TRAMWAJE WARSZAWSKIE
SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ


ARCHIWUM AKTUALIZACJI - 2004 R.


Aktualizacja 29.12.2004

do NG: 546+545 (R-4 Żoliborz), 1374+1373 (R-3 Mokotów)

nowa reklama: 1450+1449 (Panorama Firm; nowa wersja reklamy), 1466+1465 (Kerakoll),
2012+2013 (Panorama Firm; nowa wersja reklamy), 2020+2021 (Kerakoll)

powrót do barw miejskich: 1226+1225 (R-4 Żoliborz; po NG)

W dniu 21 grudnia 2004r około godz. 8.45 na placu Narutowicza skład 2082+2083 (105N2k/2000, linia 15, jadący w kierunku Okęcia) uderzył w prawy bok zjeżdżającego z placu składu 1054+1027 (105Na, linia 9, jadącego w kierunku Gocławka). Dwie osoby zostały ranne. Wskutek zderzenia w znacznym stopniu zostały uszkodzone wagony 2082 (rozbity przód), 1054 (rozbity prawy bok za wózkiem i tył, uszkodzona konstrukcja pudła) i 1027 (rozbity przód).



Aktualizacja 19.12.2004

do NG: 1110+1111 (R-3 Mokotów)

nowa reklama: 1214+1215 (Cinema City Arkadia)

powrót do barw miejskich: 808+816 (R-4 Żoliborz; po NG), 1168+1169 (R-3 Mokotów), 1436+1435 (R-2 Praga)

W dniu 6 grudnia otwarto oferty na dostawę 30 pojedynczych wagonów wysokopodłogowych - tak jak poprzednio zgłosili się trzej oferenci: Alstom-Konstal z ceną 86,5 mln zł, PESA z ceną 62,5 mln zł i FPS z ceną 61,6 mln zł (tylko chorzowski producent pozostał przy swojej kosmicznej cenie, pozostali dwaj oferenci nieco obniżyli swoje ceny). Z powodu nieścisłości w specyfikacji technicznej odrzucono ofertę FPS, tak więc wydawało się że zwycięzcą zostanie PESA. Dzień ogłoszenia wyników przetargu - 13 grudnia 2004r okazał się jednak pechowy dla bydgoskiego producenta - przetarg musiał zostać unieważniony z powodu błędu zamawiającego i zamiast prawie pewnego sukcesu bydgoszczan pozostało czekanie na kolejny przetarg.

Zaledwie 3 dni potem - 16 grudnia 2004r. TW ogłosiły trzeci już przetarg na dostawę 30 tramwajów jednoczłonowych z impulsowym układem rozruchu. Założenia przetargu są bardzo zbliżone do tych z poprzednich przetargów (tramwaj musi być wagonem jednoczłonowym, wszystkie wagony mają być sterownicze, charakteryzować się minimum 30-letnim czasem eksploatacji, dużą niezawodnością eksploatacyjną, estetyką zewnętrzną i wewnętrzną, przystosowaniem do warunków klimatycznych m.st. Warszawy, spełniać wszystkie warunki techniczne i normy dotyczące tramwajów oraz być wyposażony w stosowane w TW urządzenia systemowe)   wprowadzono jednak kilka istotnych zmian - układ rozruchu musi być wykonany w technologii GTO, wagon ma mieć długość 13-15m a czas realizacji zamówienia wydłużono do 27 miesięcy od podpisania umowy. Wymagania wobec oferentów (doświadczenie w produkcji pojazdów szynowych) oraz kryteria oceny (cena, zastosowanie podzespołów analogicznych do stosowanych już w TW oraz zastosowanie wskazanych przez TW rozwiązań technicznych) pozostały te same. Podobnie jak poprzedni, także i nowy przetarg jest dwustopniowy - do 3 stycznia 2005r oferenci mają zlożyć wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a następnie wybrani przez TW oferenci (w ostatnim przetargu - wszyscy zostali zakwalifikowani) mają złożyć ostateczne oferty, których otwarcie nastąpi 17 stycznia 2005r.



Aktualizacja 12.12.2004

nowy skład: 1250+1249 (R-2 Praga) (Społem) (przywrócenie składu po remoncie powypadkowym wagonu 1249)

do NG: 318+328" (R-3 Mokotów), 372+371 (R-3 Mokotów),
612+611 (R-4 Żoliborz; wagony dopisane do tegorocznego planu remontowego), 685 (R-4 Żoliborz)

nowe reklamy: 1420+1419 (CH Warszawa Wileńska), 1456+1455 (CH Warszawa Wileńska)

powrót do barw miejskich: 593"+190 (R-3 Mokotów; po NG), 1135 (R-4 Żoliborz; po NG), 1224 (R-2 Praga; po NG)
1387"+1383" (R-3 Mokotów, po NG), 2044+2045 (R-1 Wola; po NG)



Aktualizacja 04.12.2004

nowy skład: 1250+1285 (R-2 Praga) (Społem / barwy miejskie)

do NG: 688 (R-4 Żoliborz), 808+816 (R-4 Żoliborz), 1067+1072 (R-1 Wola), 1346+1345 (R-2 Praga)

nowa reklama: 2022+2023 (Znak)

powrót do barw miejskich: 364+256 (R-3 Mokotów; po NG), 714+755 (R-4 Żoliborz; po NG),
1216+1217 (R-2 Praga; po NG), 1282+1281 (R-3 Mokotów), 2014"+2015 (R-1 Wola; po NG)



Aktualizacja 24.11.2004

do NG: 593"+190 (R-3 Mokotów), 1387"+1383" (R-3 Mokotów)

nauka jazdy (ponownie): 1186+1187 (R-3 Mokotów)

przywrócenie reklamy po remoncie: 1098+1099 (LG)
podkład pod reklamę (biały): 1330+1329 (R-2 Praga)

powrót do barw miejskich: 1148+1149 (R-3 Mokotów; po NG), 1256+1255 (R-3 Mokotów), 1356+1355 (R-3 Mokotów),
1378+1377 (R-3 Mokotów), 1406+1405 (R-3 Mokotów), 1428+1427 (R-3 Mokotów)

W dniu 18 listopada 2004r. około godz. 13.00 na Moście Poniatowskiego skład 1250+1249 (105Na, linia 7, jadący w kierunku Okęcia) zatrzymał się z powodu otwartej klapy baterii akumulatorów. Na stojący tramwaj najechał jadący z dużą prędkością skład 1286+1285 (105Na, linia 44, jadący w kierunku placu Narutowicza) - motorniczy nadjeżdżającego składu nie przewidzial, że poprzedni tramwaj może zatrzymać się w takim miejscu. Pięć osób zostało rannych (najciężej motorniczy uderzającego tramwaju). Wskutek zderzenia wagon 1286 został poważnie uszkodzony (zmiażdżony przód - zniszczona kabina, przełamany dach, premieszczona szafa aparaturowa), natomiast wagon 1249 ma mniejsze uszkodzenia (wgnieciony tył, złamane tylne słupki).



Aktualizacja 17.11.2004

nowy skład: 424+727 (R-4 Żoliborz)

do NG: 1224 (R-2 Praga), 1135 (R-4 Żoliborz)

nowa reklama: 1026+1028 (Money Express)

powrót do barw miejskich: 430 (R-3 Mokotów; po NG), 1122+1123 (R-3 Mokotów), 1266+1265 (R-2 Praga),
1274+1273 (R-3 Mokotów), 1276+1275 (R-2 Praga), 1290+1289 (R-2 Praga), 1298+1297 (R-2 Praga)



Aktualizacja 11.11.2004

do modernizacji: 3015 (R-2 Praga)
(w ramach modernizacji wagon otrzyma aparaturę IEl zamiast dotychczasowej Elin-EBG)

do NG: 1226+1225 (R-4 Żoliborz), 2044+2045 (R-1 Wola)

nowa reklama: 1127+1129 (Money Express)

powrót do barw miejskich: 278+279 (R-3 Mokotów; po NG), 528+589 (R-4 Żoliborz),
1002+1007 (R-1 Wola), 1018"+1063 (R-1 Wola), 1214+1215 (R-4 Żoliborz; po NG)

W dniu 8 listopada 2004r. około godz. 8.30 na terenie zajezdni R-4 Żoliborz skład 1210+1211 (105Na, kończący służbę na linii 33) uderzył dużą prędkością w samochód Pogotowia Sieciowego, przewracając go na bok (pojazd techniczny wyjechał z dużą prędkością zza stojącego na równoległym torze tramwaju). Kilka osób zostało rannych. Wskutek zderzenia wagon 1210 został poważnie uszkodzony (rozbity przód).



Aktualizacja 04.11.2004

do NG: 364+256 (R-3 Mokotów), 1216+1217 (R-2 Praga)
nowe reklamy: 1005+1021 (Puls Biznesu), 1172+1173 (Exploris), 1444+1443 (Cartoon Network)
powrót do barw miejskich: 424 (R-4 Żoliborz; po NG), 727 (R-4 Żoliborz; po NG)

W dniu 4 listopada 2004r. TW ogłosiły ponownie przetarg na dostawę 30 tramwajów jednoczłonowych z impulsowym układem rozruchu. Wedlug założeń przetargu zamówiony tramwaj musi być wagonem jednoczłonowym, być przystosowany do pracy samodzielnej oraz w składzie dwuwagonowym, charakteryzować się minimum 30-letnim czasem eksploatacji, dużą niezawodnością eksploatacyjną, estetyką zewnętrzną i wewnętrzną, przystosowaniem do warunków klimatycznych m.st. Warszawy, spełniać wszystkie warunki techniczne i normy dotyczące tramwajów oraz być wyposażony w stosowane w TW urządzenia systemowe. Oferenci muszą wykazać się nie tylko spełnieniem warunków ustawy o zamówieniach publicznych ale także wyprodukowaniem w ciągu ostatnich 5 lat co najmniej 5 szt pojazdów szynowych z własnym napędem oraz wyprodukowaniem lub zmodernizowaniem co najmniej jednego wagonu tramwajowego z impulsowym układem rozruchu. Kryterium oceny będą: cena, zastosowanie podzespołów analogicznych jak już stosowanych w TW oraz zastosowanie wskazanych przez TW rozwiązań technicznych. Otwarcie ofert nastąpi 12 grudnia 2004r, dostawa ma nastąpić w ciągu 24 miesięcy od zawarcia umowy.



Aktualizacja 27.10.2004

do NG: 1098+1099 (R-1 Wola)
nowe reklamy: 1334+1333 (Business Consulting), 1380+1379 (Tremax)

Przetarg na 30 pojedynczych wagonów wysokopodłogowych do którego zgłosili się trzej oferenci (Alstom-Konstal, PESA i FPS)
został unieważniony z powodów formalnych (wszystkie oferty posiadały wady). Tak więc na nowe tramwaje będzie trzeba jeszcze poczekać...



Aktualizacja 21.10.2004

nowy skład: 781"+409 (R-4 Żoliborz) (barwy miejskie)
(przywrócenie składu po wakacyjnym rozłączeniu na solówki oraz wrześniowym NG wagonu 409)

powrót do ruchu liniowego: 3009 (R-2 Praga; wcześniej - nauka jazdy)

do NG: 714+755 (R-4 Żoliborz), 1028 (R-Wola)

nowe reklamy: 1040+1041 (Wirtualne Media/Supertel), 1180+1181 (Znak),
1282+1281 (Peek & Cloppenburg), 1356+1355 (Peek & Cloppenburg), 1364+1363 (Cartoon Network),
1398+1397 (Cartoon Network), 1470+1469 (Cartoon Network)

skład 1042+1043 został testowo wyposażony w kamery monitorujące wnętrze przedziału pasażerskiego
wagon 3017 otrzymał testowo piasecznicę



Aktualizacja 13.10.2004

powrót do ruchu liniowego: 2012+2013 (R-1 Wola; wcześniej - nauka jazdy, potem przez 4 lata odstawiony na zajezdni)

do NG: 430 (R-3 Mokotów), 1148+1149 (R-3 Mokotów), 1330+1329 (R-2 Praga), 2014"+2015 (R-1 Wola)

nowe reklamy: 1200+1201 (Provident), 1328+1327 (Provident), 1350+1349 (Provident)
przywrócenie reklamy po remoncie: 1010+1015 (LG)

powrót do barw miejskich: 409 (R-4 Żoliborz; po NG), 1097+1091 (R-1 Wola; po NG), 1222 (R-2 Praga; po NG),
2016+2017 (R-1 Wola; po NG), 2018+2019 (R-1 Wola; po NG)



Aktualizacja 06.10.2004

powrót do ruchu liniowego: 1186+1187 (R-3 Mokotów; wcześniej - nauka jazdy)

do NG: 278+279 (R-3 Mokotów), 424 (R-4 Żoliborz), 727 (R-4 Żoliborz), 1214+1215 (R-4 Żoliborz)

nowa reklama: 1018"+1063 (Centrum Medyczne LIM), 1210+1211 (CH Reduta II)
powrót do barw miejskich: 304+484 (R-3 Mokotów; po NG)




Aktualizacja 30.09.2004

nowy skład: 1381+1128 (R-3 Mokotów) (barwy miejskie)
powrót do ruchu liniowego: 412+269 (R-3 Mokotów; wcześniej - nauka jazdy)

nowe reklamy: 1024+1023 (Ruch), 1054+1027 (CH Reduta II),
1308+1307 (CH Targówek), 1370+1369 (CH Reduta II), 1384+1385 (Moda na reklamę)

powrót do barw miejskich: 376"+826 (R-4 Żoliborz; po NG), 1146+1147 (R-3 Mokotów; po NG)

23 września 2004r TW otworzyły oferty w przetargu na zakup 30 wagonów pojedynczych z impulsowym układem rozruchu.
Oferty złożyły 3 firmy: PESA Bydgoszcz (cena 65mln zł), FPS Poznań (cena 68mln) i Alstom-Konstal Chorzów (cena 86mln zł). Z tej grupy jedynie Konstal dotychczas produkował od podstaw tramwaje (w tym wszystkie obecnie jeżdżące po Warszawie), z pozostałych dwóch - FPS dotychczas zbudował 60 pudeł do doczep 4NBWE/NB4 dla Rostocku i Lipska oraz złożył z dostarczonych elementów 6 wagonów Tatra RT6N i wyremontował kilka wagonów dla MPK Poznań, natomiast PESA dotychczas jedynie gruntownie zmodernizowała 2 wagony 805Na dla Bydgoszczy. Rozstrzygnięcie przetargu nastąpi w październiku, nowe tramwaje mają być dostarczone w okresie od grudnia 2005r do września 2006r.



Aktualizacja 22.09.2004

nowe reklamy: 1262+1261 (Polferries), 1400+1399 (Akademia Nauki), 2046+2047 (Sims 2)
powrót do barw miejskich: 1248+1247 (R-2 Praga; po NG)



Aktualizacja 15.09.2004

nowy skład: 1070+1066 (R-1 Wola) (barwy miejskie)

do NG: 304+484 (R-3 Mokotów), 1222 (R-2 Praga), 2016+2017 (R-1 Wola)
do NSp: 1033 (R-1 Wola, po wypadku), 1092 (R-1 Wola, po wypadku)

nowe reklamy: 1002+1007 (Warszawski Informator Kulturalny), 1122+1123 (Warszawski Informator Kulturalny),
1256+1255 (Warszawski Informator Kulturalny), 1274+1273 (Warszawski Informator Kulturalny),
1276+1275 (Warszawski Informator Kulturalny), 1290+1289 (Warszawski Informator Kulturalny),
1298+1297 (Warszawski Informator Kulturalny), 2044+2045 ("Niepełnosprawni")

W dniu 9 września 2004r. o godz. 14.17 na skrzyżowaniu ul. Marszałkowskiej i Królewskiej skład 1434+1433 (105Nf, linia 4, jadący w kierunku Wyścigów) uderzył w drugi wagon składu 1208+1209 (105Na, linia 18, jadącego w kierunku Służewca), który gwałtownie zahamował przed wymuszającym pierwszeństwo samochodem. Trzy osoby (w tym motorniczy 'czwórki') zostały ranne. Wskutek zderzenia wagon 1434 został poważnie uszkodzony (zmiażdżony przód - wagon ten był już wcześniej dwukrotnie uszkodzony w podobnych zdarzeniach).



Aktualizacja 08.09.2004

nowe składy: 434+193 (R-3 Mokotów) (barwy miejskie)
                  588"+295 (R-3 Mokotów) (barwy miejskie; po NG)

do NG: 409 (R-4 Żoliborz), 1010+1015 (R-1 Wola), 1146+1147 (R-3 Mokotów), 2018+2019 (R-1 Wola)

nowe reklamy: 1026+1028 (26 Arkadia Maraton Warszawski), 1052+1061 (26 Arkadia Maraton Warszawski),
1148+1149 (26 Arkadia Maraton Warszawski), 1266+1265 (Warszawski Informator Kulturalny),
1378+1377 (Warszawski Informator Kulturalny), 1412+1411 (Polferries), 1432+1431 (Polferries)

powrót do barw miejskich: 350+500 (R-3 Mokotów; po NG), 2022+2023 (R-1 Wola; po NG)

W dniu 3 września 2004r. ok. godz. 17.45 na ul. Jagiellońskiej skład 1160+1128 (105Na, linia 16, jadący w kierunku Żerania FSO) zderzył się ze skręcającym w prawo TIRem (ciężarówka wymusiła pierwszeństwo). Wskutek zderzenia wagon 1160 został poważnie uszkodzony (rozbity przód - wagon ten był już w podobny sposób uszkodzony w 1999r.)



Aktualizacja 02.09.2004

po wakacjach przywrócono większość rozłączonych w czerwcu składów
nowe składy (wszystkie w barwach miejskich):
(R-1 Wola) 1012+1009, 1067+1072, 1078+1062, 1079+1056
(R-2 Praga) 1414+1413, 1416+1415, 1424+1423, 1444+1443
(R-4 Żoliborz) 413+296, 458+408, 578+431, 683+530, 688+689, 708+709, 712+713, 728+823, 769+825

nowe reklamy: 1040+1041 (Wola Park), 1127+1129 (Wola Park),
1168+1169 (26 Arkadia Maraton Warszawski), 1250+1249 (Społem), 1398+1397 (PlayStation 2)

powrót do barw miejskich: 230+231 (R-3 Mokotów; po NG), 1202+1203 (R-3 Mokotów; po NG), 1374+1373 (R-3 Mokotów)



Aktualizacja 25.08.2004

do modernizacji: 2010+2011 (R-2 Praga)
do NG: 1248+1247 (R-2 Praga)

nowa reklama: 1306+1305 (Asgard)
powrót do barw miejskich: 246 (R-3 Mokotów; po NG)



Aktualizacja 19.08.2004

do NG: 230+231 (R-3 Mokotów), 295 (R-3 Mokotów), 350+500 (R-3 Mokotów), 376"+826 (R-4 Żoliborz), 588" (R-3 Mokotów)
nowa reklama: 1254+1253 (Bussinessman Magazine; nowa wersja reklamy)
powrót do barw miejskich: 216 (R-3 Mokotów; po NG), 307 (R-3 Mokotów; po NG), 397 (R-3 Mokotów; po NG), 633+632 (R-4 Żoliborz)



Aktualizacja 11.08.2004

do NG: 2022+2023 (R-1 Wola)
powrót do barw miejskich: 316+312 (R-3 Mokotów; po NG)
wagon 3021 otrzymał na ZNT T-3 klimatyzację kabiny motorniczego




Aktualizacja 04.08.2004

31 lipca 2004r skreślono wagon 1081 (105Na, R-1 Wola, poważnie uszkodzony w wypadku w dniu 09.12.2003r)
(wagon 1081 był pierwszym 105N przebudowanym na 105Na w ZNT T-3)

do NG: 1202+1203 (R-3 Mokotów)
nowa reklama: 1162+1163 (Kim Lan)
powrót do barw miejskich: 692+691 (R-4 Żoliborz; po NG)



Aktualizacja 29.07.2004

powrót do barw miejskich: 278+279 (R-3 Mokotów)
wagony 3018 i 3019 otrzymały na ZNT T-3 klimatyzację kabiny motorniczego




Aktualizacja 22.07.2004

nowa solówka: 578 (R-4 Żoliborz) (barwy miejskie)
do NG: 216 (R-3 Mokotów), 316+312 (R-3 Mokotów)
nowa reklama: 1354+1353 (Tymbark)
wagon 3016 otrzymał na ZNT T-3 klimatyzację kabiny motorniczego

W lipcu TW sp. z o.o. ogłosiły 2 duże przetargi:
- na dostawę 30 jednoczłonowych wagonów z impulsowym układem rozruchu
(otwarcie ofert 26.08.2004, termin dostawy 01.12.2005 - 30.09.2006)
- na budowę trasy tramwajowej Bemowo-Młociny
(a ściślej budowę odcinka pętla Nowe Bemowo- ul. Broniewskiego oraz modernizację odcinka od skrzyżowania ulic Broniewskiego i Reymonta do pętli Huta;
otwarcie ofert 31.08.2004, termin realizacji 01.10.2004 - 01.09.2006)



Aktualizacja 14.07.2004

powrót do ruchu liniowego: 1294 (R-2 Praga; po remoncie powypadkowym
- podczas remontu wagon stracił przednie gniazda sterowania ukrotnionego)
powrót do barw miejskich: 578+431 (R-4 Żoliborz; po NG), 1114+1115 (R-3 Mokotów; po NG), 1338+1337 (R-2 Praga; po NG)
wagony 3012 i 3025 otrzymały na ZNT T-3 klimatyzację kabiny motorniczego



Aktualizacja 08.07.2004

do NG: 246 (R-3 Mokotów), 307 (R-3 Mokotów), 397 (R-3 Mokotów), 692+691 (R-4 Żoliborz)

nowa reklama: 1025+1013 (Polityka)

powrót do barw miejskich: 1004+1003 (R-1 Wola; po NG), 1122+1123 (R-3 Mokotów; po NG), 1370+1369 (R-3 Mokotów; po NG)

wagony 3011, 3013 i 3014 otrzymały na ZNT T-3 klimatyzację kabiny motorniczego
wagon 1070 otrzymał plastikowe osłony na wózki (malowane na czerwono)



Aktualizacja 01.07.2004

od 1 lipca pojawiają się kolejne brygady jednowagonowe (na liniach 20, 21 i 27)
do dotychczasowych solówek:   546, 688, 1070, 1071 i 1381
dołączyły wagony:
(R-1 Wola): 1012, 1067, 1078 i 1079
(R-2 Praga): 1414, 1416, 1424 i 1444
(R-3 Mokotów): 364, 436 i 465 (w rzeczywistości składy na R-3 są rozłączane tylko na weekendy)
(R-4 Żoliborz): 413, 458, 683, 708, 712, 728, 769 i 781"

drugie wagony z rozłączonych składów (296, 408, 409, 530, 709, 713, 823, 825,
1009, 1056, 1062, 1072, 1413, 1415, 1423 i 1443) zostały odstawione na zajezdniach

do NG: 1338+1337 (R-2 Praga)

nowe reklamy: 1006"+1031" (Vaillant) (przed 3 tygodniami - po zakończeniu NG - skład otrzymał barwy miejskie)
1120+1121 (Polityka), 1242+1241 (Polityka), 1296+1295 (Polityka), 1316+1315 (Ardo),
1320+1319 (Ardo), 1410+1409 (Astra-Roiboos), 1422+1421 (Ardo),
1440+1439 (Ardo), 1458+1457 (Ardo), 2002+2001 (Polityka)

powrót do barw miejskich: 730+729 (R-4 Żoliborz; po NG), 2020+2021 (R-1 Wola; po NG)



Aktualizacja 25.06.2004

nowy skład: 329+307 (R-3 Mokotów)(barwy miejskie)(przywrócenie składu po naprawie powypadkowej 329)

do NG: 1097+1091 (R-1 Wola), 1114+1115 (R-3 Mokotów)

nowe reklamy: 1080+1084" (Polityka), 1388"+1389" (Polityka), 1442+1441 (Blue Up),
1454+1453 (Astra-Roiboos), 1464+1463 (Ardo; nowa wersja reklamy)




Aktualizacja 18.06.2004

nowy skład: 397+391 (R-3 Mokotów)(barwy miejskie)(przywrócenie składu)
nowa solówka: 1381 (R-3 Mokotów)

do NG: 578+431 (R-4 Żoliborz), 1122+1123 (R-3 Mokotów)

nowe reklamy: 1048+1016 (Axiom), 1124+1125 (Polityka), 1194+1195 (Polityka), 1260+1259 (Polityka)

W dniu 15 czerwca 2004r. o godz. 12.50 na Rondzie Starzyńskiego motornicza składu 1402+1401 (105Ne, linia 16, jadący w kierunku Żerania FSO) wymusiła pierwszeństwo doprowadzając do zderzenia ze składem 1134+1135 (105Na, linia 1, jadący w kierunku Nowego Bemowa). Wskutek zderzenia wagony 1134 i 1402 zostały poważnie uszkodzone (zdjęcia)



Aktualizacja 11.06.2004

nowe reklamy: 1082+1044 (Sferia), 1212+1213 (Polityka), 2004+2003 (Sferia)
powrót do barw miejskich: 396+559 (R-3 Mokotów; po NG), 1006"+1031" (R-1 Wola; po NG)

w połowie lutego z powodu ograniczeń finansowych
TW podjęło decyzję o ograniczeniu liczby zaplanowanych NG II wagonów 13N
poczynione w ciągu I półrocza oszczędności umożliwiły jednak przywrócenie pierwotnej liczby NG II
i tak do planu remontów wróciły wagony:
  R-3 Mokotów:   256, 304, 364, 371, 372, 397, 430, 484, 588"
R-4 Żoliborz:     424, 727
zamiast wagonów 546 i 689 NG II będą miały wagony 246 i 295
zamiast wagonów 1204+1205 NG I będą miały wagony 1202+1203
zamiast wagonów 1387"+1383" zmodernizowane zostaną wagony 2010+2011
(wagony 1387"+1383" będą miały zwykłe NG II)





Aktualizacja 03.06.2004

do NG: 1004+1003 (R-1 Wola), 1370+1369 (R-3 Mokotów)

nowe reklamy: 1112+1113 (EkoTrade), 1404+1403 (Max Gordon)

powrót do barw miejskich: 391 (R-3 Mokotów; po NG), 471 (R-3 Mokotów; po NG), 712+713 (R-4 Żoliborz; po NG)
728+823 (R-4 Żoliborz; po NG), 1372+1371 (R-3 Mokotów; po NG)



Aktualizacja 27.05.2004

nowe składy: 397+307 (R-3 Mokotów) (barwy miejskie)
1102+1191 (R-4 Żoliborz) (barwy miejskie)
                                  1199+1161 (R-4 Żoliborz) (barwy miejskie) (przywrócenie składu)

do NG: 730+729 (R-4 Żoliborz)

nowa reklama: 1452+1451 (KIM)
powrót do barw miejskich: 1262+1261 (R-4 Żoliborz; po NG)




Aktualizacja 20.05.2004

nowy skład: 2005+1034 (R-1 Wola) (barwy miejskie)
powrót do ruchu liniowego: 1244 (R-2 Praga; po remoncie powypadkowym)

do NG: 471 (R-3 Mokotów), 1006"+1031" (R-1 Wola)

nowe reklamy: 1164+1165 (SKOK; nowa wersja reklamy), 1184+1185 (SKOK; nowa wersja reklamy)
1270+1269 (SKOK; nowa wersja reklamy), 1288+1287 (SKOK; nowa wersja reklamy)

powrót do barw miejskich: 692+691 (R-4 Żoliborz), 1134+1135 (R-4 Żoliborz)

W dniu 14 maja 2004r. na skrzyżowaniu al. Jana Pawła II z Al.Jerozolimskimi skład 329+307 (linia 16, jadący w kierunku Żerania FSO) uderzył w bok I wagonu składu 1092+1066 (linia 25, jadącego w kierunku Annopola) - skład 329+307 wjechał na wyspę centralną zbyt późno (wcześniej blokowany przez stojące na torowisku samochody), natomiast motorniczy składu 1092+1066 ruszył jak tylko zaświeciło się zielone światło (nie widząc jadącej od prawej 'szesnastki', zasłoniętej przez podpory wiaduktu). W wyniku zderzenia pierwsze wagony z obu składów uległy wykolejeniu, kilka osób zostało rannych (najpoważniej motorniczy 'szesnastki'). Wagony 329 i 1092 zostały poważnie uszkodzone.



Aktualizacja 13.05.2004

nowa nauka jazdy: 2074+2075 (R-1 Wola; w okresach pomiędzy kursami skład będzie w ruchu liniowym)
powrót do ruchu liniowego: 1093+1094 (R-1 Wola; poprzednio nauka jazdy)

do NG: 391 (R-3 Mokotów), 396+559 (R-3 Mokotów), 728+823 (R-4 Żoliborz)

nowe reklamy: 418+310 (Kreisel; nowa wersja reklamy), 1398+1397 (WSHiP im. Łazarskiego),
1470+1469 (WSHiP im. Łazarskiego)

powrót do barw miejskich: 1042+1043 (R-1 Wola; po NG), 1381 (R-3 Mokotów; po NG z przebudową na 105Na),
2005 (R-1 Wola; po NG)



Aktualizacja 06.05.2004

nowe składy: 1012+1009 (R-1 Wola)(barwy miejskie)(przywrócenie składu)
1079+1056 (R-1 Wola)(barwy miejskie)(przywrócenie składu)

nowa nauka jazdy: 3009 (R-2 Praga; w okresach pomiędzy kursami wagon będzie w ruchu liniowym)
powrót do ruchu liniowego: 1228+1227 (R-2 Praga; poprzednio nauka jazdy)

do NG: 712+713 (R-4 Żoliborz), 1262+1261 (R-4 Żoliborz), 1372+1371 (R-3 Mokotów),
2020+2021 (R-1 Wola) (pierwszy skład 105N2k poddany NG)

nowe reklamy: 1182+1183 (Telepizza), 1422+1421 (UPC [Europa Europa]), 1444+1443 (UPC [Europa Europa])

powrót do barw miejskich: 1138+1139 (R-3 Mokotów; po NG)



Aktualizacja 29.04.2004

nowe reklamy: 1132+1133 (Spółdzielnia Piekarsko-Ciastkarska), 1158+1159 (Moeller)
1388"+1389" (Holandia), 2004+2003 (Holandia)

powrót do barw miejskich: 719+827 (R-4 Żoliborz; po NG)




Aktualizacja 22.04.2004

nowa reklama: 1376+1375 (Auchan) (przed 3 tygodniami - po zakończeniu NG - skład otrzymał barwy miejskie)

powrót do barw miejskich: 238+239 (R-3 Mokotów; po NG), 357+587 (R-4 Żoliborz; po NG),
690+675 (R-4 Żoliborz; po NG), 1024+1023 (R-1 Wola; po NG),
1102 (R-4 Żoliborz; po NSp)

W dniu 19 kwietnia 2004r ok. godziny 4:30 rano zjeżdżający z ronda Daszyńskiego skład 2104+2105 (linia 22, jadący w kierunku Wiatracznej) uderzył w autobus MZA (Neoplan N4020td nr tab. 6840, linia 105, jadący w kierunku Dw. Centralnego) - przyczyną było wymuszenie pierwszeństwa przez autobus. Dwie osoby zostały ranne. Wagon 2104 został poważnie uszkodzony (zniszczony przód).



Aktualizacja 15.04.2004

nowa reklama: 1050+1047 (Stołeczne Biuro Informacji i Promocji Turystycznej)
(przed 3 tygodniami - po zakończeniu NG - skład otrzymał barwy miejskie)



Aktualizacja 08.04.2004

do NG: 1042+1043 (R-1 Wola), 1138+1139 (R-3 Mokotów),
1381 (R-3 Mokotów - wagon będzie przebudowany na 105Na)

nowe reklamy: 1330+1329 (LG; nowa wersja reklamy)

powrót do barw miejskich: 329+307 (R-3 Mokotów), 1004+1003 (R-1 Wola), 1056 (R-1 Wola; po NG),
1070 (R-1 Wola; po NG), 1356+1355 (R-3 Mokotów; po NG)



Aktualizacja 01.04.2004

01.04.2004 przeniesiono z R-4 Żoliborz na R-3 Mokotów składy  230+231317+447  i  418+310
(przyczyną przeniesienia jest zwiększenie planu oraz niedobory taborowe na R-3 Mokotów)

do NG: 690+675 (R-4 Żoliborz), 719+827 (R-4 Żoliborz), 1024+1023 (R-1 Wola), 2005 (R-1 Wola)

nowe reklamy: 1130+1131 (Omnires), 1368+1367 (Acesan / Laktomag B6)

powrót do barw miejskich: 680+736 (R-4 Żoliborz; po NG), 1220+1221 (R-2 Praga; po NG),
1376+1375 (R-3 Mokotów; po NG)



Aktualizacja 27.03.2004

nowy skład: 230+231 (R-4 Żoliborz)(barwy miejskie)(przywrócenie składu)
nowa solówka: 688 (R-4 Żoliborz)(barwy miejskie)

do NG: 238+239 (R-3 Mokotów), 357+587 (R-4 Żoliborz)

nowe reklamy: 1118+1119 (LG; nowa wersja reklamy), 1362+1361 (Edbud)

powrót do barw miejskich: 400+404 (R-4 Żoliborz; po NG), 706+707 (R-4 Żoliborz),
1050+1047 (R-1 Wola; po NG), 1216+1217 (R-2 Praga),
1302+1301 (R-2 Praga), 1318+1317 (R-2 Praga), 1372+1371 (R-3 Mokotów)

W dniu 24 marca 2004r ok. godziny 22:05 na skrzyżowaniu ul.Annopol i ul.Odlewniczej skład 1244+1243 (linia 3) uderzył w samochód ciężarowy "Scania" (wymuszenie pierwszeństwa przez samochód). Wagon 1244 jest poważnie uszkodzony - rozbity lewy bok i uszkodzona aparatura.



Aktualizacja 10.03.2004

nowy skład: 1079+1009 (R-1 Wola)(barwy miejskie)
nowa solówka: 1012 (R-1 Wola)(barwy miejskie)

rozłączono składy 1012+1009 i 1079+1056:
1012 przeznaczono na rezerwową solówkę (za remontowany 1070),
1079 i 1009 połączono w nowy skład

do NG: 1056 (R-1 Wola), 1070 (R-1 Wola), 1356+1355 (R-3 Mokotów), 1376+1375 (R-3 Mokotów)

nowe reklamy: 780+685 (Integracja; nowa wersja reklamy), 1010+1015 (LG; nowa wersja reklamy),
1098+1099 (LG; nowa wersja reklamy), 1428+1427 (Informacja o produktach i usługach 9494)



Aktualizacja 03.03.2004

nowe składy: 364+256 (R-3 Mokotów)(barwy miejskie)(przywrócenie składu)
783+768 (R-4 Żoliborz)(barwy miejskie)

do NG: 680+736 (R-4 Żoliborz), 1050+1047 (R-1 Wola)

nowe reklamy: 1076+1077 (LG; nowa wersja reklamy), 1154+1155 (LG; nowa wersja reklamy),
1176+1177 (LG; nowa wersja reklamy), 1390+1386 (LG; nowa wersja reklamy),
1396+1395 (LG; nowa wersja reklamy), 1432+1431 (Informacja o produktach i usługach 9494)

powrót do barw miejskich: 783 (R-4 Żoliborz; po NG), 1068+1035 (R-1 Wola; po NG),
1124+1125 (R-4 Żoliborz), 1144+1145 (R-3 Mokotów; po NG), 1168+1169 (R-3 Mokotów; po NG)



Aktualizacja 26.02.2004

w połowie lutego TW podjęły decyzję o ograniczeniu liczby zaplanowanych NG II wagonów 13N
          z planu wypadły wagony:   R-3 Mokotów:   256, 304, 364, 371, 372, 397, 430, 484, 588"
R-4 Żoliborz:     424, 546, 689
- wagony które wypadły z tegorocznego planu mają mieć NG II w 2005r.

nowe składy: 400+404 (R-4 Żoliborz)(barwy miejskie)
                    424+293 (R-4 Żoliborz)(barwy miejskie)

do NG: 400+404 (R-4 Żoliborz), 1220+1221 (R-2 Praga)

powrót do ruchu liniowego (po zakończeniu NSp): 1010 (R-1 Wola)
              (po zakończeniu remontu powypadkowego): 1116 (R-4 Żoliborz)

powrót do barw miejskich: 317+447 (R-4 Żoliborz; po NG), 672+641 (R-4 Żoliborz; po NG),
751" (R-4 Żoliborz; po NG), 799+788 (R-4 Żoliborz), 1100+1101 (R-3 Mokotów; po NG),
1210+1211 (R-4 Żoliborz), 1236+1235 (R-2 Praga), 1384+1385 (R-3 Mokotów)



Aktualizacja 18.02.2004

nowa reklama: 1192+1193 (Junkers; nowa wersja reklamy)

powrót do barw miejskich: 680+736 (R-4 Żoliborz), 733+629 (R-4 Żoliborz), 793+792 (R-4 Żoliborz),
1078+1062 (R-1 Wola), 1114+1115 (R-3 Mokotów),
1172+1173 (R-3 Mokotów), 1358+1357 (R-3 Mokotów)



Aktualizacja 11.02.2004

do NG: 751" (R-4 Żoliborz), 783 (R-4 Żoliborz), 1144+1145 (R-3 Mokotów), 1168+1169 (R-3 Mokotów)
powrót do barw miejskich: 350+500 (R-3 Mokotów), 424+404 (R-4 Żoliborz),
429+263 (R-3 Mokotów; po NG), 1064+1055 (R-1 Wola), 1130+1131 (R-1 Wola),
1366+1365 (R-3 Mokotów; po NG), 1392"+1391''' (R-1 Wola)



Aktualizacja 02.02.2004

do NG: 672+641 (R-4 Żoliborz), 1068+1035 (R-1 Wola), 1100+1101 (R-3 Mokotów)

nowe reklamy: 1104+1105 (Flora Pro-Activ), 1108+1109 (Flora Pro-Activ), 1426+1425 (Junkers; nowa wersja reklamy),
1434+1433 (Junkers; nowa wersja reklamy), 1448+1447 (Flora Pro-Activ),
1460+1459 (Flora Pro-Activ), 1468+1467 (Junkers; nowa wersja reklamy)
przywrócenie reklamy po NG: 633+632 (Deichmann)

powrót do barw miejskich: 428+207 (R-3 Mokotów; po NG), 768 (R-4 Żoliborz; po NG),
1182+1183 (R-4 Żoliborz; po NG), 1338+1337 (R-2 Praga), 1470+1469 (R-4 Żoliborz; po NG)



Aktualizacja 25.01.2004

do NG: 317+447 (R-4 Żoliborz)
powrót do barw miejskich: 1052+1061 (R-1 Wola), 1074+1075 (R-1 Wola),
1120+1121 (R-4 Żoliborz), 1242+1241 (R-2 Praga)



Aktualizacja 16.01.2004

16.01.2004 przeniesiono z R-3 Mokotów na R-1 Wola zmodernizowane wagony 1364+1363
w zamian przeniesiono z R-1 Wola na R-3 Mokotów wagony 1282+1281

do NG: 429+263 (R-3 Mokotów), 1182+1183 (R-4 Żoliborz), 1470+1469 (R-4 Żoliborz)

powrót do barw miejskich: 1022+1014 (R-1 Wola), 1065 (R-1 Wola), 1161 (R-4 Żoliborz; po NG),
1164+1165 (R-3 Mokotów; po NG), 1364+1363 (R-3 Mokotów->R-1 Wola; po modernizacji)



Aktualizacja 05.01.2004

nowy skład: 465+451 (R-3 Mokotów)(barwy miejskie)(przywrócenie składu)

nowa reklama: 1450+1449 (Panorama Firm)
powrót do barw miejskich: 671+667 (R-4 Żoliborz; po NG), 683+530 (R-4 Żoliborz; po NG),
1152+1153 (R-3 Mokotów; po NG), 1170+1171 (R-4 Żoliborz),
1414+1413 (R-2 Praga), 1416+1415 (R-2 Praga)

W dniu 31 grudnia 2003r w godzinach porannych na rondzie Wiatraczna skład 1033+1034 (linia 24, jadący w kierunku Koła) skręcając w lewo w ul.Waszyngtona uderzył w pierwszy wagon składu 1240+1239 (wyjazd na linię 44 - w kierunku Gocławka). Uczestniczące w wypadku wagony są poważnie uszkodzone - 1240 ma rozbitą lewą część przodu, natomiast 1033 zniszczony przód i zmienioną geometrię pudła.



ARCHIWUM AKTUALIZACJI
2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010
2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020
2021 2022                


16.01.2007 NAPISZ DO AUTORA © MKM 101