W 1995r. Konstal wyprodukował dla Warszawy 2 wagony typu 105N1k (pierwotne oznaczenie fabryczne 105N1g). Wagony otrzymały pudło trzydrzwiowe
o podwyższonej trwałości (blachy poszycia zewnętrznego o grubości 2mm)
z drzwiami odskokowo-uchylnymi (napędy i płaty drzwiowe produkcji IFE), w odróżnieniu od wcześniejszych 105Ng pudła wagonów 105N1k otrzymały rynienki dachowe.
Zastosowano rozruch impulsowy oparty na tyrystorach GTO (produkcja GEC-Alsthom ACEC, sterownik umieszczono w nietypowym miejscu - pod 3 i 4 siedzeniem) z przetwornicą statyczną (prod. ABB Transportation)
i 4 silnikami o mocy 41,5kW każdy. Wagony posiadały w belce grzbietowej obejście na rozrusznik (dzięki czemu w razie problemów z układem rozruchu łatwo mogły być przebudowane na oporowe).
Wagony otrzymały zintegrowany pulpit motorniczego, pantografy połówkowe z mechanizmem elektromechanicznego opuszczania pantografu.
Wykończenie wnętrza jest podobne do poprzednich typów, wagony wyróżniały się jedynie układem siedzeń po lewej stronie (siedzenia 3 i 4 posiadały
wspólne oparcie, pod nimi umieszczony był sterownik zawiadujący pracą całej aparatury).
Wagony zostały wpisane na stan 27 grudnia 1995r. i przydzielone do zajezdni R-2 Praga, pojawiały się na wszystkich obsługiwanych przez tę zajezdnię liniach.
Wagony okazały się dopracowane (bardzo dobre oceny motorniczych zbierał zwłaszcza układ antypoślizgowy), niestety koszt aparatury (a przez to i całego wagonu) był za wysoki jak na możliwości TW
i nie zamawiano więcej wagonów tego typu (w zamian zadecydowano o dalszych zakupach wagonów 105N2k z tańszą aparaturą polskiej produkcji).
Po kilku latach eksploatacji zaczęły się pojawiać pierwsze awarie i wtedy problemem okazała się nietypowość belgijskiej aparatury i wysoki koszt części zamiennych
(nawet drobne awarie prowadziły nieraz do długotrwałego unieruchomienia składu). Wiosną 2004r. po kolejnej awarii skład został odstawiony na stałe. Po kilku miesiącach zadecydowano o przebudowie wagonów
do standardu 105N2k (wersja V) i 25 sierpnia 2004r. został przekazany do ZNT T-3 (wagony zostały odebrane z modernizacji 7 stycznia 2005r.).
Obecnie w Warszawie nie istnieje już żaden wagon typu 105N1k.