualizacja 15.06.2005
nowe składy: 1228+1227 (R-2 Praga) (barwy miejskie)
1308+1307 (R-2 Praga) (barwy miejskie)
do NG: 417" (R-3 Mokotów), 434 (R-3 Mokotów), 1238+1237 (R-2 Praga), 1384+1385 (R-3 Mokotów)
powrót do barw miejskich: 615 (R-4 Żoliborz; po NG), 749" (R-4 Żoliborz; po NG),
1106+1107 (R-4 Żoliborz), 1112+1113 (R-4 Żoliborz), 1307 (R-2 Praga; po NG),
1404+1403 (R-3 Mokotów), 1416+1415 (R-2 Praga), 1452+1451 (R-3 Mokotów)
wagony 3005, 3006, 3023 i 3024 otrzymały na ZNT T-3
klimatyzację kabiny motorniczego
Aktualizacja 08.06.2005
do NG: 1118+1119 (R-4 Żoliborz), 1136+1137 (R-4 Żoliborz), 1400+1399 (R-3 Mokotów)
powrót do barw miejskich: 1228 (R-2 Praga; po NG), 2026+2027 (R-1 Wola; po NG)
W dniu 7 czerwca 2005r ok. godz 14.05 w Alejach Jerozolimskich (na wysokości Muzeum Narodowego) skład 2090+2091
(105N2k/2000, linia 8, jadący w kierunku Wiatracznej) uderzył z dużą prędkością w gwałtownie hamujący wagon 3017
(116Na/1, linia 44, jadący w kierunku Gocławka). Około 20 osób zostało rannych (w tym kilka ciężko, najciężej motorniczy "bulwy").
Wskutek zderzenia zostały poważnie uszkodzone 3 wagony: 2090 (zmiażdżony przód z załamanym dachem, zniszczona szafa aparatury, uszkodzony tył, naruszona konstrukcja pudła),
2091 (poważnie rozbity przód) i 3017 (poważnie rozbity tył).
(
zdjęcia)
Aktualizacja 01.06.2005
do NG: 615 (R-4 Żoliborz), 749" (R-4 Żoliborz)
nowe reklamy: 1270+1269 (SKOK; nowa wersja reklamy), 1408+1407 (Vaillant; nowa wersja reklamy)
powrót do barw miejskich: 302 (R-3 Mokotów; po NG), 466 (R-3 Mokotów; po NG), 470+488 (R-4 Żoliborz; po NG),
1192+1193 (R-3 Mokotów; po NG), 1380+1379 (R-3 Mokotów; po NG), 2024+2025 (R-1 Wola; po NG)
wagony 3007, 3009 i 3020 otrzymały na ZNT T-3
klimatyzację kabiny motorniczego
Aktualizacja 25.05.2005
nowe reklamy: 1006"+1031" (Vaillant; nowa wersja reklamy), 1288+1287 (SKOK; nowa wersja reklamy),
1428+1427 (Mama i ja [woda źródlana]), 1460+1459 (Vita - magazyn o zdrowiu)
powrót do barw miejskich: 1470+1469 (R-4 Żoliborz)
wagon 3017 otrzymał na ZNT T-3
klimatyzację kabiny motorniczego
Aktualizacja 18.05.2005
nowy skład: 1308+1227 (R-2 Praga) (barwy miejskie)
powrót do ruchu liniowego (po NSp): 1264 (R-2 Praga)
(po naprawie
powypadkowej): 2092 (R-1 Wola)
do NG: 302 (R-3 Mokotów), 466 (R-3 Mokotów), 1228 (R-2 Praga)
przywrócenie reklamy po remoncie: 1396+1395 (LG)
nowe reklamy: 1164+1165 (SKOK; nowa wersja reklamy), 1184+1185 (SKOK; nowa wersja reklamy),
1424+1423 (Mama i ja [woda źródlana]), 1438+1437 (Vaillant; nowa wersja reklamy)
powrót do barw miejskich: 1158+1159 (R-3 Mokotów), 1284+1283 (R-3 Mokotów)
Aktualizacja 14.05.2005
do NG: 1192+1193 (R-3 Mokotów), 1307 (R-2 Praga), 2024+2025 (R-1 Wola), 2026+2027 (R-1 Wola)
powrót do barw miejskich: 836+835" (R-4 Żoiborz; po NG), 1069+1037 (R-1 Wola; po NG), 1100+1101 (R-3 Mokotów),
1218+1219 (R-3 Mokotów; po NG), 1360+1359 (R-3 Mokotów), 1366+1365 (R-3 Mokotów)
Aktualizacja 05.05.2005
do NG: 470+488 (R-4 Żoliborz), 1380+1379 (R-3 Mokotów)
do NSp:
1054+1027 (R-1 Wola) (po
wypadku)
1264 (R-2 Praga) (po wypadku)
powrót do ruchu liniowego (po naprawie powypadkowej): 708 (R-4 Żoliborz)
nowa reklama: 3030 (Veka)
podkład po reklamie: 1284+1283 [niebieski], 1360+1359 [niebieski]
powrót do barw miejskich: 366+218 (R-4 Żoliborz), 414+468" (R-3 Mokotów; po NG),
1127+1129 (R-4 Żoliborz; po NG), 2032+2033 (R-1 Wola; po NG)
Aktualizacja 27.04.2005
nowe reklamy: 1138+1139 (Always), 1224+1223 (Always)
Aktualizacja 21.04.2005
nowe reklamy: 1012+1009 (Always), 1122+1123 (Azaleia),
1282+1281 (Always), 1370+1369 (Vitazym/Solarin Max), 3013 (Veka)
powrót do barw miejskich: 1272+1271 (R-2 Praga), 1412+1411 (R-2 Praga)
W dniu 21 kwietnia 2005r. ok godz. 14.45 w Alejach Jerozolimskich skład 2008+2009 (105Nzmod, linia 44, jadący w kierunku Gocławka)
uderzył z dużą prędkością w stojący na przystanku 'pl. Starynkiewicza'
skład 1340+1339 (105Na, linia 9, w kierunku Gocławka). Siła uderzenia była tak duża że wagon 2008 wjechał do wnętrza wagonu 1339 aż do przedniej krawędzi IV drzwi,
dodatkowo nastąpił "efekt domina" - 1339 uderzył w poprzedzającego go 1340, ten z kolei w stojący przed nim na przystanku skład 1364+1363
(105Nzmod, linia 12, w kierunku al. Zielenieckiej). Kilkanaście osób zostało rannych (w tym kilka ciężko).
Wskutek zderzenia zostało uszkodzonych 6 wagonów: poważnie 1339 (rozerwany tył z załamaną podłogą i dachem), 2008 (rozbity przód, uszkodzony tył)
i 1340 (rozbite tył i przód), oraz w mniejszym stopniu 1363 (rozbity tył), 2009 (uszkodzony przód) i 1364 (uszkodzone sprzęgi).
Usuwanie skutków wypadku też nie obyło się bez przeszkód - na pętli pl. Starynkiewicza doszło do wykolejenia drugiego wagonu ze składu 2070+2071
(jednego z dwóch składów ściągniętych z linii na tę pętlę celem odholowania rozbitków do zajezdni). (
zdjęcia)
Aktualizacja 16.04.2005
nowy skład:
1160+1128 (R-3 Mokotów) (barwy miejskie)
do NG:
1069+1037 (R-1 Wola),
1218+1219 (R-3 Mokotów),
1396+1395 (R-3 Mokotów),
2032+2033 (R-1 Wola)
nowe reklamy: 1064+1055 (Azaleia/Zebra), 1348+1347 (Nobel Biocare)
powrót do barw miejskich: 1232+1231 (R-2 Praga), 1262+1261 (R-4 Żoliborz), 1300+1299 (R-2 Praga),
1308+1307 (R-2 Praga), 1334+1333 (R-2 Praga), 1432+1431 (R-4 Mokotów), 2016 (R-1 Wola)
Aktualizacja 12.04.2005
nowe malowanie: 2016 ("Nie lękajcie się...")
nowa reklama: 238+239 (XII Targi Pracy PW)
powrót do barw miejskich: 1045+1087 (R-1 Wola; po NG), 1186+1187 (R-3 Mokotów; po NG), 1296+1295 (R-2 Praga),
1352+1351 (R-3 Mokotów; po NG), 1368 (R-3 Mokotów), 2004+2003 (R-4 Żoliborz)
Aktualizacja 06.04.2005
do NG:
836+835" (R-4 Żoliborz)
do NSp:
1210 (R-4 Żoliborz)
nowe reklamy: 1026+1028 (MarcPol), 1100+1101 (Blue City), 1144 (Carrier), 1284+1283 (Blue City),
1356+1355 (MarcPol), 1360+1359 (Blue City), 1366+1365 (Blue City), 1416+1415 (Wasa)
powrót do barw miejskich: 689 (R-4 Żoliborz; po NG), 834 (R-Żoliborz; po NG), 1038+1065 (R-1 Wola; po NG),
1130+1131 (R-1 Wola), 1208+1209 (R-4 Żoliborz)
Aktualizacja 30.03.2005
do NG:
1127+1129 (R-4 Żoliborz)
nowe reklamy: 324+353 (Mediatel; nowa wersja reklamy), 606+607 (Mediatel; nowa wersja reklamy)
1100+1101 (Tym tramwajem nie dojedziesz do Centrum) [podkład pod reklamę]
1284+1283 (Tym tramwajem nie dojedziesz do Centrum) [podkład pod reklamę]
1360+1359 (Tym tramwajem nie dojedziesz do Centrum) [podkład pod reklamę]
powrót do barw miejskich: 140+208 (R-4 Żoliborz; po NG), 193 (R-3 Mokotów; po NG), 245 (R-3 Mokotów; po NG)
wagon 3022 otrzymał klimatyzację kabiny motorniczego
Aktualizacja 23.03.2005
do NG:
414+468" (R-3 Mokotów)
nowe reklamy: 612+611 (TNT), 742+761 (TNT), 1420+1419 (Górażdże Cement)
1456+1455 (Teatr Powszechny - "Słomkowy kapelusz")
powrót do barw miejskich: 1212+1213 (R-2 Praga), 1242+1241 (R-2 Praga)
wagon 3028 otrzymał klimatyzację kabiny motorniczego
Aktualizacja 16.03.2005
do NG:
1045+1087 (R-1 Wola),
1186+1187 (R-3 Mokotów),
1208+1209 (R-4 Żoliborz),
1352+1351 (R-3 Mokotów)
nowe reklamy: 1142+1143 (Profireal), 1226+1225 (M1), 1392"+1391''' (Profireal)
powrót do barw miejskich: 1380+1379 (R-3 Mokotów), 1448+1447 (R-3 Mokotów), 1460+1459 (R-3 Mokotów)
Aktualizacja 09.03.2005
nowy skład: 1092+1033 (R-1 Wola) (barwy miejskie)
powrót do ruchu liniowego: 628+455 (R-4 Żoliborz), 1199+1161 (R-4 Żoliborz) (wcześniejsze nauki jazdy)
824 (R-4 Żoliborz), 1286 (R-2 Praga), 2055 (R-1 Wola) (po remontach
powypadkowych)
do NG: 193 (R-3 Mokotów), 245 (R-3 Mokotów)
nowe reklamy: 1166+1167 (Telegrosik), 2006+2007 (Profireal)
powrót do barw miejskich: 1124+1125 (R-4 Żoliborz), 1156+1157 (R-4 Żoliborz; po NG), 1388"+1389" (R-3 Mokotów)
W dniu 9 marca 2005r. ok godz. 22.00 na skrzyżowaniu ul. Jagiellońskiej i Wybrzeża Helskiego pierwszy wagon składu 780+685 (linia 21, jadącego w kierunku Żerania FSO)
został staranowany przez TIRa - siła uderzenia była tak duża że wagon został prawie przełamany.
Kilka osób zostało rannych (w tym trzy - ciężko). Wskutek zderzenia wagon 780 został poważnie uszkodzony (zmiażdżony przód, przełamane pudło w środkowej części).
(skrzyżowanie to jest często miejscem kolizji tramwajów z TIRami wymuszającymi pierwszeństwo na "zielonej strzałce")
(
zdjęcia)
Aktualizacja 02.03.2005
do NG: 140+208 (R-4 Żoliborz), 1038+1065 (R-1 Wola)
nowe reklamy: 1364+1363 (Whiskas), 1398+1397 (Whiskas), 1444+1443 (Whiskas)
powrót do barw miejskich: 1025+1013 (R-1 Wola), 1026+1028 (R-1 Wola), 1080+1084" (R-1 Wola),
1093+1094 (R-1 Wola; po NG), 1194+1195 (R-3 Mokotów), 1235 (R-2 Praga; po NG)
wagony 3010 i 3026 otrzymały klimatyzację kabiny motorniczego
W dniu 2 marca 2005r. ok godz. 18.50 na skrzyżowaniu ul. 11 Listopada i ul. Szwedzkiej wagon 3018 (116Na/1, linia 32, jadący w kierunku pl. Narutowicza)
został staranowany przez jadącego ul. Szwedzką (z dużą prędkością) TIRa - siła uderzenia była tak duża że wagon został prawie rozerwany.
Trzy osoby zostały ranne. Wskutek zderzenia wagon 3018 został poważnie uszkodzony (rozbity przedni człon wagonu i zniszczona konstrukcja pierwszego przegubu).
(
zdjęcia)
Aktualizacja 24.02.2005
powrót do ruchu liniowego: 1434 (po naprawie powypadkowej)
do NG: 689 (R-4 Żoliborz), 834 (R-4 Żoliborz)
nowe reklamy: 593"+190 (Pizza Dominium), 1108+1109 (Knorr - gorący kubek)
powrót do barw miejskich: 274+272 (R-4 Żoliborz; po NG), 336+375 (R-3 Mokotów; po NG), 1024+1023 (R-1 Wola),
1033 (R-1 Wola; po NG), 1092 (R-1 Wola; po NG), 1160 (R-3 Mokotów; po NG), 1260+1259 (R-4 Żoliborz),
1400+1399 (R-3 Mokotów), 1456+1455 (R-3 Mokotów), 2002+2001 (R-4 Żoliborz)
Aktualizacja 09.02.2005
do NG: 1093+1094 (R-1 Wola), 1156+1157 (R-4 Żoliborz), 1235 (R-2 Praga)
nowe reklamy: 1110+1111 (Knorr - gorący kubek), 1114+1115 (Knorr - gorący kubek),
1358+1357 (PKT; nowa wersja reklamy), 2100+2101 (Reklama na tramwajach), 3029 (Reklama na tramwajach)
(2100+2101 to pierwsza 'bulwa' w reklamie, 3029 jest pierwszym reklamowym wagonem niskopodłogowym)
powrót do barw miejskich: 1120+1121 (R-4 Żoliborz), 1166+1167 (R-3 Mokotów; po NG), 1374+1373 (R-3 Mokotów; po NG),
1384+1385 (R-3 Mokotów), 1420+1419 (R-2 Praga), 2046+2047 (R-1 Wola)
W dniu 4 lutego 2005r. o godz. 8.53 na ul. Towarowej skład 2092+2093 (105N2k/2000, linia 24, jadący w kierunku Koła)
uderzył z dużą prędkością w stojący (z powodu awarii hamulców) skład 2054+2055 (105N2k, linia 32, w kierunku Annopola)
Cztery osoby zostały ranne. Wskutek zderzenia wagon 2092 został poważnie uszkodzony (rozbity przód - zniszczona kabina, przemieszczony pulpit),
natomiast wagon 2055 ma mniejsze uszkodzenia (wgnieciony tył). (
zdjęcia)
Aktualizacja 02.02.2005
powrót do ruchu liniowego: 2082 (po naprawie powypadkowej)
do NG: 274+272 (R-4 Żoliborz), 336+375 (R-3 Mokotów)
nowa reklama: 1002+1007 (PKT; nowa wersja reklamy), 1022+1014 (Knorr - gorący kubek),
1330+1329 (LG; po 9 tygodniach kursowania w podkładzie),
1436+1435 (Knorr - gorący kubek), 1470+1469 (Telewizja AXN)
powrót do barw miejskich: 546+545 (R-4 Żoliborz; po NG), 718+601 (R-4 Żoliborz; po NG), 1082+1044 (R-1 Wola),
1104+1105 (R-4 Żoliborz; po NG), 1370+1369 (R-3 Mokotów), 1424+1423 (R-2 Praga; po NG)
Aktualizacja 27.01.2005
W styczniu 2005r zwiększono plan remontów - do dotychczasowej listy dopisano kolejne 10 wagonów:
13N: NG I - 655, 662; NG II - 321", 386, 494, 707
105Na: NG II - 1005, 1021, 1045, 1087
W dniu 27 stycznia 2005r ogłoszono zwycięzcę przetargu na dostawę 30 pojedynczych wagonów wysokopodłogowych.
Największą rolę w wyborze nowych tramwajów odegrała cena, nie dziwne więc że wygrała Fabryka Pojazdów Szynowych (Cegielski)
z Poznania, która nowe wagony wyceniła na 56,7 mln (pozostałe oferty były znacznie droższe).
Zwycięzca z Poznania ma niewielkie doświadczenie w produkcji tramwajów - jak dotychczas złożono tam z dostarczonych elementów 6 wagonów typu Tatra RT6N
(swego czasu mocno awaryjnych, co jednak bardziej wynikało z niedopracowania czeskiej konstrukcji niż z jakości wykonanych w FPS prac)
oraz zbudowano 60 pudeł do doczep typu
4NBWE/NB4 dla Rostocku i Lipska.
Nowe tramwaje, o długości 14,3 m, wyposażone w stosowaną już w TW aparaturę, pojawią się w Warszawie w 2006r.
wizualizacja tramwaju zgłoszonego przez FPS do przetargu na wagony wysokopodłogowe
Aktualizacja 19.01.2005
nowe reklamy: 1168+1169 (Drobimex/OSM Czarnków), 1388+1389 (Szkoła Języka Angielskiego Metodystów)
W dniu 17 stycznia 2005r otwarto oferty na dostawę 30 pojedynczych wagonów wysokopodłogowych.
Zgłosili się trzej oferenci - najtańszą ofertę złożyła (podobnie jak i w
poprzednim przetargu)
Fabryka Pojazdów Szynowych z Poznania
- cena wynosi 56,7 mln zł. Pozostałe dwie oferty są znacznie droższe - ZR MPK Łódź oferuje nowe tramwaje za 60,6 mln zł,
a niedoszły zwycięzca poprzedniego przetargu - PESA z Bydgoszczy - chce dostarczyć tramwaje za cenę 64,6 mln zł.
Rozstrzygnięcie przetargu nastąpi za kilka dni. Jeśli tym razem uda się wyłonić dostawcę to nowe tramwaje pojawią się
na warszawskich torowiskach w 2006r.
Aktualizacja 14.01.2005
14 stycznia 2005r przeniesiono z R-2 Praga na R-1 Wola zmodernizowane wagony 2010+2011
w zamian przeniesiono z R-1 Wola na R-2 Praga wagony 2008+2009
do NG:
1166+1167 (R-3 Mokotów)
powrót do barw miejskich: 1110+1111 (R-3 Mokotów), 1346+1345 (R-2 Praga), 2010+2011 (R-2 Praga --> R-1 Wola)
Modernizacja wagonów 2010 i 2011 oznacza koniec eksploatacji wagonów typu
105N1k w TW.
Aktualizacja 12.01.2005
do NG:
1160 (R-3 Mokotów)
nowa reklama: 780+685 (Integracja; nowa wersja reklamy)
powrót do barw miejskich: 318+328" (R-3 Mokotów; po NG), 372+371 (R-3 Mokotów; po NG), 612+611 (R-4 Żoliborz; po NG),
688 (R-4 Żoliborz; po NG), 1052+1061 (R-1 Wola), 1214+1215 (R-4 Żoliborz)
W dniu 7 stycznia 2005r o godz 12.11 na skrzyżowaniu al. Jana Pawła II i Stawek skład 833+819 (linia 16, jadący w kierunku Kieleckiej)
wjechał z dużą prędkością na odłożoną w lewo zwrotnicę i uderzył czołowo w pierwszy wagon składu 824+789 (linia 33, jadący w kierunku Huty).
Pięć osób zostało rannych (najpoważniej - motorniczy tramwaju linii 33). Wagon 824 ma poważnie rozbity przód, pozostałe wagony - tylko drobne uszkodzenia.
Aktualizacja 05.01.2005
powrót do ruchu liniowego: 1186+1187 (R-3 Mokotów) (poprzednio nauka jazdy)
2104 (R-4 Żoliborz) (po naprawie powypadkowej)
do NG:
718+601 (R-4 Żoliborz),
1104+1105 (R-4 Żoliborz),
1134 (R-4 Żoliborz),
1424+1423 (R-2 Praga)
powrót do barw miejskich: 685 (R-4 Żoliborz; po NG), 1067+1072 (R-1 Wola; po NG)
W dniu 3 stycznia 2005r otwarto zgłoszenia nadesłane na I etap III przetargu na 30 pojedynczych wagonów wysokopodłogowych.
Dotychczasowy najdroższy oferent - Alstom-Konstal - zrezygnował z udziału w kolejnym przetargu, jednakże nadal jest trzech oferentów -
oprócz FPS z Poznania i bydgoskiej PESY chęć dostarczenia nowych tramwajów zgłosił także ZR MPK Łódź. W ciągu najbliższych dni
TW wyśle do wybranych oferentów zaproszenia do składania ostatecznych ofert, których otwarcie nastąpi 17 stycznia 2005r.