WAGONY 1134 i 1402


W dniu 15 czerwca 2004r. o godz. 12.50 na Rondzie Starzyńskiego motornicza składu 1402+1401 (105Ne, linia 16, jadący w kierunku Żerania FSO) wymusiła pierwszeństwo doprowadzając do zderzenia ze składem 1134+1135 (105Na, linia 1, jadący w kierunku Nowego Bemowa). 13 osób zostało rannych w tym kilka poważnie. Wskutek zderzenia wagony 1134 i 1402 zostały poważnie uszkodzone (1134 ma złamaną podłużnicę, przełamany dach, zarwaną podłogę i przekreconą w prawo kabinę, 1402 ma zmiażdżoną kabinę, zarwany dach i przełamaną podłoge, oba wagony zostały dodatkowo uszkodzone z tyłu przez drugie wagony ze składów).

Oba wagony zostały wciągnięte do ZNT T-3 - 1402 na NSp w dniu 8 grudnia 2004r, a 1134 na planowe NG I w dniu 4 stycznia 2005r. Remont powypadkowy 1402 zakończono dopiero 1 sierpnia 2005r (wagon dostał przy okazji nietypowe siedzenia), natomiast wagon 1134 po wstępnych oględzinach został odstawiony pod ścianę hali remontowej w oczekiwaniu na lepsze czasy. Do wagonu 1134 powrócono dopiero w 2007r, kiedy to podjęto decyzję o podmianie na inną, skreślaną w tym roku stopiątkę. W połowie października dokonano podmiany na skreślony wcześniej wagon 1066 (będący w najlepszym stanie). Oryginalny wagon 1134 został w listopadzie złomowany, natomiast wagon 1134" został poddany NG i powrócił do ruchu liniowego na początku grudnia 2007r.

           
           


12.03.2008 NAPISZ DO AUTORA © MKM 101