W lutym 2006r poddano NG skład praskich wagonów 105Na o nr tab. 1242+1241. Wagonom wykonano remont NG I,
rozszerzony o liczne dodatkowe modyfikacje. Zlikwidowano dotychczasowe gniazda sterowania ukrotnionego,
zamiast nich montując gniazda Aviotech 20-21 (tylko na ścianie tylnej I wagonu i ścianie przedniej II wagonu), zamontowano
napedy drzwi IGE z nowym typem guzików do otwierania drzwi przez pasażera (na zewnątrz - podświetlane diodami, wewnątrz - spłaszczone, identyczne jak w 105N2k/2000).
Na podłodze położono wykładzinę antypoślizgową, wszystkie poręcze i ramki tablic bocznych zostały pomalowane proszkowo na żółto. Poprawiono oświetlenie
stopni wejściowych (lampy nowego typu o lepszej skuteczności),
zamontowano dodatkowe pomarańczowe światło ostrzegawcze nad I drzwiami (świecące podczas sygnalizacji dzwonkiem wewnętrznym, dotychczas
istniejące tylko nad II, III i IV drzwiami). Wymieniono oświetlenie czołowych i bocznych tablic informacyjnych
zastępując żarówki skuteczniejszymi świetlówkami (jednocześnie usunięto tablicę tylną w I wagonie składu i przednią w II wagonie składu, dzięki czemu
motorniczy ma lepszą widoczność wnętrza II wagonu). Zmieniono ogrzewanie przedziału pasażerskiego - zamiast dotychczasowych grzałek zamontowano
w każdym wagonie po 3 agregaty grzewcze (pod siedzeniami
odpowiednio - przed II drzwiami, naprzeciw III drzwi i przed IV drzwiami).
Zmodyfikowano pulpity motorniczego w obu wagonach
- w I wagonie zamieniono niewygodne przełączniki typu "Z"
na podświetlane przyciski jednocześnie modyfikując ich umiejscowienie i dodając kilka nowych (w tym odzdzielne kontrolki lewego i prawego kierunkowskazu
oraz diodowe wskaźniki działania luzowników), natomiast
w drugim wagonie pulpit uproszczono m.in. likwidując prędkościomierz wraz z komorą tachometru, zamiast przełączników "Z" zamontowano przyciski bez podświetlenia.
W I wagonie dodatkowo poprawiono warunki pracy motorniczego poprzez zamontowanie wygodniejszego fotela (prod. Ster, identycznego jak w 105N2k/2000),
lepsze wygrodzenie kabiny (dzięki m.in. uszczelnieniu w okolicy maszyny drzwiowej i przy lewym oknie)
oraz jej ocieplenie. Znacznie ograniczono uniwersalność drugiego wagonu, nie tylko likwidując gniazda sterowania ukrotnionego z tyłu i tablicę kierunkową
oraz upraszczając pulpit ale także likwidując wycieraczki (otwór w poszyciu ściany czołowej został zaślepiony)
i likwidując nagrzewnice w kabinie motorniczego II wagonu.
Najbardziej widoczne zmiany dotyczą zmian czołowych - zlikwidowano dotychczasowe reflektory i kierunkowskazy
(te ostatnie pochodzące z samochodu "Żiguli", ostanio dostarczane za słoną cenę przez MPK Kraków)
oraz plastikową maskownicę. Na gładkiej obecnie powierzchni ściany czołowej umieszczono większe reflektory (identyczne jak w wagonach 13N),
ponad nimi kierunkowskazy (identyczne jak w autobusach Ikarus 280), natomiast poniżej - białe światła odblaskowe (jak w wagonach 116Na/1). Zmiana oświetlenia przedniego,
pogarszająca estetykę ściany czołowej, ma swoje uzasadnienie
- w "nowych" reflektorach można zamontować halogenowe żarówki H4 (na co nie pozwalała konstrukcja dotychczasowych) co razem z rozsunięciem reflektorów
ma znacząco poprawić widoczność w nocy. Dodatkowo w "nowych" reflektorach łatwiejsza jest wymiana żarówki oraz regulacja ustawienia światła
a ich sposób montowania ma dodatkowo poprawić szczelność kabiny motorniczego. Wymieniono także pozostałe punkty świetlne - kierunkowskazy boczne
(na takie same jak umieszczone na ścianie przedniej) oraz tylne panele oświetleniowe (na identyczne jak w samochodzie Lublin).
Niemałą rolę w tych zmianach odegrała także ekonomia - zamontowane reflektory, kierunkowskazy i tylne panele oświetleniowe są
znacząco tańsze niż dotychczasowe - w ten sposób estetyka przodu wagonu uległa ergonomii i ekonomii.
Skład 1242+1241 wyjechał po raz pierwszy liniowo 24 marca 2006r.
Skład 1242+1241 jest jedynym tak znacząco zmodyfikowanym składem stopiątek w Warszawie, niewykluczone jest jednak że te rozwiązania
które sprawdzą się w codziennym użytkowaniu, będą stosowane także przy remontach kolejnych wagonów.