Krótko po otwarciu linii tramwajowej Koło - Nowe Bemowo
podjęto decyzję o jej przedłużeniu do ulicy Broniewskiego.
Budowa miała się zacząć już w następnych roku, na przeszkodzie jednak stanęły protesty mieszkańców alei Reymonta,
obawiających się hałasu przejeżdżających tramwajów, a kiedy udało się już wykonać projekt trasy uwzględniający wszystkie zastrzeżenia
i uzyskać pozwolenie na budowę linii, na przeszkodzie stanął brak pieniędzy - Rada Warszawy przez kilka kolejnych lat uznawała że od rozbudowy sieci tramwajowej
ważniejsze jest poszerzanie istniejących i budowa nowych dróg do centrum miasta (dzięki czemu z trudem zdobyte pozwolenie na budowę zdążyło się przedawnić).
Szansa pojawiła się dopiero dzięki usamodzielnieniu TW (i tym samym uniezależnieniu
budżetu przedsiębiorstwa od pomysłów radnych) oraz dzięki możliwości uzyskania dofinansowania z Unii Europejskiej. Wiosną 2004r. Tramwaje Warszawskie powróciły do kwestii budowy linii
i po dokonaniu poprawek w projekcie uzyskały (ponownie) pozwolenie na budowę linii.
Nowa linia o długości 2,2 km przebiega od pętli Nowe Bemowo wzdłuż ulicy Powstańców Śląskich i alei Reymonta (w pasie zieleni pomiędzy jezdniami obu tych ulic)
do ulicy Broniewskiego gdzie połączy się z przebiegającą tam
linią prowadzącą do pętli Huta. Na trasie znajdzie się 8 nowych przystanków (4 w stronę Piasków, 3 w stronę Bemowa oraz 1 na pętli Nowe Bemowo). Przy skrzyżowaniu ulic Powstańców Śląskich
i Maczka zaprojektowano podstację trakcyjną, dostarczającą energię elektryczną nie tylko na nowy odcinek sieci ale także na fragment ulicy Broniewskiego.
Celem zmniejszenia hałasu zaprojektowano specjalną konstrukcję torowiska, z umieszczeniem na niektórych odcinkach (al. Reymonta)
szyn na gumowych podkładkach oraz z obsianiem torowiska trawą (al. Reymonta, ul. Powstańców Śląskich od pętli Nowe Bemowo do Piastów Śląskich).
Jednocześnie założono przebudowę pętli Nowe Bemowo i Piaski na dwukierunkowe. Całkowity koszt budowy obliczono na 38 mln zł.
Latem 2004r. ogłoszono przetarg na wykonawcę linii - została nim krakowska firma Zakład Usług Elektrycznych i Komunikacyjnych (Grupa ZUE S.A.).
Umowę ze zwycięską firmą podpisano w dniu 16 listopada 2004r.
Niezależnie od już trwającego przetargu na budowę linii, TW rozpoczęły starania o dofinansowanie
budowy ze środków Unii Europejskiej. Złożony w maju 2004r wniosek o dofinansowanie budowy linii został w grudniu zakwalifikowany do wsparcia finansowego
w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego - działanie 1.6 (ostateczna umowa o przekazaniu środków finansowych w wysokości ok. 15,5 mln zł
została podpisana 7 lutego 2005r.). Dodatkowe pieniądze z Unii pozwoliły na rozszerzenie zakresu prac (m.in. na wydłużenie odcinka obsianego trawą)
Wykonawca wkroczył na plac budowy już w listopadzie, jednakże przez pierwsze miesiące nic się nie działo. Prace nabrały tempa dopiero w lutym 2005r, kiedy to rozpoczęto
usadawianie słupów trakcyjnych. W kolejnych miesiącach wykonano torowisko, a podczas wakacji - przejazdy przez skrzyżowania z ulicami poprzecznymi oraz przebudowano obie pętle.
Jesienią zbudowano podstację trakcyjną, ułożono kable energetyczne i zawieszono sieć trakcyjną. Dzięki szybkiemu postępowi prac, budowa początkowo planowana na 1,5 roku
(pierwotny termin otwarcia - lipiec 2006r) została zakończona już w listopadzie 2005r. Po kilku tygodniach odbiorów technicznych nowa trasa mogła być już oddana do użytku.
W dniu 21 grudnia 2005r. o godz 12.15 na przebudowanej pętli Piaski dokonano uroczystego otwarcia nowej trasy tramwajowej. Inwestora - Tramwaje Warszawskie - reprezentował
przezes spółki Krzystof Karos, Zarząd Transportu Miejskiego reprezentował jego dyrektor Robert Czapla, a władze miasta - dyrektor Biura Komunikacji, Stanisław Szweycer
(zarazem przewodniczący Rady Nadzorczej TW). Po krótkiej przemowie przezesa TW nastąpiło uroczyste przecięcie wstęgi i poświęcenie nowego odcinka sieci tramwajowej,
po czym zaproszeni goście przejechali się wagonami 3028 i 3002 po nowym torowisku na pętlę Nowe Bemowo.
Już po niecałej godzinie (o 13.00) z pętli Piaski na nową trasę wyruszył tramwaj promocyjnej linii P (Piaski - Nowe Bemowo). W dni robocze kursował będzie wagon niskopodłogowy (w pierwszym dniu - wagon 3028),
w dni świąteczne - tramwaj zabytkowy. Przejazd linią P przez cały czas jej istnienia był bezpłatny.