W 1989r Konstal wyprodukował dla Warszawy 2 wagony typu 105NT. Były to kolejne (po 106N) wagony z aparaturą tyrystorową, tym razem skonstruowaną w AGH (we współpracy z MPK Kraków).
Wagony te posiadały pudło czterodrzwiowe z trzema dużymi (środkowe) oraz dwoma małymi (przednia i tylna) klapami wentylacyjnymi w dachu (pudło jak 105Na wersja VI/VII),
dodatkowo wyposażono je w przyciski do otwierania drzwi przez pasażera.
Wagony napędzane były 4 silnikami LTa-220 o mocy 41,5kW każdy. Zastosowano pulpit typowy dla ówczesnych stopiątek, w tylnej części wagonu zainstalowano dodatkowo pulpit do jazdy manewrowej.
Wagony przyjęto na stan 9 listopada 1989r. i przydzielono do zajezdni R-1 Wola. Początkowo jeździły w składzie 2006+2007, po kilku latach kolejność wagonów odwrócono.
Wagony typu 105NT były mniej awaryjne niż 106N stąd nie było konieczności przebudowy na typ 105Na (tym bardziej że konstrukcja pudła praktycznie uniemożliwia umieszczenie w wagonie rozrusznika).
Problemem po ponad 10 latach eksploatacji stał się jednak brak części zamiennych do aparatury tyrystorowej (zwłaszcza że dokumentacja techniczna praktycznie nie istniała)
- z tego powodu oba wagony zostały w latach 2000-2001 zmodernizowane w ZNT T-3 do typu 105N-MW (obecnie w TW nie ma już oryginalnych wagonów typu 105NT).