Trasa linii 10 łączącej (obecnie) Służewiec z Jelonkami przebiega w większości po wydzielonym torowisku biegnącym
szerokimi arteriami Warszawy, jednakże w centralnej części Woli tramwaje jeżdżą wąską i gęsto zabudowaną ulicą Skierniewicką.
Mieszkańcy tej ulicy od lat skarżyli się na hałas czyniony przez przejeżdżające tramwaje, zwłaszcza przez wagony typu 13N
posiadające dwustopniową przekładnię wydającą uciążliwe odgłosy przy rozpędzaniu i hamowaniu. Po kilku latach próśb ZTM poszedł na rękę
mieszkańcom i w połowie lat 90-tych wydał zajezdni R-3 Mokotów nieformalny zakaz wypuszczania na linię 10 wagonów typu 13N. Od tej pory na ulicy
Skierniewickiej można było napotkać liniowo jedynie stopiątki i (od 3 lat) stoszesnastki (co ciekawe zakaz ten dotyczył tylko linii 10 tak więc
13N mogą pojawić sie na ul.Skierniewickiej na innych przebiegających tędy liniach oraz nieliniowo podczas dojazdów do ZNT).
Do sensacji doszło w dniu 26 czerwca 2002r. kiedy to zdefektował jeden ze składów kursujących tego dnia na linii 10,
a z zajezdni R-3 Mokotów na podmianę mógł wyruszyć tylko skład wagonów 13N. I tak po raz pierwszy od kilku lat na linii 10 pojawiły się wagony 13N - skład 541+401
w barwach miejskich.
Nieformalny zakaz wypuszczania wagonów 13N na linię 10 został zniesiony 1 października - od tego dnia mogą się pojawiać na 'dziesiątce' bez przeszkód. Obsługująca linię 10 zajezdnia R-3 Mokotów
skwapliwie to wykorzystała - od chwili zniesienia zakazu codziennie pojawia się tam kilka składów wagonów 13N.