WAGON  1434


W dniu 18 lutego 2000r w godzinach popołudniowych na stojący na przystanku Malczewskiego skład 1214+1215 (linia 19, jadący w kierunku Piasków) uderzył z dużą siłą skład 1434+1433 (linia 36, jadący w kierunku Marymontu). Kilka osób zostało rannych. Wagon 1215 został lekko uszkodzony i powrócił do ruchu po kilku dniach, natomiast bardziej uszkodzony 1434 (rozbity przód) został wyremontowany dopiero po kilkunastu tygodniach.
       


W dniu 14 stycznia 2002r. na Rondzie Babka doszło do zderzenia składów 1434+1433 (105Nf, linia 16, jadący w kierunku Rakowieckiej) i 2122+2123 (105N2k/2000, linia 22, jadący w kierunku Huty). Wskutek zderzenia uszkodzone zostały przody wagonów 1434 i 2122. Wagon 1434 został wyremontowany po kilku tygodniach, wagon 2122 dopiero po 4 miesiącach.

     


W dniu 9 września 2004r. o godz. 14.17 na skrzyżowaniu ul. Marszałkowskiej skład 1434+1433 (105Nf, linia 4, jadący w kierunku Wyścigów) uderzył w drugi wagon składu 1208+1209 (105Na, linia 18, jadącego w kierunku Służewca), który gwałtownie zahamował przed wymuszającym pierwszeństwo samochodem. Trzy osoby (w tym motorniczy 'czwórki') zostały ranne. Lekko uszkodzony 1209 wrócił do ruchu po tygodniu, natomiast poważniej uszkodzony wagon 1434 był przez długi czas odstawiony na zajezdni R-3 Mokotów. Dopiero w styczniu 2005r podjęto remont powypadkowy, tak że do ruchu liniowego wagon 1434 powrócił pod koniec lutego 2005r.

     


10.03.2005 NAPISZ DO AUTORA © MKM 101